Stotterende 2.0 TDI

r-streefkerk

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds kort een O2 2.0 TDI :confused:
Op zich een fijne auto, alleen erger ik me ontzettend aan de motor.
Deze stottert als ik met constante snelheid rond de 1500 toeren rijd.
De auto is al terug geweest naar de dealer, die vertelde mij vervolgens dat ze nog het een en ander aan de motor hebben kunnen afstellen en dat het probleem nu verholpen is.
Maar helaas geen verandering, ik heb de dealer weer gebeld en die zegt op zijn beurt dat het dan aan mijn rechter voet ligt.:mad:

Volgende problemen zijn de achterramen, deze tikken bij het openen en sluiten, en de regensensor als het zachtjes regent werkt de regensensor niet en als het droog is stopt ie niet meer.
"HET IS EEN AUTO VAN APRIL 2007" :407:

Zijn dit bekende problemen ??? of heb ik gewoon pech.

Het is mijn 4e skoda maar heb nu toch een beetje de balen van dat ding

Frankie

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds kort een O2 2.0 TDI :confused:
Op zich een fijne auto, alleen erger ik me ontzettend aan de motor.
Deze stottert als ik met constante snelheid rond de 1500 toeren rijd.
De auto is al terug geweest naar de dealer, die vertelde mij vervolgens dat ze nog het een en ander aan de motor hebben kunnen afstellen en dat het probleem nu verholpen is.
Maar helaas geen verandering, ik heb de dealer weer gebeld en die zegt op zijn beurt dat het dan aan mijn rechter voet ligt.:mad:

Volgende problemen zijn de achterramen, deze tikken bij het openen en sluiten, en de regensensor als het zachtjes regent werkt de regensensor niet en als het droog is stopt ie niet meer.
"HET IS EEN AUTO VAN APRIL 2007" :407:

Zijn dit bekende problemen ??? of heb ik gewoon pech.

Het is mijn 4e skoda maar heb nu toch een beetje de balen van dat ding

Ligt niet aan jou... Ik heb t ook en mij collega met een maandje oudere O2 2.0 TDI ook !! Dus. Daarbij is hem verteld dat het een bekend probleem is maar er nog geen oplossing is. Zal iets aan motormanagement moeten gebeuren...

Mijn 2.0tdi dsg stotterd regelmatig met optrekken, het lijkt er net op of hij gewoon geen diesel krijgt, bedoel jij dat ook??

Ik moet trouwens de garage nog wel bellen hierover.

Gieliovd

Forumguru
Klinkt bij mij als een verstopte diesel verstuivingsinstallatie!

In een bedrijfsauto waar ik wel eens in rij, die al 3 jaar geen onderhoud heeft gehad gebeurdt dit ook. In lagere toeren begint dat ding te bokken alsof hij naar huis wil.

Ik denk gewoon te maken met brandstoftoevoer! Kan toch bijna niks anders?

Anders kun je altijd nog nieuwe bougies proberen :grin:

Die dealer had ik gezegd dat het een eikel is en dat hij niet zo slap moet l*llen. Alsof het aan je rechtervoet ligt als je motor begint te bokken bij 1500 toeren. Klare zaak toch?

Die regensensor is nog wel een topic over... men is er niet over te spreken. Te snel, te traag, zomaar aan, overgevoelig zelfs voor vliegjes.. etc.

Ramen weet ik niet.. misschien speling in de aandrijving? Bzzzt, tik, bzzt.

Frankie

Actief lid
Ps: ik moet mijn reactie gezien de overige replies een beetje nuanceren. Bij mij is het maximaal zo dat als ik met constante snelheid rijdt op de snelweg of binnen de bebouwde kom het af en toe zo voelt alsof ik zelf t gas ff losgaat en weer intrap. Lichte schok en dan weer een hele tijd niets... dus bij mij is het niet dramatisch maar wel merkbaar...

Bastiaan

Nieuw lid
Mijn auto heeft precies hetzelfde. Het is ook een 2.0 TDI maar dan uit 2005 en met DSG bak. Het probleem doet zich enkel voor met een koude motor. Rond de 1500 toeren lijkt ie dan gewoon gas te geven en weer in te houden. De toerenteller zie je dan zo'n 100 toeren op en neer klapperen.
Als de auto warm is is er niets meer aan de hand.

Mijn 2.0 TDI uit 2005 heeft hier geen last van (of ik merk het niet). Wel heb ik het als de auto op de cruisecontrol rijdt en de weg gaat iets naar beneden, maar dat komt gewoon door de lange versnellingen en dan heeft de motor te weinig remmend vermogen.
Die regensensor kan echt beter. Bij mij is die onder garantie vervangen en nu is het al een stuk beter. Ook kunnen ze in het boordsysteem aanpassingen doen, dus de dealer moet hier zeker wat mee kunnen.
Tikken van de ramen herken ik niet, behalve als het een geluid is van een relais, die hoor je (licht) bij het einde van het sluiten. Overigens heb ik de ramen weinig open behalve de eerste minuut als het warm is.

r-streefkerk

Nieuw lid
Mijn 2.0tdi dsg stotterd regelmatig met optrekken, het lijkt er net op of hij gewoon geen diesel krijgt, bedoel jij dat ook??

