hemi24
Forumguru
@Quicky01: Voor de levensduur van je motorblok zou ik je toch willen adviseren om wat meer op je gehoor af te gaan dan i.p.v. de schakelindicator als je met je caravan rijdt..!
De situatie die je schetst met het terugschakelen van 5 naar 4, waarna de indicator aangeeft dat je nog verder terug moet naar 3 geeft al aan dat je veel te laagtoerig rijdt.
Motoren lopen doorgaans niet stuk door deze goed belast wat meer toeren te laten draaien, dit i.t.t. als je ze constant laat "smoren".
Met onze 1.300 kg zware Eifelland merk ik dat de auto bij 90 km/h in de 4 mooier loopt dan in de 5, wat wordt ondersteund door het feit dat de boordcomputer aangeeft dat het verbruik in de 4 gunstiger is dan in de 5.
Onbelast trouwens hetzelfde verhaal met rijden rond 65 a 70 km/h: schakelindicator geeft aan dat er moet worden doorgeschakeld naar 5 terwijl het verbruik dan oploopt en de motor niet mooi loopt.
De situatie die je schetst met het terugschakelen van 5 naar 4, waarna de indicator aangeeft dat je nog verder terug moet naar 3 geeft al aan dat je veel te laagtoerig rijdt.
Motoren lopen doorgaans niet stuk door deze goed belast wat meer toeren te laten draaien, dit i.t.t. als je ze constant laat "smoren".
Met onze 1.300 kg zware Eifelland merk ik dat de auto bij 90 km/h in de 4 mooier loopt dan in de 5, wat wordt ondersteund door het feit dat de boordcomputer aangeeft dat het verbruik in de 4 gunstiger is dan in de 5.
Onbelast trouwens hetzelfde verhaal met rijden rond 65 a 70 km/h: schakelindicator geeft aan dat er moet worden doorgeschakeld naar 5 terwijl het verbruik dan oploopt en de motor niet mooi loopt.