Subwoofer in Octavia EBL Combi

elephtera

Forumguru
Vanochtend even bij de garage langs geweest. Ik heb de sub in een andere O3 uitgeprobeerd, maar ook daar viel het met tegen. ik heb dan canton surround op max, bas op max, en dan heeft de sub geen enkel effect (-9 is identiek aan +9)

In alle gevallen vind ik de bas ondermaats. Helemaal als ik het vergelijk met de Fabia van mijn vrouw met originele boxjes. Daar komt me toch een goede bas vanaf.

Jammer, maar helaas. Dan maar zo nu en dan in de Fabia rijden voor wat goede bas.

Zoals ik in een eerder berichtje al aangaf, heb ik ook bij mijn dealer de subwoofer in een andere O3 uitgeprobeerd en daar zat wel degelijk een heel groot verschil in. Daar moest je echt de subwoofer lager zetten omdat het anders bijna zeer aan je oren deed. Bij mij maakt het absoluut geen verschil of de subwoofer nu op -9 staat of +9 en ik heb echt alle mogelijke instellingen uitgeprobeerd. Misschien werkte de subwoofer in die auto waarin getest is ook niet goed? Volgende week wordt die van mij nagekeken. Wordt vervolgd.

xrayman

Nieuw lid
vandaad bij de dealer geweest, hij blijkt wel degelijk te werken, je moet alleen erg rommelen met de settings
hoe ik hem het beste hoor:

-canton settings, op voorin ingesteld (dus niet bestuurder)
-canton surround op 6/7
-bass via normale settings vrij hoog zetten

hierna merk je wel degelijk dat de subwoofer volume control werkt
switch maar van -9 naar +9

Ik had hetzelfde probleem, vond de bass enorm tegenvallen t.o.v. mijn vorige Megane bose. Maar na de instellingen aangepast te hebben zoals hierboven werkt het subliem. Enorme bass!

Quartz

Lid
Ik durf de bass niet eens meer zo aan te passen als hierboven, ik tril m'n stoel uit. Ik denk echt dat er iets niet goed is met de subwoofer bij je hoor helaas. Werkt alleen bij 'media' (was dat al gezegd?) maar groot verschil te merken met de instellingen. Misschien staat de 'fader' verkeerd afgesteld ? Maar kan het me haast niet voorstellen dat je dat niet al geprobeerd hebt... Ik hoop dat je het euvel gaat vinden.

D_R1978

Senior Member
Zal toch ook nog een keer bij de garage moeten laten nakijken, want zelfs met de hiervoor beschreven instellingen hoor ik geen verschil bij het luisteren naar mijn mp3'tjes.

Majefloti

Forumguru
Uiteraard allemaal persoonlijk maar ik heb de Canton instelling als volgt:
- keuze 'bestuurder'
- subwoofer op +4
- daarnaast de reguliere bass instelling op nivo 4.
Vervolgens via media ff Armin aan het werk zetten en rijdt voor je plezier via de Afsluitdijk naar het zuiden :D.
Met alle respect maar het Bosesysteem van Renault kan hier niet aan tippen!
Indien geen resultaat dan met mach 1 richting je dealer en pas weggaan als ze zelf de auto niet meer uit willen :maakmegek:

D_R1978

Senior Member
Van degene die al wel hiermee naar de dealer zijn geweest en het daar opgelost is: wat was de oorzaak?

erikkie

Senior Member
ga de instellingen van majefloti eens proberen, want tot nu toe heb ik minder bass dan in mijn vorige octavia II met admundsen en 2 extra speakers achterin (af fabriek):banghead:

scartuz

Nieuw lid
Ik heb mijn O3 Combi EBL maandag opgehaald. Zeer tevreden, maar de canton subwoofer doet bij mij ook niet veel. De instelling canton surround staat bij mij in het licht grijs en kan dit dus niet instellen. Is dit wel normaal?

2015ABL

Forumguru
Is toch echt een ontwerpfout (software, dus te fixen!) dat de sub met FM radio niets doet. Iemand al verder gekomen hiermee?

Bovenaan Onderaan