Super Rollerbankmeeting JD Engineering 4 Juni 2016

Welke datum kan je


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kurtje

Forumguru
Dus stel dat ik een chip op maat wil inclusief DSG tuning dan kost me dit 799 + 200 + 350 = 1080euro?
 

Kempes

Forumguru
@Kurtje... de meeting is voor forumleden en die kunnen gebruik maken van de kortingsactie ongeacht welk merk auto je hebt (let wel..JD doet volgens mij alleen VAG/Porsche dus met jouw Seat zit je goed).

Bij een standard mapping lezen ze hun standard tuningssoftware in die speciaal voor jouw type motorblok is ontwikkeld en doen ze een testrit, doorgaans is dan alles ok en kun je afrekenen. Je weet dan dus niet hoeveel vermogen je auto heeft en of je vermogenskromme mooi vloeiend verloopt..

Als je een mapping op maat doet gaan ze na de testrit nog de vermogensbank op en stellen ze de auto verder af (maatwerk dus), vaak heb je dan een pk of 5 a 10 meer en zal je vermogenskromme wat vloeiender zijn....

Die van jou is een Cupra? dan zou ik een tuning op maat doen want bij zulke grote vermogens merk je het sneller als er een dipje in het vermogen zit.
 

Thokozanoah

Forumguru
Dus stel dat ik een chip op maat wil inclusief DSG tuning dan kost me dit 799 + 200 + 350 = 1080euro?
Voor een exacte prijsopgaaf zou ik JD zelf even informeren. Misschien omdat je en tuning en DSG laat uitvoeren, het totaalplaatje nog goedkoper kan. Je weet maar nooit :D
 

Kempes

Forumguru
Volgens de forumafspraak...799+350 - 20% korting = eur 919,20

Maar inderdaad, wat Marcel zegt... bel of mail ze even..
 

FabiaTsi

Senior Member
Ik ga toch passen. 25 jaar oude MX5 vraagt extra aandacht: roest wegwerken kost een duit...

Vermogensrun met uitdraai:


1. @Antera
2. @Import Yeti (OVB)
3. @Ridley
4. @koreaan Liefst einde ochtend begin middag
5. @fastpeter
6. @RaceblueRS
7. @Thokozanoah
8. @Kempes
9.
10.

Standaard Chip:

1. @Figaro75
2. @Chiellinda (OVB vrij zijn)
3. @RaceblueRS
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Chip Op maat:

1. @internetboarder (OVB)
2. @sitechris (op zijn vroegst om 10.00 uur in Lochem, moet om 15.00 uur weer terug in Utrecht zijn)
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

DSG aanpassing:

1. @internetboarder (OVB)
2. @Chiellinda (OVB indien vrij zijn)
3. @bluskabouter (OVB indien vrij)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ik kom gezellig langs:

1. @andrehj
2. @ertromp
3. @S.O.C.3
4. @Corné de Kluijver OVB ivm verhuizing
5. @Octavia32 (als deze valt in mijn vrije dagen)
6. @bobbl
7. @micky
8. @Thokozanoah
9. @Blackokkie2
10. @Tuulster
11. @ManeBrane (Mocht de planning het toelaten)
12. @Jee13
13. @internetboarder
14. @foxxie2
15. @Tallguy
16. @rhaak1991
17. @Kempes
18. @RefleCs (OVB als de auto voor die tijd binnen is)
19. @Hetzer
20. @eeneen
21. @Oenoud 2 personen
22. @edschroefset
23. @Luuk Thijssen
24. @EvD
25. @RoGEK (OVB)
26. @Simon1984
 

Kurtje

Forumguru
Inderdaad @sitechris jouw ervaringen en verslagen van de Cupra met mapping en deze actie hebben me voor JD laten kiezen :)
Hopelijk ga ik er veel plezier beleven aan een op maat stage 1 inclusief DSG aanpassing.

Weten jullie wat ze juist allemaal aanpassen bij de DSG tuning?

