Stuurbekrachtiging, remsysteem en ABS waarschuwingslampjes tegelijk aan

Hallo,

Ik heb een Skoda Fabia 2004 met 80pk en 220km op de teller.
Onder het rijden gingen plots de waarschuwingslampjes branden van Stuurbekrachteging, ABS en remsysteem tegelijkertijd branden.
Het sturen (stuurbekrachteging) van de auto en het remmen bleef hetzelfde. Ik ben gestopt, motor uit, opnieuw gestart, alle waarschuwingen weg. Ik heb hierna 20km gereden en de waarschuwingen kwamen niet meer terug. Vanmorgen alle zekeringen (ook die op de Accu) gecontroleerd maar alles ok. Weet iemand wat dit kan zijn. groet JP

Arjan1985

Forumguru
Ik heb exact hetzelfde sinds 2 weken. Wellicht een teken dat je accu bijna leeg is. Mijn Fabia staat nu plat met een overleden accu totdat ik tijd heb om de accu voor een nieuwe te vervangen.
Voorstellen in de meet en Greet wordt zeer gewaardeerd!!

Tees

Donateur
Accu is best een mogelijke oorzaak. In mijn ervaring valt de stuurbekrachtiging vaak ook echt weg als de accu zwak is, maar misschien was t in jouw geval nog niet zo erg dat die al wegviel.
Dus afhankelijk van hoe oud de accu is deze ofwel meteen vervangen (prima zelf te doen, een accu van een F1 kost online zo'n €100) of als je twijfelt even een accutest laten. De Wegenwacht of je eigen garage doen dit vaak als (gratis) dienst.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan