Storing knipperlicht! Help…!

Ik zit met t probleem dat de knipperlicht naar RECHTS het niet doet met een draaiende motor, maar wel wanneer de motor uit is.

Knipperlicht doet het wel naar LINKS met of zonder lopende lopende motor…

Nu heb ik de spanningsregelaar op de dynamo vervangen maar dit mocht niet helpen… want het verschil zit em in de voltage… motor uit is 12v en lopende motor 14v

Schakelaar is ook vervangen maar ook zonder resultaat. Wanneer je alarmlichten aanzet werkt de RECHTER kant wel….

Iemand misschien een oplossing?

Betreft een Skoda Fabia I (6Y2) 1.2 uit 2005

Met vriendelijke groet,
Uriël

Antera

Donateur
Heel bijzonder verhaal.

Als 1e word voorstellen in het daarvoor bestemde topic erg gewaardeerd ipv zo in huis te vallen.

Zou een uitlezen en kijken of er ergens iets in staat omtrent deze storing

niet over nagedacht.. wist niet dat er een voorbestemde topic hiervoor was..

Wanneer je de auto uitleest zie je niks omtrent deze storing (als dat is wat je bedoelt)

hemi24

Forumguru
Kortsluiting waardoor je ergens een “tegenstroom” krijgt?
Ik zou de kabelboom rond de stuurkolom eens goed nalopen!

Cordoba

Forumguru
Motor uit, is met motor uit, contact aan? Want met contact uit moet het parkeerlicht branden.
Niet ergens massa en 12V aansluiting omgewisseld? (koplampunit, of achterlicht)

Motor uit contact aan werkt de knipperlicht naar RECHTS wel, net als knipperlicht naar LINKS.

Wanneer contact uit staat krijg je inderdaad parkeerlicht, werkt naar links en rechts

Tees

Donateur
Tis idd wel een bijzonder probleem. Andersom zou ik logischer gevonden hebben.
Ik zou t ook als eerste in de hendel zoeken. De ECU gaat maar heel zelden kapot, dat is echt last resort om die te vervangen.

Oplossing:

Gare BCM, andere gehaald op de sloop. Werkt weer zoals t moet

BCM is niet de ECU…

Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Fijn dat het opgelost is zo!

En een BCM (Body Control Module) is wel degelijk een voorbeeld van een ECU (Electronic Control Unit). De termen worden vaak door elkaar heen gebruikt, een moderne auto heeft allerlei modules die verschillende onderdelen van de auto aansturen.

Bovenaan Onderaan