1010 of 1019 mbar is voor een barometer wel serieus verschil, maar aangezien dit gemeten is door 2 verschillende instrumenten kan dat ook een kwestie van ijken (inregelen) zijn, om het gelijk te krijgen.Het raarste hier is dat de charge air pressure veel hoger is dan de ambient air pressure. Bij stationair draaien is de turbo namelijk niet actief en horen die vrijwel gelijk te zijn. De waarde van de ambient air pressure is wel plausibel, dus ik verdenk toch de MAP sensor alsnog. En aangezien die al vervangen is, gaan m'n gedachten uit naar de bedrading. Heb je die al doorgemeten?
Helemaal, mijn werkgever gaat volgend jaar stoppen met de service/onderhoud aan machines bij productieapotheken. Dat doe ik bijna 20 jaar naast het reguliere service-kalibratiewerk wat meestal op de zaak is. Ik begon met z'n 45 adressen door heel NL, maar dat is nu gereduceerd tot 10-15 door fusies en verscherpte productie eisen.Maar naarmate je ouder word en langer bij een firma werkt dan los je ook een boel storingen op puur op gevoel / ervaring, waar een klant uiteindelijk ook zijn voordeel van heeft.