Swing Radio

Waalko Kramer

Forumguru
Vanmiddag viel het mij weer op dat de verlichting van mijn radio (swing) het weer eens niet deed. Na een minuut of tien ging hij weer spontaan aan nadat ik de radio een paar keer uit en aan heb gezet. Ook als ik de lichten aan heb komt het regelmatig voor dat de verlichting van de radio het niet doet!

Wat is of zal de oorzaak zijn?

Oh ja nog even reclame maken voor JDEngineering top was het vanochtend!! :thumbsup::thumbsup: Mark bedankt....

ertromp

Forumguru
Vanmiddag viel het mij weer op dat de verlichting van mijn radio (swing) het weer eens niet deed. Na een minuut of tien ging hij weer spontaan aan nadat ik de radio een paar keer uit en aan heb gezet. Ook als ik de lichten aan heb komt het regelmatig voor dat de verlichting van de radio het niet doet!

Wat is of zal de oorzaak zijn?

Oh ja nog even reclame maken voor JDEngineering top was het vanochtend!! :thumbsup::thumbsup: Mark bedankt....

Nu maak je me nieuwsgierig Waalko :pieker: Ik neem aan dat JD / Mark niet met je Swing aan de gang geweest is??;)

Waalko Kramer

Forumguru
Nee @ertromp ze hebben mijn DSG7 rijdend uitgelezen vanwege eventuele slijtage.
Op advies van mijn broer (familie van JD) heb ik daarom gisterochtend Lochem bezocht.

De koppelingsplaten waren in goede conditie en na de garantieperiode laat ik de dsg7 tunen door JD.

Maar heb je een verklaring waarom de verlichting van de Swing weleens hapert?

ertromp

Forumguru
Goed om te lezen dat je koppelingsplaten oké zijn! Nee je verlichting in de Swing durf ik geen antwoord op te geven. Heb je de quadlock stekker al eens losgehaald en daarna weer vastgemaakt? Zitten alle stekker verbindingen in de quadlock stekker nog goed?

AndreM

Forumguru
In het ergste geval zit het in de radio zelf, een losse soldering, omdat je niet schrijft dat het geluid dan ook weg valt.
Dus als het goed is kan je nog wel Swingen :yeah:,ook al is het soms in het donker! :cheer:

Waalko Kramer

Forumguru
De swing komt ook als punt op mijn lijstje te staan voor de laatste garantiecheck eind febr. 2015.

Ontvangst van de radio is de laatste tijd ook bagger.

Canon-Eye

Forumguru
Ontvangst van de radio is de laatste tijd ook bagger.
Toch geen nieuwe voorruit laten zetten?
Dat kan nl. ook fout gaan als de ruitenboer niet in de gaten heeft dat je er een moet hebben met een tweede antenne: heel dun bruin ingegoten draadje van midden boven tot iets beneden de helft. Aanluiting aan een versterkertje dat zich bevindt in de ruimte achter de binnenverlichting (daar kan op zich ook iets mis mee zijn natuurlijk).

Canon-Eye

Forumguru
Laat dan toch ook maar even die aansluiting c.q. antenneversterker achter de binnenverlichting contrleren, voor de zekerheid...

EdK

Forumguru
LED verlichting kan storing geven op radiosignalen maar dit is in algemeen dan veroorzaakt door de driver oftewel de Trafo.
Maar dan is storing vaak dat er een ruis / gekraak uit de speakers komt.

Maar wil je zeker zijn dat dit de oorzaak bij jou is dan is het een kwestie van de leds er uit halen en dan weer kijken of je probleem is verholpen....

Maar vermoed dat in jou geval daar het probleem niet zit.
denk toch dat je het in de antenne cq antenne kabel moet zoeken

EdK

Forumguru
Ja pffff zal me zorg verder zijn, maar jij als taalpurist kan je dit zoort fouten je niet permiteren....

Bovenaan Onderaan