stuurbekrachtiging probleem :/

passatboy

Forumguru
ik ken zelfs nog iemand die een liggen heeft , moest de jouwe er aan zijn , en die van een polo zijn net dezelfde , daar ga je er meer van vinden en ook goedkoper ,

MatthijsTM

Nieuw lid
hallo allemaal,

nieuwe update, gisteren accu compleet opgeladen om te kijken of het aan de accu kan liggen maar nog steeds zelfde problemen :( dus ik denk toch dat het iets ernstigers is helaas ..

maar dan nogmaals, ik krijg geen foutmeldingen over mijn stuurbekrachtiging ..
heeft iemand nog een idee wat ik kan checken ?

Cordoba

Forumguru
Realiseer je dat hoe ouder de auto, hoe minder zaken er zijn waar je foutmeldingen voor krijgt. Dat hele 'foutmeldingscircus' is gewoon in de loop der jaren steeds een beetje verder uitgebreid.

MatthijsTM

Nieuw lid
Realiseer je dat hoe ouder de auto, hoe minder zaken er zijn waar je foutmeldingen voor krijgt.

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Maar voor welke problemen met de stuurbekrachtiging krijg je dan de foutmelding? Want dat zijn er niet zoveel denk ik dan haha

Cordoba

Forumguru
Foutmeldingen krijg je vooral voor elektrische/elektronische componenten. Dus als de pomp uitvalt door kapotte zekering of iets dergelijks krijg je wel een melding, maar je krijgt geen melding als de pomp versleten is, en daardoor onvoldoende opbrengst heeft. (is een voorbeeld wat ik niet heb gecheckt, maar maakt de strekking wel duidelijk)

Ook als de stuurbekrachtiging wordt uitgeschakeld door de ECU, bijvoorbeeld bij accu waarvan de spanning terugloopt, dan krijg je een waarschuwingslampje op je dash, en bij uitlezen vindt je ook een foutmelding. (niet bij iedere foutmelding heb je ook een brandend waarschuwingslampje)

Skodaar

Nieuw lid
Ook mijn Fabia (sedan 1.4 V16 uit 2001) heeft sinds ruim een week een niet werkende stuurbekrachtiging. De garage kon echter niet direct wat uitlezen omdat de stekkers aan de bovenkant eerst schoongemaakt moesten worden. Hun conclusie daarna: nieuwe of gebruikte pomp erin zetten met een bedrag van minimaal 1000€.

Weet iemand exact welke pomp benodigd is? Ik las dat dezelfde pomp in een VW Polo wordt gebruikt. Tips over garages (regio Arnhem) die aan een gebruikt exemplaar kunnen komen en het kunnen inbouwen om het zodoende weer werkend te krijgen zijn welkom. Indicatie kosten en garantie gebruikte stuurbekrachtigingspomp? Dank alvast!

Bovenaan Onderaan