Stom maar ook erg raar !

Gieliovd

Forumguru
Ik vertrouw er nooit meer op. Een keer volstaat ;)

Trouwens, met oudere autos ben ik gewend dat bij het dichtslaan van de portier, na het indrukken van het knopje, dat hij gewoon zichzelf weer ontgrendeld. Knoppie komt weer omhoog.

kcj

Actief lid
....het gebeurde bijna altijd dat de sleutel in het contact bleef zitten en soms ook dat hem gewoon stationair ... de deur gewoon tegen of wel in het "eerste" slot,...
Tracht ik tegenwoordig ook te doen als de sleutel nog op het contact zit (motor al dan niet draaiend).

ben net ff buiten bij de 02 dit gaan testen,sleutel in het contact,1 deur open,knopje vergrendeling drukken en alle deuren die dicht zijn sluiten zich
de deur die open staat sluit niet,ook niet als je deze dicht gooit met de andere deuren op slot..die ene deur blijft gewoon open,of dit nu vooraan is,achteraan links of rechts maakt niks uit.
Verleden week heb ik ongeveer hetzelfde uitgetest met de Roomster : sleutel + afstandsbediening in mijn hand (buiten de auto), 1 persoon binnen. Afsluiten met afstandsbediening, persoon van binnen stapt uit en doet deur toe. Deur blijft van het slot af en kan dus van buiten uit terug worden opengedaan. De andere deuren blijven op slot.

De (aftermarkt)radio is zo aangesloten dat de sleutel altijd in het contact moet zitten voordat je die kan aanzetten.
Bij mijn Y is het anders aangesloten : (aftermarkt)radio kan je daar onafhankelijk van de sleutel aan/uit zetten.
Beide hebben hun voor- en nadelen.

Koen

Bovenaan Onderaan