Superb verlagen

Hallo, ik heb een superb 2016 station 1,4 150ps. Wat voor advies bij 2-2.5cm verlaging met beste comfort behoud?

19” 235/40

JeSko

Forumguru
@RensvdH

Je zocht destijds een Sup rond de 150.000 km? Als je rond die km stand zit moet je er bij een vaste verlaging met veren alleen rekening met houden dat je wel eens snel(ler) een schokdemper kapot kan rijden. Zelf rijd ik ook enkel met Eibach veren, 2 cm is daarmee niet mogelijk, 3 cm wel. Hier wat foto's van de mijne, nog ruimte genoeg tussen band en spatbord, maar wel een veel mooiere look. Ik zou in uw geval haast zeggen ga voor een AP schroefsetje. Veren kosten je denk ik met montage rond de 300, met het risico dat je snel een demper lek rijd, met een AP setje betaal je nu het dubbele, maar zit je meteen voor de resterende levensduur van je Superb goed. Zelf ben ik destijds voor veren alleen gegaan omdat mijn Superb nog geen 70.000 kilometer op de teller had. Maar een AP set is zowiezo beter.

https://www.extreme-carstyling.nl/a...ml?merk=14045&naamfilter=89336&type=45678&1=1

JeSko

Forumguru
Weet het @s-line , het is wat het is, zou het ook anders willen maar nog lager ziet de wederhelft niet zitten, zij wilt niet kruipen over vluchtheuvels.

JeSko

Forumguru
114xxx moet nog wel lukken hoor met enkel veren, Antera kan je vast helpen die is al getagd in dit topic, dus hij zal je bericht lezen. Zelf heb ik mijn Eibach veren op Autodoc gekocht, veren kosten me toen 160-180 ongeveer, montage en uitlijning nog eens 250. Dan heb je er ongeveer een idee van.

Antera

Donateur
Met 114K kan het zeker nog. Wel is het risico dan wat groter dat je dempers sneller lek zullen raken na verlaging. Ik vermeld dit altijd bij dempers die meer dan 100dkm gelopen hebben. Dit is de ervaring. Sommige worden echt oud er nog meer maar veel ook niet.. Daarom meld ik het even.

Mocht je prijzen willen contact me dan even via onderstaand nummer via whatsapp of per mail info @lowering.nl

haassie

Forumguru
Dit jaar de dempers en veren vervangen bij 195k....dempers bilstein b4 en veren Eibach...wegligging is een stuk beter, niet meer dat hele softe, en staat wat lager. Niet sluitend maar er moet mss ook nog een keer een sneeuwketting omheen wat echt niet gaat lukken met 2 cm ruimte. Enige is dat met korte oneffenheden in de weg dit wordt doorgegeven aan interieur. Met een schroefset net wat meer comfort heb ik begrepen....maar goed alle waar naar het geld.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan