Superb II Facelift LED achterlichten in een Pre-Facelift Superb

Pendragon

Forumguru
Mij ook s-line. Ik wil ook graag alles LED (waar mogelijk) maar ik wil geen foutmeldingen. Ik hoop dat er echt nog eens goed sets komen voor de lampen aan de buitenkant die zonder foutmeldingen geplaatst kunnen worden en zonder dat je allerlei fratsen uit moet halen om het werkend te krijgen. Ik blijf nog even dromen ;)

Maar verder echt super gedaan. Het stuur is super, de verlichting ook!
 

CDK

Forumguru
Leuke update , alleen hou ik zelf niet van storingen en foutmeldingen.
Dat houd mij toch nog tegen.
Als je het doet moet je het goed doen toch? Die slogan past wel bij jou lijkt me.... ;) dus ook gewoon de boordnet module vervangen en het is tip top voor elkaar
 

Antera

Donateur
Kan wel met andere BCM en 1 kleine aanpassing. De BCM die TS had was een van een kale uitvoering en is om gecodeerd om weer te werken met de auto

BCM is dan weer te coderen wat ik ook heb gedaan en alles werkt weer naar behoren.

Gen foutcodes en storingen.
 

Pendragon

Forumguru
Misschien moeten we eens kijken of er meer mensen zijn dit dat willen en gaan we het op een zaterdag samen doen? Die BCM is niet zo duur zag ik, nu nog andere lampen. Zou het liefst ook de richtingaanwijzers doen, want dat vind ik toch wel heel mooi als ik dat bij andere auto's zie. Het knippereffect van LED is veel mooier dan gewone lampen (vind ik). Wat als ik nu alleen de BCM vervang en dan LEDs plaats (zoals ik eerder al wilde, maar wat storingen gaf) zou het dan wel gaan werken? Dan hoef ik niet de hele units te vervangen, maar alleen de lampen.
 

michelover

Forumguru
@Pendragon, voor de sedan is een nieuwe BCM niet nodig. Ik heb de LED achterlichten van de L&K uitvoering er ook in zonder fout melding. Alleen even een regeltje in VCDS aan laten passen. Alles werkt naar behoren en er zijn geen functies uit gevallen. En het ziet er top uit.
 

Pendragon

Forumguru
Dat is natuurlijk wel mooier, omdat je dan een LED strook hebt ipv alleen LED lampjes. Doet de richtingaanwijzer ook mee? En achteruitrijverlichting? Die units zijn wel erg duur, dus of ik dat echt ga doen. Als ik de BCM vervang voor 85 euro en deze opnieuw laat programmeren en daarnaast dan LEDs kan kopen voor de voorkant en achterkant is dat een stuk goedkoper lijkt me. Hoe duur waren die units ongeveer, 400 euro ofzo?
 

TooTall

Forumguru
Bij deze is de oplossing van Superskoda verkrijgbaar in pre-order. 299,99 EUR bij vooraf bestellen, 349,99 EUR daarna. Levering blijkt te bestaan uit 2 LED achterlichten met volledige voorbereiding voor de ombouw.

Voor de volledigheid, dit was ik kwijt voor mijn ombouw (verwisselen van CECM-methode)

FL CECM 83,84 EUR
FL LED Achterlicht L+R 170,00 EUR
FL Cover L+R 16,52 EUR
Totaal 270,36 EUR

Daarna de achterlichten verkocht voor 75,00 EUR voor de 2 en de CECM voor 80,00 EUR, dus 115,36 EUR was de eindafrekening. De oplossing van Superskoda lijkt me echter zeker niet slecht, vooral de LED achterlichten zijn niet eenvoudig te vinden. Maar toch verkies ik de CECM-wissel-methode, nu is alles tenminste zo OEM als mogelijk.

Zolang er maar iemand zijn voordeel mee kan doen!
 
Bovenaan Onderaan