Storingscode p0303

matteke

Actief lid
@matteke Ik heb opnieuw je topic doorgelezen, en krijg heel sterk de neiging om te roepen: "ga naar een echte monteur/garage". Hij komt steeds met oorzaken die het niet kunnen zijn als je even nadenkt. De compressietest in combinatie met het scheutje olie maakt duidelijk dat er een mechanisch probleem is in cilinder 3, geen enkel software of electronica probleem kan de resultaten van je test verklaren.

Schraapveer zoals @oco1979 noemt, is een serieuze mogelijkheid. Wat de klokkenwinkel betreft: in Nederland is er een nog bekendere, namelijk KMS in Apeldoorn.
Hoi cordoba,

Dat denk ik dus ook..
Ik laat hem lekker met die ecu aan de gang gaan.. ik betaal niks.. totdat het euvel verholpen is... krijgt hij met zijn ecu.. de auto niet aan het lopen.. dan ga ik naar een andere..
Hij vond ook het compressie verschil .. geen bijzonderheid... en ik citeer :"heb wel oudere auto's hier gehad en die doen het prima op 8 bar zelfs". :0. . Ik kan niet wachten op vrijdag... ik hou jullie op de hoogte.
 

Spierings

Forumguru
Om zo de klok en sleutels en de ecu te koppelen.. ivm startonderbreker o.a.
Zou dit zelf niet willen, voor de meerprijs van de klok en sleutels kun je ook gewoon de ecu opnieuw in laten leren... En dan kijk ik niet een naar de kosten van het extra arbeid.

Nu zit je met een km stand die niet klopt, dit zijn een beetje beunhaas methodes..
 

matteke

Actief lid
Zou dit zelf niet willen, voor de meerprijs van de klok en sleutels kun je ook gewoon de ecu opnieuw in laten leren... En dan kijk ik niet een naar de kosten van het extra arbeid.

Nu zit je met een km stand die niet klopt, dit zijn een beetje beunhaas methodes..
Er komt geen nieuwe klok en sleutels hoor.. maar blijkbaar moeten deze bestaande delen.. gekoppeld worden aan elkaar.. sleultels dn klok blijven het gewoon de orginele..
 

Spierings

Forumguru
Hoi cordoba,

Dat denk ik dus ook..
Ik laat hem lekker met die ecu aan de gang gaan.. ik betaal niks.. totdat het euvel verholpen is... krijgt hij met zijn ecu.. de auto niet aan het lopen.. dan ga ik naar een andere..
Hij vond ook het compressie verschil .. geen bijzonderheid... en ik citeer :"heb wel oudere auto's hier gehad en die doen het prima op 8 bar zelfs". :0. . Ik kan niet wachten op vrijdag... ik hou jullie op de hoogte.
Oudere auto's hebben ook simpele ecu's...
Modernere motoren herkennen cilinderoverslag en dit doen ze ook als de compressie iets afwijkt.. met gevolg dat je dezelfde storing als jou hebt..
 

Spierings

Forumguru
Er komt geen nieuwe klok en sleutels hoor.. maar blijkbaar moeten deze bestaande delen.. gekoppeld worden aan elkaar.. sleultels dn klok blijven het gewoon de orginele..
Is wel erg moeilijk doen, met de wagen naar de dealer of ander bevoegd bedrijf gaan om de sleutels in te leren is een stuk makkelijker..
 

Cordoba

Forumguru
Hij vond ook het compressie verschil .. geen bijzonderheid... en ik citeer :"heb wel oudere auto's hier gehad en die doen het prima op 8 bar zelfs". :0. . Ik kan niet wachten op vrijdag... ik hou jullie op de hoogte.

Klopt oude legertrucks hadden volgens mij zelfs maar een compressieverhouding van 6,5 en die lopen ook op slechte benzine, daar zijn ze voor gemaakt. Waar het wel omgaat, is het verschil tussen de verschillende cilinders en 13 en 10 is gewoon een te groot verschil, een verschil tussen de beste en slechtste cilinder van 1 á 1,5 komt vaker voor, en is meestal geen probleem.
 

oco1979

Forumguru
Garages altijd met hun ecu verhaal.. ik heb daar geen vertrouwen in..

Dat klinkt voor de meeste klanten chinees en denken dan dat garage het wel zal weten.
Sommige zeggen iets om maar iets te zeggen, totaal naast de feiten.
Meermaals meegemaakt dat ik na afzetten van een defect voertuig bij een garage, dat de garagist/monteur/receptie naar ons toekomt en ik mijn diagnose vertel, maar totaal niet willen luisteren.
Terwijl ik daar bij sta vertellen ze soms de klanten de meeste flauwe zever en leugens, ik blijf(moet) daar neutraal in zijn.
Horen, zien en zwijgen. :bloos:
Al heb ik me in sommige super gevallen toch wel eens men gedacht gedaan.
 

matteke

Actief lid
Zo, even weer een update.. ik kreeg vanmiddag telefoon van de garage..hij had de ecu terug gekregen , en vertelde mij dat er niks mis was met de ecu.. hij wst het nu ook niet meer, en hij adviseerde mij om hem na een specialist op te sturen.. dus ik heb hem gevraagd , alles dicht te bouwen zosat ik de auto kan ophalen. Ik heb de auto inmiddels opgehaald, en meteen een andere garage gebeld . En het verhaal uit gelegd. Hij zei, : zoals jij het verteld , lijkt het de zuigervere te zijn, maar deze motoren staan bekend om hun kleppen. Breng hem dinsdag maar.. dan gaan we kijken..

