Kleine update, ik heb er intussen 1000 km op zitten met de Eibach veren, en hoewel het begin wennen was ben ik er nu wel degelijk erg content van. De looks zijn fantastisch, ik heb ook de indruk dat nog meer mensen de auto bekijken, het sturen is zowaar plezieriger geworden, bochten vind ik nu uitnodigend want het overhellen is nagenoeg geëlimineerd, het na deinen is praktisch weg, en dat is een dikke pré op deze lange wielbasis! Ik let nu nog wat meer op bij vluchtheuvels en drempels, maar ik was altijd al iemand die daar traag en voorzichtig reed, omdat ik als halfsegat ( leuk woord om op te zoeken voor de NL'rs
) opgeleide B- mecanicien weet dat jarenlang knallen over vluchtheuvels slecht is voor de levensduur van de dempers, dus an sich heb ik daar weinig moeten aanpassen. Grootste punten dewelke opvallen zijn echter het gekraak in de koffer dat weg is, en ik denk dat ik de oorzaak ervan achterhaald heb, bij het vastzetten van de kinderstoelen had ik blijkbaar het klepje van de neerklapbare achterbank geraakt, en dit zat niet langer vast in zijn metalen beugel. En het verdwijnen van het gehobbel, nu ben ik ofwel gewoon gewend geworden aan het gehobbel, of het is echt weg doordat de veren nu echt naar de auto gezet zijn, en ik gok toch op het tweede, ik weet doorgaans heel scherp en nauwkeurig hoe mijn auto zich gedraagt, ik heb speciaal met vrouw en kids de route opgezocht die ik eerst met de pas gemonteerde veren heb afgelegd, incluis dorpskern van Zammel, waar de auto fel hobbelde, en ook daar is het gehobbel nagenoeg weg. Al bij al dus erg tevreden van, en wanneer de dempers het begeven komen er Bilstein's onder, waar ik nu lekker voor aan het sparen ben