stuur vervangen octavia combi 2008

TooTall

Forumguru
Als je al een Columbus hebt gekocht, zou ik deze eerst gewoon installeren en dan zien of je geen meldingen krijgt op het scherm...zou kunnen dat het zo werkt. Pas daarna kijken voor een andere controller moest het nodig zijn.

Michelv.

Forumguru
Ook zou ik graag de climatronic data op mijn Headunit zien. Iemand mogelijk een idee welke controller (en andere zaken?) ik daarbij zou moeten vervangen?

Voor deze weergave heb je een kachelbedienpaneel nodig van een FL, dan zou het moeten werken(alleen niet met een BKD 2.0TDI motor)

Foto-DVLD87FA-D.jpg

Deze heb ik eventueel te Koop.

verlaan

Nieuw lid
Okay, dat zou dan moeten werken. Mijn wagen is een 2.0 TDI BMM Motor, dus dan zou het wel moeten gaan?

Wat vraag je voor het item?

Groet,

Arjan

Michelv.

Forumguru
Het pianolak frontje is nieuw(bij dealer 100 euro) en het aircobedienpaneel is nieuw(5-600 euro bij dealer)

voor 150 mag het weg, moet wel eerst met zekerheid weten of het met mijn BKD niet aan de gang te krijgen is want dan hou ik het natuurlijk:D

verlaan

Nieuw lid
Hoi Tootall,

Zo, de module is installed, het is een 1K0953549BD geworden. Alles werkt naar mijn idee in orde, afgezien van een klein deeltje:

Op de MFW stuurbediening werkt er enkel de FWD/REV knop aan de rechterzijde. Volume up/down doet helaas niets aan de rechterkant.

Links werkt enkel de 'verlicht knopjes' functie.

Enig idee wat daar mis kan zijn? Ik heb er nu even een Swing als HU inzitten totdat de Amundsen bezorgd is mocht dat uitmaken.

Daarnaast doet de steering assist nog weinig, ik lees veel over - linksdraaien, 10 sec waten en dan rechtsdraaien weer 10 sec en naar het midden, maar dat heeft nog geen verlichting geboden...

Het lijkt gelukkig een beetje te werken, maar de volle functionaliteit mis ik nog even!!

Groet,

Arjan

TooTall

Forumguru
1. Knopjes

Is puur een coderingsprobleem. Afhankelijk van welke codering gaan sommigen werken, en anderen niet. Moet je achterkomen wat voor de BD module de juiste codering is. Lees even onderstaande thread, is een vergelijkbaar probleem. Misschien kan je de codering van zijn CH module eens testen, wie weet?

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=103&t=49836&view=unread#unread

2. Steering Assist

Als je de batterij los gaat koppelen moet je snel even links en rechts full lock draaien, en dan gaan alle lampjes uit en klaar. Als je zit met een modulewissel, duurt dat soms langer...eergisteren nog bij een Octavia VRS gezien, ook vervangen van stuurwielmodule + stuur, en daar was een rit van enkele km voor nodig, dan van contact af, contact terug op en starten, en ineens gingen alle lampjes uit en klaar!

verlaan

Nieuw lid
Hi TooTall,

Na enig werk met de kabel werkte de mute-knop ook, maar volume en spoelen werkte niet.

Ik heb de Swing Radio eruit gehaald en de oude stream even teruggeplaatst. Hierna werkte alle knoppen naar behoren. Laten we hopen dat het met de Amundsen goed gaat straks.

Helaas hebben alle pogingen voor de Steering Assist geen effect gehad tot nu toe.

Misschien ook iets om te reviewen in het passat forum? Ik heb ook eea gelezen over coding van de radio voor BAP / geen BAP, misschien valt daar nog iets te bekijken?

Groet,

Arjan

TooTall

Forumguru
Zou normaal ook met de Swing moeten werken, puur coderingsprobleem lijkt me. Alleen is het vinden van de juiste codering niet zo eenvoudig :-)

verlaan

Nieuw lid
Hmm ok, dan had ik meer moeite en onderzoek moeten doen denk ik!

Ik wacht wel even op mijn andere Headunit en knutsel dan wat verder :jaja:

Ik heb nu in ieder geval een (gloednieuwe) 1K0953549CH binnen gekregen, door vertraagde levering heb ik een BD module opgezocht. Dus als er nog iemand interesse heeft in de module + airbag harnas, dan heb ik deze beschikbaar. Voor 70 euro ophalen / 76,75 verzenden :)

Groet,

Arjan

verlaan

Nieuw lid
Hi TooTall,

Het schijnt dat ik mijn stuurhoeksensor opnieuw moet calibreren, daarna de steering limit stop zetten.

Ik kan helaas geen goede procedure hiervoor naar boven toveren, de inlogcode met 40168 op de steering assist werkt helaas niet.

Kun je me misschien op weg helpen?

Thanks,

Arjan

TooTall

Forumguru
De procedure die enkele dagen geleden werkte met een CH module, was midden 10 sec, links 10 sec, rechts 10 sec, midden 10 sec, dan een rondje rijden door de woonwijk tegen +/- 20/u. Hierna deed de stuurbekrachtiging het, maar nog altijd geel lampje. Dan een rit van +/- 50/u van 10 minuten, contact af, contact op, geen fout meer.

verlaan

Nieuw lid
Voila, het is voor elkaar.

De G85 sensor opnieuw gezet, waarschijnlijk niet op een vlak genoeg stuk weg gereden.

Na inlog werkte de basis setting, en moet nog even de steeringlimit stop goedzetten, maar dat ging zonder problemen!

Thanks voor de hulp, alles werkt fijn zo :)

Bovenaan Onderaan