Goedemorgen allemaal,
Ik ben sinds ruim twee jaar (nov 2011) in het bezit van een fabia combi 1.2 tdi greenline. Altijd vw golf gehad. Maar vanuit prijsverschil met vw overgestapt naar VAGlid Skoda.Je wilt niet weten hoe vaak we met brandende storingslampjes bij de dealer hebben gestaan. Na ongeveer 2 maand storingsloos te hebben gereden begon het lampje uilaatgascomponent te branden (gele motorblokje). Deze was de ene keer uit de ander dag weer aan. Vervolgens ging deze weer uit en ging het lampje van het roetfilter branden. Auto had merkbaar geen trekkracht meer, vervolgens naar dealer Broekhuis Assen gereden. Uitkomst roetfilter verstopt. Deze is gereinigd. Nu rijden wij 35.000 km/jaar en alleen lange afstanden. Je zou toch zeggen dat het filter zich toch zelf reinigt. Zijn er meer fabia 1.2tdi greenline rijders die dit euvel al zo snel hebben. Ik heb een idee waar het aan kan liggen: Auto rijd natuurlijk bij bijzonder lage toerentallen als je, je aan de overschakelindicator houd teminste. Je hebt voorduurend het idee dat je in een te hoge versnelling rijd. Ik denk dat daardoor de brandstof in de moter niet altijd volledig verbrand dat geeft meer roetaanslag in het roetfilter dan normaal.
Met vriendelijke groet,
Ik ben sinds ruim twee jaar (nov 2011) in het bezit van een fabia combi 1.2 tdi greenline. Altijd vw golf gehad. Maar vanuit prijsverschil met vw overgestapt naar VAGlid Skoda.Je wilt niet weten hoe vaak we met brandende storingslampjes bij de dealer hebben gestaan. Na ongeveer 2 maand storingsloos te hebben gereden begon het lampje uilaatgascomponent te branden (gele motorblokje). Deze was de ene keer uit de ander dag weer aan. Vervolgens ging deze weer uit en ging het lampje van het roetfilter branden. Auto had merkbaar geen trekkracht meer, vervolgens naar dealer Broekhuis Assen gereden. Uitkomst roetfilter verstopt. Deze is gereinigd. Nu rijden wij 35.000 km/jaar en alleen lange afstanden. Je zou toch zeggen dat het filter zich toch zelf reinigt. Zijn er meer fabia 1.2tdi greenline rijders die dit euvel al zo snel hebben. Ik heb een idee waar het aan kan liggen: Auto rijd natuurlijk bij bijzonder lage toerentallen als je, je aan de overschakelindicator houd teminste. Je hebt voorduurend het idee dat je in een te hoge versnelling rijd. Ik denk dat daardoor de brandstof in de moter niet altijd volledig verbrand dat geeft meer roetaanslag in het roetfilter dan normaal.
Met vriendelijke groet,