Het vermogen in 1 en 2 beperken en het start/stop systeem uitschakelen zat bij de Stage 1 tuning hoorde ik van Mark.
 
Laatst bewerkt:

Kurtje

Forumguru
Vermogensrun met uitdraai:

1. @Antera
2. @Import Yeti (OVB)
3. @Ridley
4. @koreaan Liefst einde ochtend begin middag
5. @fastpeter
6. @RaceblueRS
7. @Thokozanoah
8. @Kempes
9.
10.

Standaard Chip:

1. @Figaro75
2. @Chiellinda (OVB vrij zijn)
3. @RaceblueRS
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Chip Op maat:

1. @internetboarder (OVB)
2. @sitechris (op zijn vroegst om 10.00 uur in Lochem, moet om 15.00 uur weer terug in Utrecht zijn)
3. @Kurtje
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

DSG aanpassing:

1. @internetboarder (OVB)
2. @Chiellinda (OVB indien vrij zijn)
3. @bluskabouter (OVB indien vrij)
4. @Kurtje
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ik kom gezellig langs:

1. @andrehj
2. @ertromp
3. @S.O.C.3
4. @Corné de Kluijver OVB ivm verhuizing
5. @Octavia32 (als deze valt in mijn vrije dagen)
6. @bobbl
7. @micky
8. @Thokozanoah
9. @Blackokkie2
10. @Tuulster
11. @ManeBrane (Mocht de planning het toelaten)
12. @Jee13
13. @internetboarder
14. @foxxie2
15. @Tallguy
16. @rhaak1991
17. @Kempes
18. @RefleCs (OVB als de auto voor die tijd binnen is)
19. @Hetzer
20. @eeneen
21. @Oenoud 2 personen
22. @edschroefset
23. @Luuk Thijssen
24. @EvD
25. @RoGEK (OVB)
26. @Simon1984[/QUOTE]
 

sitechris

Donateur
Het vermogen in 1 en 2 beperken en het start/stop systeem uitschakelen zat bij de Stage 1 tuning hoorde ik van Mark.

Je kunt de schakeltijden ook wat laten aanpassen. In D-stand iets later doorschakelen en in S-stand iets vroeger. Met name in S-stand vind ik de bak net wat te nerveus.
 

Kurtje

Forumguru
" Dit maakt allemaal onderdeel uit van de zogeheten Stage 3-tuning voor de DSG-versnellingsbak, waarbij behalve het aanpassen van schakeltijden en aangrijpmomenten uiteraard ook de koppelbegrenzers fiks naar boven zijn bijgesteld, de maximum toerentallen verlegd en de kickdown in ’manual’ is geëlimineerd en in ’D’ nog maar één versnelling terugschakelt"

Allemaal wel leuke dingen, moet je dit speciaal aanvragen? :D @Race Eend
 

Bart81

Forumguru
@Kurtje wat ik me nu afvraag:
Zou het rijcomfort na chipping veel verschil zijn tussen jou cupra 2wd en mijn superb tsi 4wd?
Ze zullen allebij misschien evenveel pk en koppel hebben, maar zou de 4x4 niet minder agressief uit de hoek komen omdat hier de kracht over de vier wielen kan verdeeld worden?
 

Kurtje

Forumguru
Je gaat zowieso meer grip hebben vanaf startpunt, daarom dat ze bij de Cupra het vermogen/koppel gaan beperken in 1 en 2 waardoor je zonder tussenkomst van allerlei elektronica kunt vertrekken.

Een 4x4 is zowieso minder 'speels' en gemakkelijker als een FWD :)

Heb nog even met @Race Eend zitten mailen en hij raad in principe de standaard aanpassingen aan (koppeldruk/koppelbegrenzer, D en S stand wat bewerken en de schakeltijden wat korter maken) met eventueel de toevoeging van de kickdown te verwijderen.

Ik kijk er alvast naar uit :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan