SuperB kopen zonder garantie/aankoopkeuring

hemi24

Forumguru
Misschien ben ik niet naïef genoeg, maar garantie op een soortgelijke wagen (bouwjaar/km-stand) zegt weinig over de staat van het voertuig... Hoogstwaarschijnlijk zitten ook bij deze wagen dezelfde grote onderhoudskosten eraan te komen (distributieset, koppeling, turbo?). Voor zover dit kan worden gelinkt aan slijtage (waarschijnlijk gezien leeftijd en km-stand) krijg je hiervoor de rekening dan ook net zo hard gepresenteerd...

Misschien ben ik niet naïef genoeg, maar garantie op een soortgelijke wagen (bouwjaar/km-stand) zegt weinig over de staat van het voertuig... Hoogstwaarschijnlijk zitten ook bij deze wagen dezelfde grote onderhoudskosten eraan te komen (distributieset, koppeling, turbo?). Voor zover dit kan worden gelinkt aan slijtage (waarschijnlijk gezien leeftijd en km-stand) krijg je hiervoor de rekening dan ook net zo hard gepresenteerd...
Klopt, maar dat heb ik uiteraard in mijn keuze overwogen!

Shabba

Forumguru
Kan aan mij liggen maar alle verhalen over "kosten versus garantie", is dat niet een beetje semi afdingen? Ik bedoel iedereen weet dat kopen bij een bovag bedrijf betekend dat de meerprijs die je betaald versus aankoop bij particulier ook toekomstige reparaties omvat. Dus of je geeft het later uit en kan genieten van een nieuwe koppeling, waterpomp of wat dan ook..of je betaald het dmv de hogere prijs bij de bovag garage waar ook nog een stuk winst in zit voor de garage.

Ik ga uit van de verkoper...hoe woont dezr, wat weet ie van de auto...voelt het goed en de auto is fijn gewoon doen..onderhoud en reparatie heb je altijd..

Auto kopen is toch emotie?? Hahahaha

Octaaf

Forumguru
Zou het ook nog van invloed zijn of je "krom moet liggen" om hem te betalen, misschien wel moet financieren? of het geld hebt liggen (gespaard) en kan uitgeven.

Dat je dan toch sneller de aankoop doet
(op een stukje emotie zoals @Shabba zegt)

Jewepe

Forumguru
@Octaaf
Ik denk dat het meer met risicobereidheid te maken heeft dan waar het geld vandaan komt. En ook met hoe je naar garantie kijkt. Mijn ervaring is dat garages in garantie gevallen moeilijker gaan doen naarmate het reparatiebedrag groter wordt. Dan kies ik ervoor om het reparatiebedrag af te dingen van de verkoopprijs en het "bespaarde" bedrag op de spaarrekening te zetten. Als er dan wat gebeurt kan ik ook nog helemaal zelf bepalen wie mijn auto repareert en op welke manier en ben ik niet afhankelijk van de (welwillendheid van de) garage. Gebeurt er niets, dan heb ik winst/geluk. Maar het blijft wel een risico ......................

Bovenaan Onderaan