Storing verlichting voorzijde - Xenon

Michael83

Senior Member
Oftewel, we zijn te lui om er iets aan te doen.
Vanuit mijn optiek zou een dergelijke melding, of wanneer je die kennis hebt, een reactie zijn naar Skoda zelf om dit op te lossen. een time-out inbakken in de software zou dan een oplossing zijn, er van uitgaande dat dit ook écht de oorzaak zou zijn.

(ik doel natuurlijk op de dealer..)

Arthur123

Nieuw lid
Voor exact ditzelfde probleem is mijn auto terug naar de dealer geweest. Bleek een gekend probleem en is ook opgelost...

dutchman79

Senior Member
Voor exact ditzelfde probleem is mijn auto terug naar de dealer geweest. Bleek een gekend probleem en is ook opgelost...

Ah mooi, dan ga ik ook terug naar de dealer. Wat was de oplossing in jouw geval ?

Leggen dealers dergelijke gevallen vast in een centrale database, waardoor andere dealers (als ze willen) de oplossing ook meteen ter hand hebben ?

ertromp

Forumguru
Leggen dealers dergelijke gevallen vast in een centrale database, waardoor andere dealers (als ze willen) de oplossing ook meteen ter hand hebben ?
Dat wordt vastgelegd in ERWIN. ERWIN is een webbased VAG applicatie
In dit systeem ziet je dealer welke terugroepacties (recalls) er zijn en welke veelvoorkomende "problemen/klachten" op de door jou gereden Octavia zijn.
De dealer voert nl. je VIN code in bij ERWIN en krijgt in 1 opslag al je voertuiggegevens, onderhoudshistorie, terugroepacties maar ook reparatiehandleidingen te zien.

dutchman79

Senior Member
Dat wordt vastgelegd in ERWIN. ERWIN is een webbased VAG applicatie
In dit systeem ziet je dealer welke terugroepacties (recalls) er zijn en welke veelvoorkomende "problemen/klachten" op de door jou gereden Octavia zijn.
De dealer voert nl. je VIN code in bij ERWIN en krijgt in 1 opslag al je voertuiggegevens, onderhoudshistorie, terugroepacties maar ook reparatiehandleidingen te zien.

Goed om te weten, dank voor de duidelijke uitleg.

Ik had hetzelfde probleem, binnen een week na ontvangst gaf de maxidot de melding "rechter dimlicht detect".
Bleek ook zo te zijn, was een bekend probleem volgens Muntstad en de regelunit is toen vervangen.
Tot nu toe geen probelemen meer, de klacht van de te laat automatisch uitschakelende verlichting heb ik niet, werkt nu allemaal prima.

dutchman79

Senior Member
Ik had hetzelfde probleem, binnen een week na ontvangst gaf de maxidot de melding "rechter dimlicht detect".
Bleek ook zo te zijn, was een bekend probleem volgens Muntstad en de regelunit is toen vervangen.
Tot nu toe geen probelemen meer, de klacht van de te laat automatisch uitschakelende verlichting heb ik niet, werkt nu allemaal prima.

Dit was inderdaad ook de oplossing bij mij. Nieuwe regelunit en tot nu toe geen problemen meer.
Die autoloze dag in de Volvo V40 van een collega mogen rijden. Wat een mooie auto ook, vooral nu met de 190 pk in de 14% categorie.
Qua ruimte natuurlijk niet te vergelijken met een Octavia.

MaRco2

Forumguru
:thumbsup::thumbsup:Mmm bij kinderziektes zou je het toch eerder bij de vroege serie exemplaren verwachten. De HB's rijden al dik een jaar rond, mijn Combi hoort bij de allereerste serie in Nederland (lees: 14-06-2013>>introductie 14-06-2013) en niets aan de hand.

Ook niet met de afdichting onderaan de voorruit. Wel de portierchroomlijst die iets te lang was.

Na 40.000 km nog altijd een topkar!!:)

motomarz

Senior Member
Software is al tientallen jaren hetzelfde namelijk..

Dat is absoluut geen garantie dat er nu, in een nieuwe versie, geen problemen in kunnen zitten.
(Zeg ik als programmeur).

In de loop van de tijd is de software wel degelijk aangepast aan de nieuwe mogelijkheden van de AFS.
Er moet in de nieuwe units veel meer aangestuurd worden lijkt mij.
(Vroeger was het alleen ombuigen naar links/rechts, nu ook veel meer in hoogte, breedte, meer snelheidsafhankelijkheden).

Interactie met andere sensoren zit ook in de software, dus ook daar is in de loop van de tijd echt wel wat veranderd.

Bovenaan Onderaan