Tot de volgende update
 

oco1979

Forumguru
Zo, even weer een update.. ik kreeg vanmiddag telefoon van de garage..hij had de ecu terug gekregen , en vertelde mij dat er niks mis was met de ecu.. hij wst het nu ook niet meer, en hij adviseerde mij om hem na een specialist op te sturen.. dus ik heb hem gevraagd , alles dicht te bouwen zosat ik de auto kan ophalen. Ik heb de auto inmiddels opgehaald, en meteen een andere garage gebeld . En het verhaal uit gelegd. Hij zei, : zoals jij het verteld , lijkt het de zuigervere te zijn, maar deze motoren staan bekend om hun kleppen. Breng hem dinsdag maar.. dan gaan we kijken..

Tot de volgende update

damn -1 voor garagist.
Als ik het goed begrijp heeft die ecu opgezonden en deze was goed.
Nu verteld die om naar specialist op te zenden :pieker::sterretjes:

klep kan inderdaad compressieverlies geven,maar mt olie ga deze niet dichten.
zuigerveer lijk me eerder probleem.
 

Spierings

Forumguru
Een andere vraag welke je moet afvragen is hoeveel geld je aan de wagen uit wil geven..

Dit zal alles behalve goedkoop worden..

Bij compressie verlies door vervuilde klepzittingen zal de cilinderkop gedemonteerd moeten worden en kleppen gedemonteerd, gereinigd en opnieuw ingeslepen worden..
Bij compressieverlies langs de zuiger zal de motor compleet uit elkaar moeten, cilinders nagemeten, zuiger en veren gecontroleerd worden en kan de reparatie variëren van ligt honen en andere zuigerveren tot een complete revisie of ander blok..

Het is beter om vooraf te beslissen.. In het ergste geval is de reparatie het niet waard om de wagen te repareren.. Als je dan vooraf bedenkt dat een wagen met een storing beter te verkopen is dan een wagen waarvan het blok helemaal uit elkaar ligt.. kun je misschien beter vooraf een goede keuze maken..
 

matteke

Actief lid
Je hebt gelijk spierings. Dit heb ik ook met de garagehouder besproken..
Alleen zitten wij nog in dubio... we hebben altijd probleem loos gereden met deze auto.. en laat de reparatie eens 1500 kosten... daar heb ik geen andere auto voor..maar ik weet dan wel dat ik met deze weer een tijd vooruit kan. Motorisch gezien. We weten het nog niet... laten we maar eerst afwachten wat ze dinsdag zeggen.
 

matteke

Actief lid
Nog ff wat.... viel me net op toen ik naar de cafetaria reed... het airbag lampje brandt nu continue...die prutser heeft dus nog meer niet goed gedaan... echt he.. liefst brand ik hem helemaal af... om zo mensen te waarschuwen voor deze gladjanus
 

Cordoba

Forumguru
Nog ff wat.... viel me net op toen ik naar de cafetaria reed... het airbag lampje brandt nu continue...die prutser heeft dus nog meer niet goed gedaan... echt he.. liefst brand ik hem helemaal af... om zo mensen te waarschuwen voor deze gladjanus

:pieker: Daarom zei ie dus dat je nog naar een specialist moest.
 

oco1979

Forumguru
ka
Nog ff wat.... viel me net op toen ik naar de cafetaria reed... het airbag lampje brandt nu continue...die prutser heeft dus nog meer niet goed gedaan... echt he.. liefst brand ik hem helemaal af... om zo mensen te waarschuwen voor deze gladjanus

kan gerust contact onder je stoel zijn die airbaglampje doe branden.
Nog niet direct paniekeren ;)
 

matteke

Actief lid
ka


kan gerust contact onder je stoel zijn die airbaglampje doe branden.
Nog niet direct paniekeren ;)
Oke, ik zal straks ff kijken.. ik reageerde zo omdat hij de klok er ook uit heeft gehad samen met de ecu.. dat hij daarachter mss iets niet goed gedaan heeft.. omdat dit voorheen allemaal prima werkte
 

matteke

Actief lid
Hoi, het is alweer een tijdje terug, maar weer even een update..ik zal het korthouden.. auto naar een andere garage gebracht, en deze garage zonder voorkennis zijn werk laten doen.. deze vertrlde mij dat de ecu niet goed is... (hetzelfde als garage 1). Opdracht gegeven voor de reparatie. De garage heeft de auto naar de vw dealer gebracht, omdat hij daar toch naartoe moet voor het programmeren. Nu staat hij inmiddels al 3 weken bij vw.. en ze krijgen hem niet geprogrammeerd.. afgelopen vrijdag zou er een chef monteur van een andere vestiging komen om ernaar te kijken.. iets met de startblokkering..dus ja nog steeds alles op de fiets...ik hou jullie op de hoogte
 
Bovenaan Onderaan