Storing achterklep/alarmverlichting door interieurverlichting

Tees

Donateur
Ik ben groot fan van de LEDs van Hypercolor.de . Ik hou zelf van warm wit, en die hebben zij ook, maar als je liever koel wit hebt kan dat ook. Kwaliteit is heel erg goed, meerdere leden hier hebben ze al vele jaren probleemloos in hun auto zitten.

Tees

Donateur
Ook die hebben ze gewoon. Heb in mijn O2 beide kofferbaklampjes en die in t handschoenenkastje vervangen door Hypercolors.

1983jeroen

Forumguru
Ik las dat het genoeg is om een diode tussen de plus van het lampje te zetten dus dat ga ik eerst even proberen.

Tees

Donateur
Bij de kofferbaklampjes zit die diode er over het algemeen al tussen (tenzij ze die op een gegeven moment hebben veranderd). Ik weet trouwens niet waar die diode voor dient, normaliter moet dat niet nodig zijn bij gelijkstroom en een normale belasting zoals een gloeilampje.

En een LED ís een diode (dat is waar de D voor staat), dus je zou hooguit de LED kunnen proberen om te draaien, een diode is tenslotte polariteitsspecifiek.

1983jeroen

Forumguru
Ik weet ook niet precies wat hij daar doet in dit geval, maar heb wel gelezen dat het werkt. In ieder geval leuk om het te testen.

Heb ooit ook gehad dat een auto niet meer op slot wilde nadat ik een subwoofer had ingebouwd.
Daar was het waarschijnlijk een leeglopende condensator ofzo die spanning terug gaf. Met een dikke diode in de plus was het toen ook opgelost.

Nu zal dat met deze LEDs anders zijn.

1983jeroen

Forumguru
Net de lamp uit elkaar gehaald en gekeken hoe ik daar een diode in kon krijgen.
Moest het printspoor onderbreken met de Dremel.

Daarna diode gesoldeerd, in elkaar gezet en testen in de auto nadat ik ze allebei aangepast had.

Het lijkt opgelost :)
1000020699.jpg

Bovenaan Onderaan