Stom maar ook erg raar !

EdK

Forumguru
Als je een andere onderwerp titel weet mag je het zeggen.

Wat me gister is overkomen met de RR is deels stom maar ook vreemd !
Vond het nodig dat de RR eens een antipekel wasbeurt moest hebben.
En gelukkig is er een wasstraat in mijn woonplaats die ook met lappen werkt en ook nog eens redelijke prijzen heeft.
Dus in het spaarzame vrije uurtje dat ik deze zaterdag nog had , op naar de wasstraat die een 5 km van huis is verwijderd.

Na blinkend onder de wagendouche gekomen te zijn naar rechts gestuurd de overdekte stofzuighal in.( gratis )
En daar eerst eens met gratis Torkypapier de laatste druppels aan de binnenkant van de kozijnen gecleand

En toen begonnen met de grote stofzuigbeurt, en tja toen begon de ellende.
Omdat Genesis één van de favorieten is, even de DVD opgezet en lekker onder genot van muziekje aan de gang.
En na voor klaar te zijn ( passagiers zijde ) gooi ik de deur dicht en wil achter beginnen, maarrrrr gvd ik kreeg de deur niet open !!
Dus wil de voordeur weer open doen en tja ging ook niet en maw alle 5 deuren zaten netjes op slot !
En daar sta je dan met een stofzuigerslang in de hand kijkend naar de portomonee/ mobiel / autopapieren en sleutel in contact etc etc en hoor je het deuntje van Genesis !

Tja denk je dan , en nu ??
Wel kantoor ingelopen van de wasstraat en probleem uitgelegd en uiteindelijk een fiets te leen gekregen.
Daar ging ik dan op de fiets in de sneeuw richting huis om de reserve sleutel te halen, en daarna weer 5 km terug.

Tja het klinkt deels stom, maar vind het ook vreemd dat een deur vergrendeld als de sleutel nog in kontakt zit.
En mijn vraag danook is of dat niet ingesteld kan worden dat als de sleutel nog in contact zit deze niet vergrendeld al druk je het knopje in dashboard in op vergrendelen.

Oja en er is een spreekwoord: een gewaarschuwd mens ..................
Dus een ieder die het leest is bij deze gewaarschuwd, en zeg nou niet mwahhhh dat overkomt mij niet !! Want ook jou kan het overkomen !

Zo deze schrijftherapie helpt wel :D

LenK

Forumguru
Je zult het knopje van de vergrendeling onbedoeld ingedrukt hebben en het klikken van de sloten niet gehoord hebben door de stofzuiger en de muziek.
Als dit inderdaad zo gegaan is dan is er niks vreemds gebeurd.

Constant

Erelid
Als je een auto parkeert, op slot doet en binnen een paar seconden (10?) weer van het slot afhaalt, zal hij automatisch (na 10-20 sec?) weer op slot gaan. De gedachte is dat de sleutel blijkbaar in de broekzak per ongeluk is gebruikt.

Eigenlijk zou het automatisch vergrendelen niet mogen gebeuren als de sleutel in het contactslot zit. Maar het is een kennis ook overkomen, zijn sleutel in het contactslot van zijn Audi, motor loopt en ineens was de auto toch op slot. Ik ben vergeten te vragen welk muziekje hij op had staan :super:

Oja en er is een spreekwoord: een gewaarschuwd mens ..................
Daarom staat de reservesleutel tegenwoordig op het vakantie-meeneem-lijstje van de ANWB, je moet er niet aandenken dat het tijdens een vakantie was gebeurd en je letterlijk en figuurlijk heel errug ver van huis bent.

cvegreen

Forumguru
Dat is een raar verhaal , maar bij mijn vrouw moet je nooit de sleutel op de auto laten zitten als je er niet in zit . Dat zit raar in elkaar bij citroen , deuren toe , motor aan of toch de sleutel omgedraaid = anticarjacking . Misschien ook bij je roomster zo ? Bij mijn F1 moest ik wel al daadwerkelijk gereden hebben voor het slot op ging , maar de roomster is jonger , misschien dat dit nu anders is dan bij mijn F1 die ik toen had .

hemi24

Forumguru
Ken het verhaal van de buurman, die z'n zoontje even in z'n nieuwe VW Caddy liet met de sleutels in het contact.
De kleine man drukte het vergrendellingsknopje in de auto en verliet vervolgens de auto via de passagierskant; ongeveer zoals de volgorde die jij beschrijft, met hetzelfde resultaat: afgesloten auto met sleutel in contact en buurman lichtelijk geirriteerd naast z'n nieuwe auto..!

skodaboy

Forumguru
bij de 02 (bj 2008)heb ik het nog niet voor gehad,ook bij mij is de anti-carjack geactiveerd,dus weg rijden en nadien 'klik'.
als ik onderweg de deuren ontgrendel met het knopje om bv iemand in of uit te laten stappen blijft de 02 open zolang ik niet opnieuw de knop druk of weer weg rijdt.
ben net ff buiten bij de 02 dit gaan testen,sleutel in het contact,1 deur open,knopje vergrendeling drukken en alle deuren die dicht zijn sluiten zich
de deur die open staat sluit niet,ook niet als je deze dicht gooit met de andere deuren op slot..die ene deur blijft gewoon open,of dit nu vooraan is,achteraan links of rechts maakt niks uit. :crazy:

klinkt misschien raar maar met m'n 01 was het ook zo...:smiley29:

skodaboy

Forumguru
Eigenlijk zou het automatisch vergrendelen niet mogen gebeuren als de sleutel in het contactslot zit. Maar het is een kennis ook overkomen, zijn sleutel in het contactslot van zijn Audi, motor loopt en ineens was de auto toch op slot. Ik ben vergeten te vragen welk muziekje hij op had staan :super:

toen ik destijds voor het autoschadeherstelbedrijf werkte,reed ik de herstelde wagens uit het atelier om ze vervolgs nog 1 keer te controleren in het buitendaglicht voor naar de parking gingen...
het gebeurde bijna altijd dat de sleutel in het contact bleef zitten en soms ook dat hem gewoon stationair lieten lopen tijdens die check of alle wagens nu anti-car jack hadden laat ik even in het midden...de chef werkplaats of ik deden in dit geval de chauffeursdeur nooit volledig dicht.
de deur gewoon tegen of wel in het "eerste" slot,nooit problemen gehad met een wagen die 'plots' op slot was met de sleutel erop..

EdK

Forumguru
Als ik dus dit van Skodaboy zo lees dan zou ik zeggen dat er in het managmentsysteem ergens een bitje fout staat of juist nog omgezet moet worden.
Heb toendertijd namelijk het carjack aan laten zetten.

En nu was het 5 Km heen en 5 Km terug fietsen, maar je zal maar 50Km van huis zijn !
Of moet ik dan ook maar mijn reservesleutel al bij me hebben ?

LenK

Forumguru
Je zult het knopje van de vergrendeling onbedoeld ingedrukt hebben en het klikken van de sloten niet gehoord hebben door de stofzuiger en de muziek.
Als er niet gereageerd wordt dan ga ik wel weer hokken afkraken :489:

Gieliovd

Forumguru
Och... ik heb het wel eens eerder geschreven op het forum...

Ik breng netjes als ik ben 2 meiskes met tassen naar het station, stap uit met draaiende motor en Genesis spelende (!!) om even uit de klep de tassen aan te geven....

Meiskes stappen uit en drukken per abuis de vergrendelingsknop in op de deur.

Michiel zegt doei!! En wil weer instappen....

Genesis speelt verder, motor draait, lampjes schijnen.... En het was winter, in mijn overhemdje.

Dus Ed, je bent niet de enige. Niet de enige die Genesis luistert en ook niet de enige die rare dingen meemaakt met deursloten :)

EdK

Forumguru
sorry herr comdant Lenk dat ik niet meteen reageerde, maar zag het ook niet echt als een vraagstelling maar meer als een veronderstelling !:smiley29:

Maar het zal wel, maar niet bewust. En dan nog blijf ik het een situatie vinden die niet zou mogen gebeuren.

Die auto computer zou zo ingesteld moeten zijn dat sleutel in contact en rijden dan vergrendelen
Maar deur open en stilstaand en sleutel in contact dan niet vergrendelen of hij moet al vergrendeld zijn tijdens rijden en nog geen deur open geweest !
Moet softwarematig met al die sensors toch niet moeilijk zijn ?

:ot:En Giel ik denk dat jij Genesis met Phil als zanger op had staan, Bij mij staat hoofdzakelijk Genesis op met Peter Gabriël als zanger !

LenK

Forumguru
zag het ook niet echt als een vraagstelling maar meer als een veronderstelling
Maar is dit een mogelijkheid? Je kunt het wel zoeken in anti-hijacking of een verkeerd bitje of een bug of storing, maar als je inderdaad die vergrendelknop onbedoeld hebt ingedrukt dan is de oorzaak heel wat simpeler en een volkomen normale werking van je auto.

EdK

Forumguru
@ Lenk: Maar het zal wel, maar niet bewust. En dan nog blijf ik het een situatie vinden die niet zou mogen gebeuren.

Vacaro

Senior Member
In de stoel zit toch ook bij sommige auto's een sensor of je de gordel wel aan hebt.
Deze kan men toch dubbel functie geven, niemand op de stoel als contact aan staat--> niet vergrendelen, en probleem opgelost en dan maakt het ook niet uit welke muziek er speelt.

LenK

Forumguru
Is hetzelfde als via de afstandsbediening de kofferbak openen - de sleutel even in de bak leggen - de klep dichtgooien.
Dan ben je ook buitengesloten.
Zou je ook kunnen zeggen "Zou niet moeten kunnen".

Maar dat kan dan zelfs bij een 60'er jaren auto zonder enige elektrieke snufjes want daar kon je vaak het knopje op de deur indrukken en dan de deur dichtgooien.
Was je ook buitengesloten, ook als je sleutel in het contact zat.

Uiteindelijk allemaal een kwestie van opletten.

Vacaro

Senior Member
Door dit topic ben ik beetje argwanend geworden, daarjuist aangekomen, auto voor garage, uitgestapt om poort open te doen en portier van auto dicht, en dacht toch even "die gaat toch ni op slotgaan?"
Nu gaat die bij mij ni vanzelf op slot ook ni bij wegrijden, heb wel een knop omdat te doen.

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb altijd mijn sleutel in de hand als ik uitstap.
Als mijn kinderen nog even blijven zitten zet ik de radio weer aan maar laat nooit de sleutel zitten. Ook bij mij is het wel eens gebeurd (bij deze O2) dat de sleutel in het contact bleef terwijl de deur dicht viel toen ik eruit was. Gelukkig thuis en ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg (per ongeluk iets ingedrukt ??) maar schrok me het apezuur !

Bovenaan Onderaan