Stoelverwarming achterbank (achteraf)

Gizzmo

Forumguru
Laat ik nu steeds toch wat ouder worden ondanks alles en steeds toch iets verstandiger worden en dus maar niet reageren. Ik zal er best wel eens over willen discussiëren maar niet op een forum.

van "moeten" is nooit sprake geweest en de laadvloer van de Skoda is niet vlak als je hem neer klapt dus misschien gebeurd het nu niet meer. En als ik dan ook nog stoelverwarming op de achterbank maak willen ze zelfs misschien niet eens meer liggen, wie weet ;)

micky

Forumguru
Laat ik nu steeds toch wat ouder worden ondanks alles en steeds toch iets verstandiger worden en dus maar niet reageren. Ik zal er best wel eens over willen discussiëren maar niet op een forum.

van "moeten" is nooit sprake geweest en de laadvloer van de Skoda is niet vlak als je hem neer klapt dus misschien gebeurd het nu niet meer. En als ik dan ook nog stoelverwarming op de achterbank maak willen ze zelfs misschien niet eens meer liggen, wie weet ;)
ga je trouwens vanaf nu niet meer met de caravan op vakantie?

Gizzmo

Forumguru
Daar hadden we het toevallig gister over, nog geen idee, ik kan mijn caravan terug keuren naar 1000 kg, en vind het prachtig om daarmee op vakantie te gaan, vakantie begint bij de voordeur, maar weer eens Griekenland lijkt ons ook wel wat. Voor alle duidelijkheid, met het vliegtuig dan :) Dat laatste is wel makkelijk en snel, maar het is net openbaar vervoer en daar heb ik ook een hekel aan.

micky

Forumguru
@Peter-036 dat zou dan ook gelden met je leeg gewicht en rijklaar, enz enz. als je bang bent neem je een print-out van de regels in Nederland mee, ik ben behoorlijk actief op het caravanforum en ook daar heeft er zich nooit iemand gemeld die een boete heeft gehad, overigens is volgens mij de regel hier aangepast omdat hij in strijd was met andere Europese landen en nu niet meer (maar 100% zeker weet ik dit niet meer), verder gold deze regel altijd al voor mensen met een E rijbewijs, nu alleen ook als je alleen B hebt, rijden met elke willekeurige autoambulance en octavia achtige personenauto zou dan ook niet kunnen en daar rijdt heel Europa mee rond.
Dit valt wat mij ook onder bangmakerij, er is niets aan de hand, je houd je immers aan de regels, de agent zal in het buitenland dan bij jouw moeten aantonen dat het in Nederland verboden is en dat kan hij niet.
(misschien dit draadje afsplitsen omdat het nogal off topic is?)

micky

Forumguru
@Peter-036Als een Nederlandse combinatie in Nederland aan de wet voldoet, dan voldoet hij om in het buitenland te mogen rijden, zo zijn de regels iig Europees, heel simpel.
die print helpt je wel als er gewoon een website link van de overheid in staat, die zullen zij moeten/kunnen opzoeken en vertalen, maar die print ga je nooit nodig hebben, je krijgt geen discussie in het Buitenland, geef me voorbeelden aan waar er discussie en boetes zijn geweest, nogmaals bangmakerij niet meer en niet minder, dan nog hoevaak ben je staande gehouden/gecontroleerd met je combinatie in het buitenland? ik heb het 1 keer meegemaakt en 40 jaar kamperen, alles is gewogen en niets aan de hand.

Edit: kijk maar eens bij de buitenlandse klassen, je zul zien dat de regels daar (iig de landen die ik zelf opgezocht heb) het zelfde zijn als onze nieuwe regels, er staat gewoon een max totaal voor B van 3500KG en er wordt niet eens gesproken over max van de aanhanger, als je combi maar is zoals op papier toegestaan, dus auto mag trekken 1200, dan aanhanger max 1200 ook al mag hij tot 1500 beladen worden

EU rijbewijs klassen: http://www.kfz-auskunft.de/info/fuehrerscheinklassen.html

Laatst bewerkt:
Een update:
het definitieve antwoord van de leerinbouwer gaat afhangen van een foto die gemaakt wordt zodra de auto in Nederland is. Is er ruimte op het middenconsole, dan wordt er stoelverwarming op de achterbank geplaatst. Is er geen ruimte, bv doordat er ventilatie-openingen zitten, dan zou het niet mogelijk zijn.

Mijn vraag: heeft iemand een fotootje van een middenconsole Octavia die recent geleverd is, en waar GEEN stoelverwarming in zit?

AndreM

Forumguru
STOELverwarming op de ACHTERBANK? :pieker:

Apart................waar is die bank dan gebleven als er stoelen achterin zitten...........:shutup: :wavecry:

• Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
@AndreM snap je dat niet? van welke planeet kom jij dan, het is een achterbank met 2 stoelen, links en rechts zijn immers gescheiden van elkaar:shutup::D:deuk:

AndreM

Forumguru
@AndreM snap je dat niet? van welke planeet kom jij dan, het is een achterbank met 2 stoelen, links en rechts zijn immers gescheiden van elkaar:shutup::D:deuk:

Ten eerste kom ik van de aarde..........ook al zou je het met mijn achternaam niet geloven, maar dat terzijde.

En ik ben nog blond ook!! :yeehaa:

Maar volgens mij heb jij dezelfde fiets als ik.
Ik heb een achterbank met 3 zitplaatsen en 3 hoofdsteunen.
Omdat die uit 1 stuk bestaat, noemen ze dat een bank (geloof ik) en geen stoel voor 1 persoon......:wavecry:
Maar Ow :pieker:, ik snap het al...........jij bent degene die altijd achteruit op rijdt en dus op de verwarmde achterbankvoorstoel zit!!! :maakmegek: ;)

Laatst bewerkt:

Jef-vrs

Nieuw lid
Ik ben bezig met zelfde ombouw alleen moet ik de kabelboom hebben van de bank na de bedieningspaneel en van de bedieningspaneel na de zekeringkast maar dat is nog een lastige

gaat om een Skoda Octavia facelift 2011

Bijlagen

• C9F0DDB7-6793-4180-8BBC-B5597B62E13F.jpeg
    C9F0DDB7-6793-4180-8BBC-B5597B62E13F.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 21
Bovenaan Onderaan