Svda, Skoda Superb 2

svda

Actief lid
Goedemiddag mensen,

Ik ben Stephan uit Hellevoetsluis en sinds van de week een trotse bezitter van een Skoda Superb combi 1.6tdi uit 2013. ( daarvoor een hoop VAG gereden ) Ik moet even uitzoeken wat voor uitvoering het is.

Zitten wat opties op zoals electrische achterklep, leer/alcantara eletrische stoelen, rns315, xenon, getinte ramen.

Hij heeft ook wel wat aandacht nodig maar dat komt wel goed.
Voor de rest staat er ook nog een Skoda rapid clever+ op de oprit van 1 maand oud in de kleur cappuccino bruin.

49172760_2124272987637660_1616604924047523840_o.jpg

49245636_2124273064304319_1527519695941402624_o.jpg

48995889_2124273140970978_8309171540478394368_n.jpg

Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Welkom hier! Interieur lijkt veel op wat ik erin hebt zitten. Veel veilige km's toegewenst!

Hakar

Donateur
Welkom Stephan uit Hellevoetsluis.
Strak bakkie zo op het plaatje.
Veel plezier er mee.

Michel

Forumguru
Welkom. Zeer waarschijnlijk is dit de Arctic Ambition uitvoering, die in 2013 is gevoerd. Die heb ik ook gehad, maar dan in benzine uitvoering. Met uitzondering van de electrische achterklep had die ook de door jou genoemde uitrusting.

svda

Actief lid
Dank jullie wel voor de welkom :D.
Inmiddels alweer 600 km verder en bevalt erg goed. Alleen vanaf 110km/h heb ik een brommend geluid wat komt en gaat en 2 seconden later terug is. Lijkt vanaf links voor te komen, bijrijders kant hoor je niets.

Zelf ben ik ook nog in het bezit van vagcom en inmiddels al wat aanpassingen gedaan.

svda

Actief lid
Inmiddels al ruim 10.000 km verder en rond de 1 op 18 gereden.
Met vcds al wat aanpassingen gedaan namelijk :

- Achterklep sluiten dmv sleutel en knop naast de versnellingspook.
- Toon openen en sluiten van achterklep verandert ( had de speaker eerst uitgehaald maar kreeg foutmeldingen )
- Autobahn verlichting aan gezet
- Easy entry
- CH/LH van xenon naar mistlampen gezet
- remlicht knipperen bij hard remmen

Voor de rest wil ik mijn navigatiesysteem updaten naar een android versie. Dit vooral omdat ik Sygic een goede navigatie vind en dmv hotspot heb je snel file informatie binnen. Mistlampen, dagrijverlichting, stadslicht, kentekenverlichting, grootlicht wil ik nog updaten naar led toe.
Ik zoek verder ook nog een kapje wat in de rechts in de voorbumper zit op je mistlamp te verwisselen en de dashboard trim die aan passagiers zijde zit die beschadigd is.

Nu heb ik nog wel een paar dingen :

- Als ik de auto na lang rijden uitzet ruik ik iets van warme olie. Ik kan verder niets vinden behalve dat de kleppendeksel wat olie op lag bij de olievul dop. Ik denk dat er ooit gemorst is maar hou dit wel in de gaten.
- Auto blijft een brommend geluid maken vanaf 110 km/h
-Ik heb het idee dat de auto ooit schade heeft gehad en zie bij de linkerwielkast achter een roestblaasjes en lijkt of het niet goed gespoten is ?

49450596_2124273257637633_5106403574468837376_n.jpg

Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Kan zijn dat een vorige eigenaar spatlappen bij de achterwielen had gemonteerd. Deze zitten tegen het plaatwerk (als je er niets tussen doet zoals bijv. bescherm plakplastic).

Anders eens een keertje langs een schadehersteller rijden. Die kunnen meestal vrij snel zien of er schade is geweest.

Android radio / navigatie met Sygic gebruik ik ook. Werkt prima.

VAG-man

Forumguru
Android radio is mooi, maar als je sound system hebt is het niet zomaar plug&play.
Ik ben ook ook een tijdje mee bezig geweest, maar heb het voorlopig opgegeven.

Verbruik valt mij tegen van een diesel. Blij dat ik gekozen heb voor de benzine versie.

brepus13

Forumguru
Android radio is mooi, maar als je sound system hebt is het niet zomaar plug&play.
Ik ben ook ook een tijdje mee bezig geweest, maar heb het voorlopig opgegeven.

Verbruik valt mij tegen van een diesel. Blij dat ik gekozen heb voor de benzine versie.

Mijn gechipte 1.6tdi doet overall ook ong 1:18. Vergeet niet dat het een grote en zware auto is. Ik heb wel eens bijna 1:26 gehaald op de bc maar dat is dan wel 70km lang 100 km/u rijden op de snelweg....

VAG-man

Forumguru
Ik rij met mijn S2 1.8 TSI gemiddeld 1:15,4 gemeten over 3.000km, vandaar ik het verbruik van de TDI wat vond tegenvallen.
Moet er wel bij zeggen dat ik nauwelijks op de snelwegen kom.

Highway

Forumguru
Is dat wat je boordcomputer aangeeft, of wat je zelf hebt gemeten (km gereden delen door liters getankt).
Ik zit met mijn 1.8 tsi rond de 1 op 13 a 14. Auto is getuned en ik gebruik graag het extra vermogen, vaak op de snelweg met 130km/h.

1.8tsi kan best zuinig rijden, op lange wegen met ongeveer 80km/h geeft mijn boordcomputer aan dat die iets van 26 km/l verbruikt.

VAG-man

Forumguru
Gemeten verbruik, maar ook op de boardcomputer. Deze laatste heb via VCDS op 106% verbruik gezet, waardoor nu goed gekalibreerd. Ik rij 90% op 80km/pu. wegen.

Nu maar weer on topic?

Bovenaan Onderaan