@Chatslet
Te lage toeren zorgt inderdaad voor veel roet. Belangrijk is ook om je te realiseren dat de schakelindicator ook puur een
indicatie geeft.
Laten die 1.2 TDI daar nu op gebouwd zijn. lage toeren, laag brandstof, hoog roetverbruik. Rond de 60.000 km kreeg ik ook met een verstopt roetfilter te maken. EGR klep erbij orange lampje, regelmatig een kunstmatige regeneratie door de dealer uit laten voeren. Tot in Duitsland de motor in noodloop ging, bleek ook dat de regeneratie sensor defect was. sindsdien geen last meer, rij echter wel nu al 20.000 km met het orange EGR lampje aan, maar geen problemen. Zal ook wel een sensor zijn.
Overigens mijn auto greenline 1,2 TDI april/juli 2010 begint nu ook kuren met de koeling te geven. direct na het uitrijden van de garage bv. rood lampje en geluid koeling. motor af en opnieuw starten is het weer weg. Duidelijk ook weer sensor problemen, maar na 6 jaar moet het zachte hamertje er misschien bij komen?
Ik heb trouwen de importeur op de roetproblemen aangeschreven en VW aansprakelijk gesteld tijdens het verbruiksschandaal, maar ze willen er niet echt voor opdraaien, terwijl het wel een software/ hardware probleem is wat niet juist op elkaar is afgestemd.