superb 4X4

quorumz

Actief lid
misschien dat het aan mij ligt maar daar zorgt je ESP met ASR volgens mij voor (bij nat wegdek en stoplicht)
 

Constant

Erelid
Als je aandrijving op 4 wielen hebt in plaats van 2, dan is de kans op ingrijpen van ESP en ASR een stuk kleiner :worshippy:
 
ja dat klopt wel, alleen dat gebeurd door middel van het vermogen van de motor te beperken. zeker in de sneeuw kan dit erg vervelend zijn. Ik heb zelf een proefrit gemaakt in de 2 wiel aangedreven versie (1.8tsi) en die gleed snel over de voorwielen weg (zeker bij afslaan bij een stoplicht). uiteindelijk is het een luxe en heb je het niet vaak nodig, maar zeker in de duitsland in de sneeuw is het erg handig (nooit meer sneeuwkettingen :D) en het is gewoon leuk.
 

Vacaro

Senior Member
Troost jullie met uw verbruik, met de huidige wagen(Antara) geraak ik maar niet onder de 10l/100km of 1op10 diesel.
Dan was mijn O2 4x4 1.9TDI toch wel zuiniger, maar die had dan ook maar 105 pk en woog maar 1400kg, de Antara 1900kg en 150pk, die ik dan ook regelmatig aanspreek., mis wel een zesde versnelling 3000opm bij 120km/h.

On topic=> de 4x4 van de O2 reageerde wel sneller dan bij de Antara, bij de A krijg ik eerst onderstuur en dan pas komen de achterwielen erbij. Als de O2 al begon te glijden was het over de vier wielen, als ESP en TCS uitgeschakeld, maar dan was ik al niet meer straatlegaal bezig. Ik had winterbanden van Dunlop 205/55/16
 

michelover

Forumguru
@FabiaI ook met vierwiel aandrijving heb je sneeuwkettingen nodig. In de alpenlanden staan keurige bordjes om aan te geven waar dit verplicht is.
Dit geld ook voor vierwiel aangedreven wagens.
 

Constant

Erelid
Bergafwaarts in de sneeuw is een 4x4 gelijk aan een 2x2 :1884:. Maar verder heb je vrijwel geen kettingen nodig met een 4x4 met goede winterbanden, tenzij er ijs ligt.
 
Bovenaan Onderaan