SuperbII: Bluetooth/Blackberry

dvbh

Nieuw lid
Beste MH

Ik heb zelf ook een Supurb 2 model 2010 1.8 tsi sinds november met een admundsen systeem, lange tijd met een nokia en losse black berry gewerkt.
Vanaf 2 weken geleden een nieuwe BB 8900 in gebruik en helaas geen ondersteuning.
weet jij of er een wezenlijk verschil zit in een BB 8900 en een BB9000 tav verbinding dmv bleutooth met de auto?
Begrijp dat jouw BB 9000 wel initialiseerd met de auto.
Alvast bedankt

Wouter@O2

Nieuw lid
Bb 8900

Werk zelf met een BB 8900 en een Columbus systeem. Ik kan melden dat alles zonder problemen functioneert!

@dvbh: wellicht biedt een firmware update van je blackberry en / of het veranderen van BES via je werkgever een oplossing.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

Ook de Blackberry 8900 werkt gewoon op een Amundsen of Columbus.
Kijk even in je telefoon bij de Bluetooth verbindingen of er staat : SKODA rSAP
Als dit het geval is gewoon : verwijderen.
Het is de enige aanpak om het voor elkaar te krijgen.
Ga vervolgens wederom naar je Bluetoothverbinding in je Blackberry en ga naar : nieuw apparaat toevoegen.
De Blackberry zet je vervolgens op : LUISTEREN
Direct werk je nu de procedure af via je stuurbediening (maxidot display)
Je krijgt dan een lange code van 16 cijfers. (voorbeeld : 2222 3333 4444 5555) Op je Blackberry brand een schermpje met : rSAP invoeren.
Deze 16-cijferige code invoeren. Uiteindelijk is het wachten geblazen en dan vraagt je Blackberry om verbinding te maken. Zet een vinkje bij "niet vragen" en bevestig dit met : JA.
Het zou moeten werken en nu kun je werken via je Columbus of Amundsen.
Ik weet het... het is tobben, maar ik heb het ook gehad en zeg altijd :
Als iets gewerkt heeft, dan moet het ook weer gaan werken als dit niet het geval is.......

Leuker kan ik deze procedure even niet maken .... makkelijker ook niet trouwens :rolleyes:

dvbh

Nieuw lid
Beste MH

Heb je tip het geheel geprobeerd maar helaas.. na het langte wachte zoals jij het zegt, geeft de auto aan dat ze niet compatible zijn.

Nog andere suggesties? hoor het graag

Merwe

Nieuw lid
De gegeven uitleg is goed, echter verwijder in je je blackberry de aanwezige SKODA rSAP. Haal de batterij er een keer uit en voer de instructies opnieuw uit. Als de auto om de pin vraagt, is dit de pin van je SIM kaart. Let daarna op dat je deze in het geheugen opslaat van de auto.
Bij mij werkt de BB bold uitstekend. Soms geeft de auto aan dat er geen device aanwezig is. Dan de batterij uit de BB halen en de auto vindt deze weer. BB zijn en blijven bijzondere apparaten. Succes.

Gege

Lid
Bij mij werkt BB8310Curve tesamen met de Columbus. Bellen, telefoonboek, ... werkt allemaal prima ! SMS lezen op display van de wagen lukt echter niet. Ik dacht nochtans ergens gelezen te hebben dat het ook mogelijk was om SMS te ontvangen via de display van de wagen ... of heb ik dat gedroomd ?! Iemand ervaring hiermee ?

Gege

___JC___

Forumguru
Ik heb mn BB Bold gewoon goed aan het werk gekregen hoor. Precies zoals Superb-MH beschreven heeft. Skoda Rsap verwijderen op je telefoon, bb op luisteren zetten, zoeken met je carkitt. Code intoesten op de BB en voila.

Inmiddels twee keer gehad dat er geen connectie gemaakt werd. Even de batterij eruit en erin en hij doet het weer!

Ja !
Exact mensen !
Dat is inderdaad de absoluut juiste weg om hem aan de praat te krijgen !:xyxthumbs:

Het is soms tobben maar eenmaal werkende op je Columbus is het echt super !
Bij mij werkt alles naar volle tevredenheid en sms kan ik inderdaad uitlezen op mijn maxidot display.

Ralph

Lid
Mijn nieuwe 9700 bold werkt ook geweldig om mijn bluetooth carkit Fiscon!
Geen moeilijke dingen instellen zoals boven genoemd!

Heb een Nokia 6310i. Volgens een lijst met compatible telefoons van de dealer gekregen zou die ook moeten werken. Maar dit lukt niet. De Maxidot ziet hem wel maar geeft daarna aan dat de phone niet compatible is. Misschien iemand met dezelfde telefoon en hetzelfde probleem of de oplossing? Kies liever geen nieuw toestel. Ben van mening dat als je alleen hoeft te bellen de 6310i nog altijd de beste is.

Ook mijn nieuwe BB 9700 Bold werkt goed.

Wel even opletten dat je de BB actief laat luisteren (bij mij geeft de BB dan een tijdbalkje waarbinnen een apparaat contact moet maken dit kan dus ca 2 minuten) en vervolgens pas de auto laten zoeken naar een device.
(als je gewoon je bluetooth inluistermodus op je BB aan hebt staan, dan vindt het systeem hem wel en vraagt je telefoon ook om een pincode om contact te maken met rSap, maar zegt hij na 2 pogingen dat het apparaat niet compatible is)

Bovenaan Onderaan