Stuurbekrachtiging...

Dat weet ik niet Ronnie. Ik weet ook niet hoeveel sensoren er op zitten. Stuurhoeksensor is vervangen maar afgelopen vrijdag bij een vakgarage uitgelezen met bosch apparatuur en daar gaf de stuursnelheidsensor een foutmelding maar ik kan daar niks over vinden..

Ronnie

Forumguru
Ik neem aan dat het juiste type gemonteerd is, TRW of KOYO, kan eigenlijk niet verkeerd want anders past het niet.
Misschien dat er een verontreiniging op de stuurkolom/as zit zodat er onregelmatige pulsen opgewekt worden.
Of dan toch een defecte pompelectronica, dan wordt het ietsje duurder.
Misschien eentje van een sloper? (VW POLO past ook)

Ik ga er inderdaad vanuit dat de juiste sensor er op gezet is. Wat is dan een stuursnelheidsensor?

Net terug naar huis gereden en het storingslampje stuurbekrachtiging ging weer aan, als die aangaat dan knippert er niks meer en hoor je de pomp ook niet steeds meer aanslaan, oftewel: als het lampje brand dan gaat t gewoon goed. Het moet hoe dan ook in een sensor zitten, draadbreuk lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en ook een defecte pomp kan ik bijna zeker uitsluiten want die werkt gewoon prima.

Zucht.. Ik hoop dat t snel opgelost wordt.

Antera

Donateur
Is het niet de spanningsregelaar van de dynamo lijkt toch dat die zijn kuren heeft. Aangezien je niet aan het sturen bent of niks. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel lichtjes heb sinds ik de auto heb maar lang niet zo erg als jij.

Kleine update:

Van het weekeind ben ik weer even bezig geweest met de Faab, heb de bedrading rond de pomp en sensor gecheckt en ook de massapunten goed schoongemaakt. Heeft helaas niks geholpen. Wat ik wel vreemd vind is dat de stuurhoeksensor er uit zag alsof ie er al 10 jaar op zit, dus dat niet niet is vervangen..

Mijn vermoeden is toch wel de sensor aangezien ik elk ritje wel een storingslampje stuurbekrachtiging krijg, en dat ie het vervolgens in de "noodloop" wel gewoon doet (stuurt alleen wat zwaarder bij stilstand, maar geen geknipper en getreuzel meer in het sturen)

Is er iemand in het noorden die mijn auto met vagcom/vcds kan uitlezen? (evt voor vergoeding uiteraard) en is dan ook de draaihoeksensor met live data te bekijken??

In ieder geval is mijn dank groot voor jullie tips en knowhow, hierdoor heb ik een aantal dingen kunnen uitsluiten :D

Bovenaan Onderaan