Superb vs A6

jalex_h

Forumguru
Mijn zwager rijdt al een aantal jaren Audi, maar telkens als hij bij mij instapt, draait hij zich om en nog eens om en mompelt dan zoiets als "meer heb je eigenlijk ook niet nodig". Als ik dan begin van koop er dan ook één, dan begint het gesputter over opmerkingen van klanten die hij dan zou krijgen. Kijk ik echter in zijn Audi rond, dan is er maar naar weinig dat ik zie wat ik wel zou willen maar niet op een Skoda leverbaar is. En om nu te zeggen dat die Audi's zo veel beter rijden...

Canon-Eye

Forumguru
Als ik dan begin van koop er dan ook één, dan begint het gesputter over opmerkingen van klanten die hij dan zou krijgen
Da's volgens mij vooral gebaseerd op een vooroordeel. De meeste klanten stellen het wel op prijs als ze zien dat hun leveranciers een zekere mate van bescheidenheid aan de dag leggen. Immers, die auto zit in je kostprijscalculatie dus zij betalen uiteindelijk jouw zakenauto, niet jij...

De werkelijke reden achter zo'n opmerking is dan ook vaak niet zozeer de vrees voor wat de klanten zeggen (dit wordt gebruikt als alibi), als wel de vrees voor wat de eigen "vrienden"kring ervan vindt. "Keeping up appearances" - niet voor niets als tv-serie ook in Nederland succesvol onder de titel "Schone schijn"...

rickvandevelde

Senior Member

Mee eens! , ik word nooit aangesproken door mijn klanten over mijn autokeuze terwijl mijn collega in de A6 regelmatig opmerkingen krijgt in de vorm van: als jij je zo'n auto kunt veroorloven dan kan er ook nog wel extra korting af. Om deze reden wordt de A6 dan ook wel eens uit het zicht van de klant geparkeerd.

Canon-Eye

Forumguru
mijn collega in de A6 regelmatig opmerkingen krijgt in de vorm van: als jij je zo'n auto kunt veroorloven dan kan er ook nog wel extra korting af.
En wat antwoordt hij daar dan op?

"Nee, want dan zou ik in een Sk... SK... Skoda moeten gaan rijden!!!" of zoiets? :grin:

sitechris

Donateur
Mee eens! , ik word nooit aangesproken door mijn klanten over mijn autokeuze terwijl mijn collega in de A6 regelmatig opmerkingen krijgt in de vorm van: als jij je zo'n auto kunt veroorloven dan kan er ook nog wel extra korting af. Om deze reden wordt de A6 dan ook wel eens uit het zicht van de klant geparkeerd.

Herkenbaar, dat moest ik ook doen toen ik nog in een BMW reed. Ik vind dat overigens heel triest. Dat iemand een Audi of BMW rijdt, betekent toch niet meteen dat hij je leeg trekt? Je kunt ook beredeneren dat de zaken erg goed gaan en dat dit vast ook komt doordat die persoon zijn klanten happy houdt. Ik maak me persoonlijk meer zorgen maken als ik een accountmanager in een Skoda Fabia zie aanrijden.

Maar het is wel typisch NL om mensen af te rekenen op het soort auto en dan met name als het een duurdere auto is. De 'doe maar gewoon dan doe je lomp genoeg' mentaliteit noem ik het maar even. Ik had daar ook veel last van. Als je bv gaat ritsen in je BMW kun je het vergeten. Dan is er regelmatig iemand die je er perse niet tussenlaat. In de Skoda en zelfs in de GTI heb ik daar nooit last van.

desuperB

Nieuw lid
Beste Rick,

Gefeliciteerd. Ik heb net een proefrit gemaakt in een SuperB Ambition DSG7 bak. Wat een mooie auto zeg. Die 1.8TSI is een
beer van een motor. Rij nu in een 607. Bevalt prima en is ook ruim, zit er erg goed in. Zie dezelfde voordelen als jij. Zoals ik het noem Hollands noem, veel voor weinig. Proefrit gemaakt en op de terugweg naar de dealer begon er iets te iriteren. Dit had ik al eens eerder gehad, met een auto. De consoles worden tegenwoordig hoe langer hoe breder. SuperB is lang genoeg. Maar mijn been kwam net onder de knie tegen die console aan. Stoel wel versteld en stuur, maar de uitkomsten waren verschillend en nog niet echt top. Daar baal ik ontzettend van. Mag nog een lange rit gaan maken, doe ik ook. Ik ben 195cm en probeer op dit forum te komen, maar tot nu toe lukt dat nog niet. Is er een blokje aan te vinken en dan schrijven maar? Nu zo maar. Ben eigenlijk benieuwd, of er mensen zijn die dit probleem ook hadden en met de stoelinstelling, zoeken naar perfecte stand hebben overwonnen. Want dan ben ik ook een SuperB eigenaar in 2013.....en jullie veel Super plezier in 2013. Groeten aan je collega's en fijne vakantie......:cool:

Groet: Roel Hermsen

Canon-Eye

Forumguru
Nou ja, dat vinden ze blijkbaar zelf...
Wat op zichzelf ook wel weer wat zegt, natuurlijk.

Hoe dan ook, zelf soms in de rol van klant zijnde doe ik liefst zaken met verstandige mensen, die in hun presentatie meer de bedachtzame en op mijn centen lettende leverancier zijn dan de winnaar-showman die het blijkbaar erg goed voor elkaar lijkt te hebben. Beetje afhankelijk ook van de bedrijfstak, zie ik dan liever een Superb of Octavia dan een A6. Met als kanttekening dat ik de huidige A3/A4 qua uitstraling ook nog wel redelijk in orde vind (zolang het geen voetballerschique wordt tenminste). Alles daarboven is mij toch iets (tot veel, bv. Q7) te patserig.

RayDelft

Forumguru
Vandaag showde een collega zijn nieuwe A4 Combi met een of ander pret-pakket aan extra's erop.
Een prachtauto. Ik heb ermee gereden en eens heel kritisch en objectief geprobeerd te te kijken.
Hoewel de A4 met pretpakket nog altijd minder luxe en gadgets heeft dan mijn Superb Elegenace BL, moet ik wel zeggen dat de Audi op allerlei punten net even "gelikter "is qua details van afwerking. Toch blijf ik bij mijn statement: Als je voor zo'n bedrag mag winkelen dan toch liever een Skoda.

VEEJAY

Forumguru
En hoe is het qua rijden (geluiddemping, rijgevoel evt onderstel etc.), dus even niet op opties lettende?

Noord26

Forumguru
In een A6 station (3.0 TDI) had ik minder het limo-gevoel als in de huidige SuperB. Audi was behoorlijk stugger (en sneller). Afwerking zeker netter. Voelde meer aan als een net niet sportauto. Als je dat zoekt icm veel ruimte en uitstekende afwerking is dat je keuze. Wil je meer limo gevoel is de SuperB de betere keuze.

RayDelft

Forumguru
En hoe is het qua rijden (geluiddemping, rijgevoel evt onderstel etc.), dus even niet op opties lettende?

Ik vond hem wat stugger en wat driftiger. Maar voor de rest een prima auto. Heb er overigens maar enkele km's mee door de stad gereden en heel jort stukje snlweg van minder dan 2 km.

Bovenaan Onderaan