Stotterende 2.0 TDI

TDI_DSG

Senior Member
iemand al een oplossing?

Heeft iemand al een oplossing voor het 'stotter' probleem? Mijn auto moet binnenkort naar de dealer en heeft hetzelfde probleem...
 

r-streefkerk

Nieuw lid
Volgens de dealer moeten we het probleem zoeken bij het standaard af fabriek gemonteerde roetfilter.
Het roetfilter brandt zich om de 700 km schoon, tijdens dit proces loopt de motor niet optimaal.
Had ik dit dus van te voren geweten had ik mijn auto zonder roetfilter besteld want ik vindt het behoorlijk vervelend.
 

MadDog2K

Actief lid
Ik heb hier nog nooit wat van gemerkt ... (staat ook pas > 6800 op de teller)

Heb ook nog nooit het regeneratie-lampje (zo heet t toch) aan gezien tijdens het rijden, alleen bij aanzetten contact.
 

TDI_DSG

Senior Member
Volgens de dealer moeten we het probleem zoeken bij het standaard af fabriek gemonteerde roetfilter.
Het roetfilter brandt zich om de 700 km schoon, tijdens dit proces loopt de motor niet optimaal.
Had ik dit dus van te voren geweten had ik mijn auto zonder roetfilter besteld want ik vindt het behoorlijk vervelend.
Dus inderdaad toch dat roetfilter...Ik had er ook al aan gedacht. Tja dan moeten we ermee leren leven.
 

eikie

Nieuw lid
Het vermoeden gaat dat het 'gat' tussen stationair en 1500 tpm niet goed gedicht wordt door het zg 'drive by wire' systeem. De electronica van het gaspedaal is niet gevoelig genoeg en veroorzaakt dit probleem. De nieuwe auto's hebben tegenwoordig geen gaskabel of gasstang meer. Zo ook de O2 !
 

ougie

Forumguru
Ik zit dagelijks in de file en rijdt dat bij voorkeur op de rechter baan. Tussen het vrachtverkeer, rustig aan, koppeling los, eerste versnelling en stationair voort tuffen maar. Als ik het verhaal van Eikie lees lijkt mij dat dan heel vervelend en waarschijnlijk stotterend rijden. Ik heb geen fabriek-af filter en ook nog geen retrofilter, en was van plan daar ook nog even mee te wachten.
 
Bovenaan Onderaan