Svda, Skoda Superb 2

svda

Actief lid
Ik begin de auto steeds beter te kennen en had laatst precies 1 op 21.2 op een volle tank gereden.
Het probleem met te weinig licht eindelijk opgelost, koplampen stonden te laag en nu een wereld van veschil.

Zoals ik al vermoede heeft de auto schade gehad, jammer maar niets aan te doen. Ik moet wel de krikpunt opnieuw in de tectyl zetten want daar zit oppervlakte roest.

Grootste update is nu wel dat ik van RNS315 over ben gestapt naar een Android radio met android 9.0, octa core, 32gb opslag, 4 gb werkgeheugen en IPS full hd scherm.

66341413_2419184674813155_7145252754930270208_o.jpg

65951818_2419184738146482_5358691289170706432_o.jpg

VAG-man

Forumguru
Kijk dat is een beter verbruik! Probeer zoveel mogelijk op cc te rijden, dat kan zo 5-10% schelen.

Hoe ben je achter de schade gekomen en waarom had je een vermoeden?

Mooie update van je radio. Zoals eerder gezegd ik ben ook opzoek, maar ik moet rekening houden met de Sound System die in mijn S2 zit.

PS. Ik zie dat al je foto's zijn verdwenen van de 1e pagina van dit topic. Jammer!

Laatst bewerkt:

svda

Actief lid
Schade had ik een vermoede toen ik mijn wielkast zag, hij is net niet helemaal gespoten en de structuur van de lak aan die zijde is ook anders. Daarbij mis ik ook mijn instaplijsten.

Ik ga eens kijken waarom de eerste foto's niet meer werken.

svda

Actief lid
Even een tijdje niet meer geweest. Inmiddels staat de km teller op 200k en vorige week distrubutie, waterpomp en multiriem laten doen.

Afgelopen zaterdag bij Vagtechniek geweest om gebruik te maken van hun actie. Op papier zou ik van 105pk/250nm naar 140pk320nm gegaan zijn. Auto is nu een stuk pittiger alleen onder de 2000 toeren nog steeds het gat. Vind nu wel dat als ik op de snelweg rijd in mijn 5e versnelling dat ik continu de turbo hoor draaien/spoelen. Is dit normaal na het chiptuning? Want daarvoor had ik het niet.

Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Sinds de tuning hoor ik de turbo ook vaak. Bijvoorbeeld bij het uit de garage rijden hoor ik hem goed, dus bij lage snelheden.

Tman0961

Forumguru
Vergeet ook niet de bouten waarmee het plaatje van de verstuivers op zijn plek blijven zitten te vervangen. Die gaan ook iets van 2 á 2.5 k mee. Zijn verschillende je voor gegaan waarbij de verstuivers uit het blok knalden. Schijnt vrij prijzig grapje te zijn.

Tman0961

Forumguru
@VAG-man, :facepalm: idd ja hahha. Voor alle motoren durf ik niet te zeggen. Ik heb dacht ik 2 personen met Subs hier op het forum erover gehoord.
durf even niet te zeggen welke motorisering dit waren.

svda

Actief lid
Even weer een update van mijn kant.

De Superb gaat er helaas uit voor een hele andere soort auto namelijk een VW up of een Skoda Citigo. We zijn er zelf nog niet helemaal uit maar ik rijd nu hooguit 10k per jaar voor mijn werk nog ipv 60k.

Helaas staat de Superb nu bij de schade want er was iemand die de bocht afgelopen weekend te ruim nam waardoor mijn vrouw uit moest wijken en tegen een paal reed. Helaas is de bestuurder er vandoor maar gelukkig zijn we allrisk. Het is wel klote maar gelukkig valt de schade wel mee op een nieuwe motorkap, bumper en grill na.

Het andere nieuws is dat er een andere nieuwe auto besteld is en als het allemaal mee valt over paar weken hier.
Betreft om een nieuwe Golf 8 variant eTsi 1.5dsg r-line met de volgende extra opties:

Achterklep met elektrische opening en sluiting, incl. easy open

Dakreling chroom

High-end geluidsysteem Harman Kardon®

Winterpakket ( met stuurverwarming)

Verbindende LED strip tussen de koplampen

Velgen 'Bergamo', 18 inch lichtmetaal

Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access) -

Achteruitrijcamera (Rear View)

Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar

Koplampverlichting LED Matrix ('IQ.Light')

Unilak 'Moonstone Grey'
Exterieur: Moonstone Grey Uni

Interieur: Stoffen bekleding Sardegna / Art

trekhaak afneembaar ( electrisch was nu niet mogelijk)

De dealer heeft echt zijn best moeten doen omdat er maar 3 in NL staan en 2 waren nu onder onze neus weg. Waarschijnlijk gaat minimaal 12 weken duren voordat er nieuwe aankomen ivm productieproblemen.

We hebben ook in de nieuwe Seat Leon tourer gereden maar vond de stoelen niet zo fijn zitten en dashboard schreeuwt te erg.

Ook in de nieuwe Octavia gereden maar was te gewoontjes

VAG-man

Forumguru
Jammer dat de S2 eruit gaat, maar met zo weinig kilometers begrijpelijk.
Wat zijn de verschillen tussen een Up en een Citigo? De Skoda is goedkoper denk ik, maar ook minder opties?

De Golf is wel top zeg met zoveel opties.
Als je de Matrix lampen gewend bent durf je in het donker bijna niet meer met auto's zonder Matrix te rijden.

svda

Actief lid
[Q

Citigo is gewoon hetzelfde als een up en een Seat Mii alleen vaker iets goedkoper.
Vrijdag heb ik 2 proefritten staan met een citigo en gaan we kijken welke het gaat worden.

De Golf zal vandaag binnen komen vanuit Duitsland bij de dealer en zal 1 van de Variant rline binnen NL zijn. Als het een beetje meezit dan staat hij volgende week voor de deur

svda

Actief lid
Buiten de Golf 8 om blijven wij ook nog een Skoda rijden :)
Gisteren nog een Skoda Citigo gekocht en volgende week word deze afgeleverd. Als alles mee zit ( want zitten op de trekhaak van de Golf te wachten anders word hij nu zonder geleverd ) gaan we volgende week ons wagenpark vernieuwen :)

Bovenaan Onderaan