Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn eigen forum post een update heb gegeven.
inmiddels bijna aan de 50K km en vooralsnog zeer tevreden over de superb.
Enige puntje wat mij stoorde was dat de Adaptive Cruise Control niet functioneerde wanneer ik mijn caravan achter de auto had zitten. Paar maanden geleden wederom met Mark (
@Antera) wat aandacht aan besteed en onze eigenlijk conclusie was dat toch echt de module stuk moest zijn die de trailer aanstuurde. Als ik lang op de rem trapte schoot de ACC uit. ermodelijk en poer regulator in de module die een piek / storing bracht op de canus. En bij het minste of geringste schakelt dan ACC uit. Wat ook opviel is dat toen de elektrische achterklep ook niet goed functioneerde. Half open bleef staan of niet goed open ging.
Vorige week via rameder netjes een nieuw module ontvangen die er ook wel heel anders uitzag dan de vorige. En dat ondanks dat ik de trekhaak een jaar geleden bij hun had besteld. Uiteraard stond er nog steeds een ticket bij hun open maar toch netjes afgehandeld. Ze wilde zelfs remote een sessie met VCDS overnemen om de codering te bekijken.
Nu een weekendje weg de trailer aangekoppeld en zonder verandering in de codering werkte eindelijk mijn ACC. Dat in combinatie met de aangeschakelde lane assist echt een top combinatie om met een caravan te rijden. Erg ontspannen rijden. Door het vervangen van die module werkte ook de elektrische achterklep ook weer normaal.
Tijdens afgelopen zomer vakantie ook nog trailer stability control in de auto aan een noodzakelijke test moeten onderwerpen. Ik haalde twee vrachtwagens in tussen de vrachtwagens ins zuigt de caravan naar de vrachtwagen. Normaal vang je dit wel op. Echter op de baan rechts naast mij kwam een mercedes bus met een noodgang langszij die uiteindelijk mijn 6 meter caravan (1600 kg) aan het slingeren maakt.
Even gas los, kort de rem even aangeraakt en toen schoot ESC aan en voelde ik dat de auto aan het remmen sloeg en de caravan netjes achter de auto trok. Hartslag van de vrouw schoot kort omhoog en ik was blij dat, ondanks dat toen ACC niet werkte, de rest van de systemen goed functioneerde.
Nu las ik in de post van
@Middag dat hij trailer assist werkende heeft gekregen. Dus zie ik weer een nieuw project voor de superb aankomen.
Uiteraard keep you posted....