KOPPELEN SLEUTEL AAN STOEL, PROBLEEM OPGELOST. Beste allen, iedereen die heeft meegedacht, heel hartelijk bedankt!! Mijn probleem werd onlangs opgelost door dealer Rijnwoud/hoogenboom aan het Toepad Rotterdam. Echte puzzel, Prima service! Mijn Kodiaq business plus is voorzien een Amundsen-systeem en Kessy. Bij dit systeem is in alle menu’s niets te vinden over personalisatie/koppelen van een sleutel aan een stoel. Het instructie boekje is op dit punt onjuist. Zo los je dit op: Beide gebruikers stellen - als zij de auto met hun sleutel geopend hebben- een eigen stand/geheugen van de stoel in. Voor instructies zie handleiding. Gebruiker 1 maakt een account aan bij Skoda Connect via de laptop/iPad. Daarna de app Skoda essentials installeren op de telefoon. Gebruiker 2 maakt ook een account aan bij Skoda-Connect en installeert ook de essentials app. Daarvoor moet een ánder e-mailadres worden gebruikt! Vervolgens neemt gebruiker 2 beide sleutels mee in de auto en maakt een gebruikersaccount aan. Aan het einde van de procedure vraagt de auto op beide sleutels kort de ‘open-knop’ in te drukken.‘Eigen’ sleutel als eerste activeren! Daarna meldt gebruiker 2 zich aan als hoofdgebruiker. S-pin aanmaken en kiezen voor ‘s-pin onthouden’. Contact uit, uitstappen, auto op slot. Vervolgens gaat gebruiker 1 met de eigen sleutel naar de auto en maakt zijn eigen gebruikersaccount aan met zijn/haar eigen e-mailadres. Ook s-pin instellen en laten onthouden. (Hoogstwaarschijnlijk) doordat er nu twee separate accounts zijn met twee verschillende e-mailadressen kent de auto hierna automatisch sleutel 1 toe aan gebruiker 1. Na deze handelingen neemt de stoel bij het instappen automatisch de stand aan die bij de sleutel hoort. Bij mij werkt alles nu al enkele weken perfect!
Nog één opmerking: De auto blijft bij het verlaten van de auto aangeven dat de auto niet beveiligd is met s-pin. Dit is normaal, er wordt mee bedoeld dat het automatisch onthouden van s-pin wel fijn is maar niét veilig! Iemand die jouw sleutel leent kan
nu bij het gebruik zien waar jij geweest bent. De navigatie is gekoppeld aan jouw account..