@Peter-036Als een Nederlandse combinatie in Nederland aan de wet voldoet, dan voldoet hij om in het buitenland te mogen rijden, zo zijn de regels iig Europees, heel simpel.
die print helpt je wel als er gewoon een website link van de overheid in staat, die zullen zij moeten/kunnen opzoeken en vertalen, maar die print ga je nooit nodig hebben, je krijgt geen discussie in het Buitenland, geef me voorbeelden aan waar er discussie en boetes zijn geweest, nogmaals bangmakerij niet meer en niet minder, dan nog hoevaak ben je staande gehouden/gecontroleerd met je combinatie in het buitenland? ik heb het 1 keer meegemaakt en 40 jaar kamperen, alles is gewogen en niets aan de hand.
Edit: kijk maar eens bij de buitenlandse klassen, je zul zien dat de regels daar (iig de landen die ik zelf opgezocht heb) het zelfde zijn als onze nieuwe regels, er staat gewoon een max totaal voor B van 3500KG en er wordt niet eens gesproken over max van de aanhanger, als je combi maar is zoals op papier toegestaan, dus auto mag trekken 1200, dan aanhanger max 1200 ook al mag hij tot 1500 beladen worden
EU rijbewijs klassen:
http://www.kfz-auskunft.de/info/fuehrerscheinklassen.html