Ik moet trouwens de garage nog wel bellen hierover.

Daar lijkt het inderdaad op, ik kan niet rond de 1500 toeren met constante snelheid rijden dus schakel ik dan maar een versnelling terug.
volgende week moet de auto naar de dealer en gaan ze er weer naar kijken maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze er niks aan kunnen doen.

Gieliovd

Forumguru
Daar lijkt het inderdaad op, ik kan niet rond de 1500 toeren met constante snelheid rijden dus schakel ik dan maar een versnelling terug.
volgende week moet de auto naar de dealer en gaan ze er weer naar kijken maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze er niks aan kunnen doen.

Inspuiting? Injectoren vies?

Mijn Octi heeft eigenlijk geen last van stotteren. Wat ik wel merk, is dat bij langer in lage toerentallen en dito snelheden het motormanagement wat bijstuurt om de verbranding optimaal te houden. Dit is overigens alleen maar te merken als je de auto door en door kent en achter het stuur zit.
Ik heb zo het vermoeden dat eea te maken heeft met overheid, roet en CO2.

Gieliovd

Forumguru
Was me niet opgevallen, nee idd dat lijkt me ook stuggig.

Maar goed het kan!

Ik ben ook benieuwd wat het is.

TDI_DSG

Senior Member
Bastiaan,

Dat wat jij beschrijft heeft mijn auto ook..Precies hetzelfde..Eerst dacht ik dat hij het alleen deed als het vochtig weer was, maar ik geloof dat ik die conclusie moet herzien. Het was mij ook al opgevallen dat de toerenteller zo'n 100 a 200 toeren verspringt. Het zou misschien ook nog te maken kunnen hebben met het reinigen van het roetfilter..

Bastiaan

Nieuw lid
Als jij een roetfilter hebt kan het daar mee te maken hebben. Mijn auto is standaard niet uitgevoerd met roetfilter. Of het er later op is gezet zou ik echter niet kunnen zeggen. Gezien de zwarte wolk die hij laatst gaf bij flink optrekken denk ik van niet.
In mijn geval lijkt het dus zeker niet roetfilter gerelateerd. Het is wel opvallend dat er meerdere mensen zijn die dit probleem ervaren. Ik heb hetzelfde op www.tdiclub.nl gepost en daar zijn ook mensen die het ervaren.

sam

Nieuw lid
Ik heb mijn Octavia 2.0TDI nu een maand en ik ervaar dezelfde problemen.
Het is ook niet continu, maar wel met grote regelmaat. Het lijkt mij ook een
probleem in de brandstof toevoer, pomp of verstuiver. Als het probleem in het
motormanagement zou zitten, moet dit uit te lezen zijn. Hij gaat volgende maand
naar de dealer voor het plaatsen van een roetfilter en ik zal vragen of ze
het probleem kunnen oplossen. Voor de rest buitengewoon tevreden met deze
auto. Veel positieve reakties en collega's die een tikkie jaloers kijken.
Blij met de keuze van het Dynamic 2 pakket, de sportstoelen zitten fantastisch en het sportonderstel is welliswaar stug, maar zorgt voor een perfecte wegligging.
Iedere ochtend weer blij als ik instap.

Niels74

Nieuw lid
Hallo beste mense,

Blij om eindelijk eens herkenning te vinden. Ik heb een RS tdi, 18000 km. Een aantal opvallende zaken:

het blijft een opvallende verschijning, wat dat betreft dik tevreden
het tikken bij het uitzetten vind ik vervelend
verder houdt de motor af en toe in (met name als ie koud is), slaat ie wel is over (met name in 3) en als je abrupt van het gas afgaat begint de turbo te brommen.... zou chiptuning helpen????

O ja, en hij verbuikt tveel oloie naar mijn zin...

louigi58

Senior Member
Onregelmatig lopen bij koude motor rond 1500 toeren

Ook hier bij mijn hetzelfde probleem bij koude motor rond de 1500 toeren op de cruise control loopt de auto niet mooi constant. Het probleem is hierbij het electronische gaspedaal dat onder deze omstandigheden gaat zoeken.
Ik hoorde van dit zelfde probleem van een neefje met een Golf V 2.0 FSI ook hier geeft VW als oorzaak het electronisch gaspedaal.
Zo te zien moeten we gewoon wat meer gasgeven.

Skody

Actief lid
Heb zelf ook de 2.0 TDI met roetfilter. Heb het stotteren met name als ik bijvoorbeeld de bocht ingaat, voor de bocht naar z'n 2 terugschakel en na de bocht optrek. Hij houdt dan zo nu en dan precies bij 2000 toeren in (bokken). Vervolgens pakt íe m gelijk op. Ben er nog niet achter wat het is.

Bovenaan Onderaan