Superb met bandenreparatieset ombouwen naar reservewiel: wat nodig?

michelover

Forumguru
Ben inderdaad de BTW vergeten.
Het is overigens wel een velg van staal en niet van alu.
Bout is volgens mij de complete set, dus bout plus de bak.

andrehj

Forumguru
Ik heb de bestelbon (net leesbaar) nu aan post nr. 19 gehangen. Als iemand een manier weet om dit duidelijker te krijgen (of hoe je een plaatje groter kan krijgen) dan hou ik mij aanbevolen.

andrehj

Forumguru
Ik zag net deze kwartaalaanbieding van accessoires voor een Skoda Superb. Hierin staat een reservewielkit 3T0071108 bestaande uit alles wat je nodig hebt, behalve het wiel zelf. Volgens heb plaatje zit erin:

• Krik
  • Moersleutel
  • Kunststof bak (gereedschapstas)
  • Bout om wiel in de reservewielbak vast te zetten.
  • Kunststof riempje.
Totaal is nu dus in de aanbieding voor € 49.50. Best aardig, aangezien hij voor ca. 65 euro in de Deense prijslijst staat. Moet je er alleen nog een velg + band bijkopen bij je lokale bandenboer. Met een ranzige Chinese Goodride band voor 60 euro en een velg van 55, heb je dan voor ca 165 euro het geheel compleet.

michelover

Forumguru
Setje van de dealer is inderdaad "goedkoop" , maar een bandje en velg van bedenkelijke kwaliteit erbij doen?
Dan doe je weer afbreuk aan waarvoor de reserveband bedoeld is en dat is met de normale snelheid door kunnen rijden in plaats van max 50 of 80.
Zou dan toch voor een betere velg en band gaan , kan je tenminste met een gerust hart het gas intrappen naar de dichtsbijzijnde bandenboer om de kapotte band te laten maken.

Bovenaan Onderaan