Stuur trilt na uitlijnen

Denk dat het toch voornamelijk een manco is van de uitvoerende garage. Uitlijnen is een precies werkje waar je even tijd voor moet nemen. Tegenwoordig moet bij de meeste garages alles vlug vlug.
 

Ron_2

Senior Member
^^ Zo is dat! Gewoon niet opgeven totdat je wel kundig volk hebt gevonden!

Overigens, @Remcocuup: ik dacht dat de voorwielen (vermits voorwiel aangedreven voertuig) altijd wel íets in omgekeerde V vorm uitgelijnd worden, dus zo: / \. Door de tractie van de wielen trekken ze zichzelf dan tijdens het rijden helemaal recht: | |
Immers trekken de wielen het voertuig vooruit. Ik vond het wel logisch klinken.
Dat is ook hoe ik het geleerd heb, en het is helemaal niet zo moeilijk, vroeger (jaren 70) deden we het heel simpel met een speciale stang, daarmee mat je de afstand tussen twee wielen aan de achterkant en voorkant, aan de voorkant 1 a 2 mm dichter bij elkaar dan aan de achterkant (wel even opletten dat het stuur recht staat) en klaar was Kees. En balanceren gebeurde door het wiel plat op een standaard te leggen waar in het midden een (rond) waterpasje zat, belletje in het midden, wiel gebalanceerd.
Camber en Caster afstellen besteedden we uit aan de bandenboer, maar dat alleen als er na de eenvoudige afstelling van de sporing nog twijfels waren.

Het was wel een garage die wat achterliep in moderne technieken, maar ach, de merken die ze voerden, Skoda en Trabant, waren ook niet het aller-modernst. :)
Voor de Trabantjes hadden we een speciale hefboom die je onder een kriksteun zette, zo kon je hem met de hand aan een kant wel een meter optillen om er onder te werken.
 
Bovenaan Onderaan