albertusmintus
Nieuw lid
Beste M. Marechal,
Totdat de accu vervangen is, hebben wij wel eerder nare signalen op het klokvenster kunnen terugvinden, maar de laatste tijd functioneerde alles weer naar behoren. De leverende dealer heeft in een aantal plaatsen vestigingen, en na het faillissement van een andere dealer, die de auto in onderhoud heeft gehad, zijn wij gegaan naar de plaatselijke vestiging van het autoconcern dat vanuit een andere vestiging ons de auto verkocht heeft. Ik herinner mij dat er een tijdje terug inderdaad een lampje moest worden vervangen, omdat er geen gelijkmatige verlichting aan de voorzijde te zien viel (de APK monteur van de 'tussendoorgarage' [die failliet gegaan is] merkte, nadat wij kort na de keuring geconfronteerd werden met een technisch mankement tijdens onze vakantie in 2008 naar Zweden al rijdend tussen Bremen en Mora in Zweden en ons hierover bij hem beklaagden, op dat hij de auto ook op de niet regelmatige verlichting had kunnen afkeuren, maar dit nieuwe lampje heb ik toen volgens mij zelf geplaatst, na deskundig advies van de verkoper van het lampje met betrekking tot welk dit moest zijn. Sindsdien hebben wij verschillende keren de verlichting voor en achter gecontroleerd, en volgens mij zijn daar tot op heden geen bijzonderheden uit naar voren gekomen, maar ik zal dit morgen nog wel even nagaan. Overigens: geldt uw suggestie niet slechts, als je auto rijdt? Dan zou de dynamo de accu toch moeten opladen, en dit zou het extra stroomverlies dan toch moeten kunnen compenseren? Bij ons zou het probleem juist ontstaan kunnen zijn doordat wij nauwelijks auto rijden, en iets in de auto dusdanig veel stroom vraagt, dat de accu steeds leeg loopt of dreigt leeg te lopen.
De garage waar zowel de remblokken als de combinatie van schokdemper en veer zijn vervangen, heeft geen dealerschap, en bevindt zich op een industrieterrein waar sloper en reparateur haast in elkaar over gaan (vandaar dat de monteur snel terug kwam met het reeds gebruikte onderdeel).
Totdat de accu vervangen is, hebben wij wel eerder nare signalen op het klokvenster kunnen terugvinden, maar de laatste tijd functioneerde alles weer naar behoren. De leverende dealer heeft in een aantal plaatsen vestigingen, en na het faillissement van een andere dealer, die de auto in onderhoud heeft gehad, zijn wij gegaan naar de plaatselijke vestiging van het autoconcern dat vanuit een andere vestiging ons de auto verkocht heeft. Ik herinner mij dat er een tijdje terug inderdaad een lampje moest worden vervangen, omdat er geen gelijkmatige verlichting aan de voorzijde te zien viel (de APK monteur van de 'tussendoorgarage' [die failliet gegaan is] merkte, nadat wij kort na de keuring geconfronteerd werden met een technisch mankement tijdens onze vakantie in 2008 naar Zweden al rijdend tussen Bremen en Mora in Zweden en ons hierover bij hem beklaagden, op dat hij de auto ook op de niet regelmatige verlichting had kunnen afkeuren, maar dit nieuwe lampje heb ik toen volgens mij zelf geplaatst, na deskundig advies van de verkoper van het lampje met betrekking tot welk dit moest zijn. Sindsdien hebben wij verschillende keren de verlichting voor en achter gecontroleerd, en volgens mij zijn daar tot op heden geen bijzonderheden uit naar voren gekomen, maar ik zal dit morgen nog wel even nagaan. Overigens: geldt uw suggestie niet slechts, als je auto rijdt? Dan zou de dynamo de accu toch moeten opladen, en dit zou het extra stroomverlies dan toch moeten kunnen compenseren? Bij ons zou het probleem juist ontstaan kunnen zijn doordat wij nauwelijks auto rijden, en iets in de auto dusdanig veel stroom vraagt, dat de accu steeds leeg loopt of dreigt leeg te lopen.
De garage waar zowel de remblokken als de combinatie van schokdemper en veer zijn vervangen, heeft geen dealerschap, en bevindt zich op een industrieterrein waar sloper en reparateur haast in elkaar over gaan (vandaar dat de monteur snel terug kwam met het reeds gebruikte onderdeel).