't was mijn beurt vannacht --> ingebroken

Constant

Erelid
Mocht een van die jochies aan mijn auto komen, dan huur ik Marco in om zijn scooter af te pakken......

Cyrus

Actief lid
Die Badr zit nu juist al zeker 2 weken vast.... En heeft ondertussen zijn betrokkenheid bij de mishandeling in de ArenA bekend. Hij zou slechts één klap hebben gegeven; de rest van de mishandeling zou het werk van zijn maatjes geweest zijn.

Constant

Erelid
Nadeel van louche incassobureaus is dat het middel vaak erger is dan de kwaal, zou je met hen in discussie willen gaan over de hoogte van de factuur? Dan kost het verhalen van de schade vaak meer dan de schade zelf. Ik huur Marco of zijn beëdigde vakbroeders in, via de rechtbank natuurlijk, mocht het ooit nodig zijn :xyxthumbs:.

Ondertussen mijn vingers gekruist dat mijn auto niet wordt opengebroken......... bij het complex naast me zijn ooit in één nacht 17 auto's opengebroken op zoek naar waardevolle spullen. Dan kan je eigen auto altijd leeg zijn, maar de boeven breken toch 17 auto's open op zoek naar die ene laptop, zonnebril, TomTom,...... De wijkagent had laatst nog een discussie met een bewoner die altijd zijn laptop in de auto liet liggen, maar die bewoner hield zich vast aan het principe dat hij het recht had om de spullen in zijn auto te laten liggen....tsja, dat principiële recht heeft iemand, maar daardoor gaan ze ook mijn auto openbreken om te kijken of ik ook principieel mijn spullen laat liggen in de auto........

Constant

Erelid
Badr woont bij mij in de buurt, ik durf even geen grappen te maken :icon_smile_dead: Laten we het maar weer over Marco en zijn auto hebben........

The bone collector

Senior Member
De wijkagent had laatst nog een discussie met een bewoner die altijd zijn laptop in de auto liet liggen, maar die bewoner hield zich vast aan het principe dat hij het recht had om de spullen in zijn auto te laten liggen....tsja, dat principiële recht heeft iemand, maar daardoor gaan ze ook mijn auto openbreken om te kijken of ik ook principieel mijn spullen laat liggen in de auto........

In België kan je daar een boete voor krijgen, en ook voor het niet op slot doen van je wagen. Of er vaak zulke boetes uitgedeeld worden, weet ik niet.

sitechris

Donateur
Bizar, dat je een boete kan krijgen als je je auto niet op slot doet. Ik vind het niet slim, maar ik blijf bij het standpunt dat anderen van je spullen moeten afblijven. Niet de dader is hier schuldig, maar het slachtoffer. Dus bij voorbaat maar even beboeten. De bemoeizucht van de overheid op het individu is wel eens hinderlijk.

Constant

Erelid
Ik vind ook dat mensen hun schulden moeten betalen zonder dat er een deurwaarder aan te pas komt! (sorry Marco :laugh: ).

Ik kan nog meer principes uiten, maar een deel van de samenleving heeft maling aan andermans principes inclusief eigendomsrechten, politie en justitie hebben moeite om dit fenomeen de kop in te drukken, dus tot de tijd dat we net zo veilig zijn als bijv. Zwitserland is het belangrijk om geen waardevolle spullen in de auto achter te laten. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. Want het mag zeer aannemelijk zijn dat Marco slachtoffer is van andermans neiging om waardevolle spullen in de leasebak achter te laten.....

Cordoba

Forumguru
Bizar, dat je een boete kan krijgen als je je auto niet op slot doet. Ik vind het niet slim, maar ik blijf bij het standpunt dat anderen van je spullen moeten afblijven. Niet de dader is hier schuldig, maar het slachtoffer. Dus bij voorbaat maar even beboeten. De bemoeizucht van de overheid op het individu is wel eens hinderlijk.

Dat is in NL niet anders. Overigens zijn daar goede redenen voor, niet alleen omdat je het als uitlokking kan beschouwen van diefstal uit je auto, maar ook het risico dat spelende kinderen zien dat de auto niet op slot zit, en instappen en de auto bijvoorbeeld van de handrem halen, waardoor ie kan gaan rollen als ie niet vlak staat en schade veroorzaken (tegen bijv. andere geparkeerde auto's), ook het opengooien van deuren door spelende kinderen kan schade veroorzaken, bijvoorbeeld portier tegen de auto die er naast geparkeerd staat, of fietser/auto die tegen plotseling geopend portier rijdt. Kortom er zijn genoeg redenen om een auto gewoon op slot te doen. Nu kun je discussies houden over dat iedereen inclusief kinderen van andermans spullen af moeten blijven, maar in het huidige Nederland is dat niet meer realistisch.

