doppenbm
Lid
Sinds kort rijd ik (ongeveer 10k kilometers) een handgeschakelde Kodiaq sportline1.5tsi.
Geen enkel probleem gehad tot op een week of 2 geleden. De motor stottert geregeld in alle versnellingen vanaf ongeveer 2000toeren.
Ook lijkt de motor soms in te houden en heel erg licht te stotteren bij lagere toerentallen. Dit is moeilijk uit te leggen maar het voelt alsof ik ongeveer 30% vermogen tekort kom.
Tijdens de problemen komen er geen storingen in het display.
Het gebeurt overigens zowel bij een koude als warme motor.
Tanken doe ik bij diverse stations en alle merken geven dezelfde perikelen.
Ben benieuwd of iemand mij kan voorzien van tips. Garage geeft weinig thuis en geven aan niet echt te weten wat te doen, mede doordat er geen storingen optreden.
Wellicht kan iemand wat sturing geven zodat we dit verder uit kunnen zoeken.
Deze week rijd ik hoe dan ook bij de verkopende dealer langs om de auto uit te laten lezen. Ik ga er toch van uit dat er niet alleen storingen maar ook andere zaken kunnen worden uitgelezen.
Alvast dank voor de reacties.
Geen enkel probleem gehad tot op een week of 2 geleden. De motor stottert geregeld in alle versnellingen vanaf ongeveer 2000toeren.
Ook lijkt de motor soms in te houden en heel erg licht te stotteren bij lagere toerentallen. Dit is moeilijk uit te leggen maar het voelt alsof ik ongeveer 30% vermogen tekort kom.
Tijdens de problemen komen er geen storingen in het display.
Het gebeurt overigens zowel bij een koude als warme motor.
Tanken doe ik bij diverse stations en alle merken geven dezelfde perikelen.
Ben benieuwd of iemand mij kan voorzien van tips. Garage geeft weinig thuis en geven aan niet echt te weten wat te doen, mede doordat er geen storingen optreden.
Wellicht kan iemand wat sturing geven zodat we dit verder uit kunnen zoeken.
Deze week rijd ik hoe dan ook bij de verkopende dealer langs om de auto uit te laten lezen. Ik ga er toch van uit dat er niet alleen storingen maar ook andere zaken kunnen worden uitgelezen.
Alvast dank voor de reacties.
Laatst bewerkt: