Stuurkolom Superb

ajan

Lid
Rij normaal gesproken met de linkerarm op de "vensterbank" en dan kan ik het stuur gewoon goed vast houden.

Even over die 'vensterbank'. Deze is van prettig zacht materiaal (stuk zachter dan in de Superb 1). Echter bij mij is de op de plaats waar m'n elleboog ligt al een duidelijke 'deuk' zichtbaar in het materiaal die er ook niet meer uit gaat.
'k Heb er nu 70.000 km mee gestuurd.
Herkenbaar?

michelover

Forumguru
@ajan , ja heb ik ook last van als ik mijn arm eraf haal. Alleen kan ik het gelijk weer in model "knijpen". Nog geen blijvende schade.

DeVisdude

Senior Member
Excuus dat ik dit oude topic weer uit het stof haal, maar ik heb het zelfde als TWR22. Het stuur kan gewoon niet dichtbij genoeg.
Ondertussen krijg ik last van mijn schouder omdat ik deze niet in ontspannen positie kan houden.

Tijdens een slipcursus is mij ook verteld dat ik mijn polsen op het stuur moet kunnen leggen. Ik red dit gewoon niet.
Mijn lengte is 1.95. Bij de dealer vertelden ze me dat het stuur niet verder naar me toe kan.

Is het nu echt niet mogelijk om de stuurkolom (als is het met gereedschap) verder te verstellen?

CDK

Forumguru
@DeVisdude, dat is inderdaad het enige échte nadeel van de Superb. Bij gewoon huis tuin en keuken verkeer zit ik in een foute positie, bij sporten gaat de stoel een stuk naar voren en is het niet meer comfortabel voor langere tijd helaas.

andrehj

Forumguru
Is het nu echt niet mogelijk om de stuurkolom (als is het met gereedschap) verder te verstellen?
Als je een mogelijkheid vindt zou ik die ook graag willen weten, want ik loop met mijn 1m99 tegen precies hetzelfde probleem aan. Bij de meeting bij TVS een paar maanden geleden heb ik nog even in een S3 gekeken of het daarin was opgelost. Daar is het wel iets beter, maar ook bij een S3 zou ik het stuur graag nog wat verder naar me toe trekken.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Highway

Forumguru
Gister even gekeken bij mij. Stuur staat wel zo ver mogelijk naar mij toe. Ik zit prima met mijn 1.97m. Kan me wel goed indenken dat, als je de stoel nog iets naar achter zou zetten, je het stuur niet meer goed kan verstellen.

Eltjo

Forumguru
Lengte is slechts een indicatie van hoe je zit tov iemand anders met idem lengte. De lengte van je benen, armen en zitvlak tot hoofd is wel bepalend. Ik zat een keer even op de bestuurdersplek van een Saab van iemand die dezelfde lengte heeft, maar zat aardig met m'n hoofd tegen het dak. De reguliere bestuurder had nog een aantal cm's.
In mijn geval zit ik in m'n Superb voor m'n benen dichter op de pedalen dan ik fijn vind, maar doe dat omdat anders m'n armen "te kort" zijn om lekker bij het stuur te komen. Ook zou ik iets lager willen zitten dan instelbaar is. Ik gebruik dan ook altijd cruise control en trek op langere ritten m'n schoenen uit om meer ruimte te hebben.

porsche danny

Senior Member
Ook voor mij (1.92) zou het stuur iets dichter naar me toe kunnen. Zet ik de stoel naar voor raken mijn bovenbenen de stoelzitting niet meer. dat is ook niet lekker tijdens langere ritten. Ik ga eens proberen of ik de stoel iets kan verhogen aan de voorkant.

Bovenaan Onderaan