Constant

Erelid
Een buurman van me betrapte motordieven op heterdaad in de garage, ik kan melden dat de boeven niet openstonden voor een positief opbouwend gesprek over het afblijven van andermans spullen, de buurman kreeg een stevige knal voor zijn kop. De politie heeft een opsporingsbericht geplaatst over een andere motordiefstal van zeer waarschijnlijk dezelfde bende (identieke koppen op de bewakingsbeelden) de boeven zijn niet ingegaan op de vriendelijke uitnodiging zich op het bureau te melden.

Dus vertrouw op God, maar zet je spullen op slot. En stevige sloten, in onze garage sneuvelen ook de art.5 sloten.

En als iedereen in NL geen waardevolle spullen meer achterlaat in de auto, dan had Marco nu nog zijn originele achterruit en had ondergetekende geen 500 Euro hoeven besteden aan een type II alarmsysteem.

skodaboy

Forumguru
@constant,kun je dan zomaar bij jou de parkeer garage binnen of buiten wandelen zonder sleutel of zo?

wij hebben hier ook een parkeer garage onder het appartementen complex...deze is voorzien van twee automatische rolpoorten van buiten uit heb je een afstandsbediening of sleutel nodig om er in te kunnen,van binnenuit kun je de poort openen met een knop om buiten te gaan of te rijden..
vanuit het gebouw kan je hier ook niet rechtstreeks in de parkeer garage.

Canon-Eye

Forumguru
van buiten uit heb je een afstandsbediening of sleutel nodig om er in te kunnen
Maar hoe snel gaat die poort achter je dicht? En blijf jij in je spiegel kijken tot hij dicht is, als je er eenmaal door bent?

Anders gezegd, het is niet ondenkbaar dat kwaadwillenden rustig afwachten tot er iemand legaal naar binnen rijdt om er dan nèt voor het sluiten achteraan te wandelen. Zo kan men dan binnenkomen - en buiten geraken is geen probleem, want:
van binnenuit kun je de poort openen met een knop om buiten te gaan

Constant

Erelid
Portiekdeuren worden opgeflipperd of opengebroken (als ze niet openstaan door onoplettende en/of principiele bewoners), twee garagezenders zijn gestolen vanuit auto's ondanks het achtste gebod (gij zult niet stelen), garagesleutels worden verloren, etc. Het complex is een grote gatenkaas, de garage is vrijtoegankelijk vanuit de flat, sommige deuren zijn niet/moeilijk aanpasbaar tegen flipperen...... Er hangen te weinig camera's en de boeven blijken zeer precies te weten waar ze wel en niet hangen.....

We hebben dus ook veel braakschade door de boeven, als je weet waar je moet kijken dan zie je schroevendraaier-afdrukken en braaksporen op alle portiekdeuren, we moeten alle garagezenders opnieuw laten programmeren, de diverse partijen in ons complex werken niet goed mee met het VvE bestuur, etc.....

De politie zit er bovenop, maar in een grote stad valt de opsporing niet mee.....

En zolang er makkelijke buit is te halen, blijven deze lieden eindeloos terugkomen....

MarcoO2

Forumguru
Nee... ;) hij is wel binnen bij Carglass, maar ze hebben pas as vrijdag (!!!) tijd om een grote klus als deze uit te voeren. Nou ja, de noodruit zit er nog prima in, de opgelegde snelheidsbeperking is niet noodzakelijk, dus ik vind 't best. Alleen dat rammelende glas in mn kofferklep is irritant.

Sportline

Senior Member
Ik heb niet de hele discussie doorgelezen maar toch even een klein tipje tussendoor vanuit mijn chauffeurs gedachte, om de inbrekers het zo moeilijk mogelijk te maken en om de rotzooi van glassplinters zo beperkt mogelijk te houden plakken wij helder doorzichtig folie op de ruiten. Voorkomt een hoop rotzooi en je komt een stuk moeilijker de auto binnen, dit kos alleen maar extra tijd voor de inbreker dus vandaar... Bij internationale vrachtwagenschauffeurs met dure ladingen word deze toepassing meestal gebruikt, alle kleine beetjes helpen...

Bovenaan Onderaan