Taalinstelling Maxidot

Ronbe

Senior Member
Vrijdag jl. heb ik mijn Fabia Combi Choice uit 2004 ingeruild voor een Fabia Combi Spirit+ uit 2007.
Het maxidot display van deze auto is ingesteld in de Tsjechische taal. Volgens de handleiding kan de juiste taal ingesteld worden door de dealer.
Om een rit van 60 km naar mijn dealer te besparen, hoop ik dat iemand op dit forum weet of je de taalinstelling ook zelf kunt wijzigen.

Alvast bedankt !!

nomad

Senior Member
Wat gebeurt er als je het onderste knopje (op de ruitenwisserbediening) ingedrukt houdt ? Dan moet je toch in het setupmenu komen ?

cvegreen

Forumguru
Ook leutig voor u . Je koopt een andere wagen , maar de taal is niet aangepast. Als het nu in het frans geweest , dan kon je het een beetje begrijpen of het duits , maar dat tsjechisch is me toch een raar taaltje hoor. Toen ik met dat probleem zat van mijn stuurbekrachtiging had ik ook een pdf file doorgekregen van iemand in het tsjechish , daar moest ik echt op de plaatjes gaan vertrouwen , want ik begreep er geen jota van. Misschien iemand hier van het forum die zo met het aantal keer daarop drukken en zo kan uitleggen hoe je er kan komen. Is maar een gedachte he . ik heb geen maxidot , kan je dus niet helpen.

MarcoO2

Forumguru
Ik weet niet of de maxidot instellingen in de fabia exact overeenkomen met die van mijn O2, anders kon ik het voor je nakijken.

Overigens, de taal is sowieso (vreemd genoeg) niet op Nederlands in te stellen. Maar Engels zul je allicht beter begrijpen dan Tsjechisch...

octofreak

Actief lid
VOlgens mij kun je het in het maxidot menu instellen (wel dus eerst in het Tsjechisch doorworstelen...:407:)

cvegreen

Forumguru
Ik heb ff gegooglet en "taal" laten vertalen naar het tsjechisch en dat is de uitkomst "jazyk" , mischien ben je daarmee al een eind op weg ?

MarcoO2

Forumguru
Uiteindelijk zou ik kiezen voor een ritje naar de dealer. Die hoort de wagen gewoon goed af te leveren en heeft er (hopelijk) meer verstand van. Tenzij dat juist de reden is dat ze het niet aangepast hebben...

Ik zou niet zomaar gaan klooien in de instellingen. Zie het maar weer goed te krijgen als je iets verkeerd doet. Ik zou namelijk niet weten wat "terug naar fabrieksinstellingen" in het Tsjechisch is...

MarcoO2

Forumguru
@ myself: toch wel... "zpět na tovární nastavení" :)

Mogelijke oplossing: met een laptop in de auto via Google Translate kijken waar je mee bezig bent. CVEGREEN bracht me op dit idee!

Ronbe

Senior Member
Uiteindelijk zou ik kiezen voor een ritje naar de dealer. Die hoort de wagen gewoon goed af te leveren en heeft er (hopelijk) meer verstand van. Tenzij dat juist de reden is dat ze het niet aangepast hebben...

Ik denk dat ik inderdaad maar terug ga naar de dealer. Hij heeft uitermate zijn best gedaan om de auto perfect af te leveren, en heeft dit waarschijnlijk over het hoofd gezien. Verder niks dan lof voor dit bedrijf.

Ik zie 3 keuzes in het menu, nml:
Trip computer,
Car status en
Display off.

Verder kom ik dus niet.

Michel

Forumguru
Bij de Fabia II kan je het volgens mij wel aanpassen (heb de Tsjechische handleiding in PDF formaat voor zowel de Fabia I als II ooit eens van de Tsjechische Skoda-site gedownload), maar niet in de Fabia I, dus ik denk inderdaad dat je toch even bij de dealer langs moet.

MarcoO2

Forumguru
hm, mijn maxidottdisplay geeft als "openingsscherm" veel meer opties. Maar begrijp ik hieruit dat de tekst in het display deels in het Engels is? Of heb je dit vertaald?

MarcoO2

Forumguru
blijkbaar zit er dus inderdaad een groot verschil tussen de maxidott in de Fabia I en mijn O2. Ik zou verwachten dat er in ieder geval een optie "instellingen" of "setup" of iets dergelijks zou zijn. Maar blijkbaar niet. Dan wordt het toch de dealer, vrees ik.

In ieder geval goed om te horen dat ze je auto perfect af hebben geleverd, dan zullen ze dit detail ook wel fixen! Succes, ik ben benieuwd of het gaat lukken!

Vrijdag jl. heb ik mijn Fabia Combi Choice uit 2004 ingeruild voor een Fabia Combi Spirit+ uit 2007.
Het maxidot display van deze auto is ingesteld in de Tsjechische taal. Volgens de handleiding kan de juiste taal ingesteld worden door de dealer.
Om een rit van 60 km naar mijn dealer te besparen, hoop ik dat iemand op dit forum weet of je de taalinstelling ook zelf kunt wijzigen.

Alvast bedankt !!

Ja hoor, op de ruitenwisser schakelaar aan de onderzijde zit een rond knopje dit ingedrukt houden totdat het main menu verschijnt nu uit het Tsjechie's "jazyk" selecteren en veranderen in engels.

Ronbe

Senior Member
Ja hoor, op de ruitenwisser schakelaar aan de onderzijde zit een rond knopje dit ingedrukt houden totdat het main menu verschijnt nu uit het Tsjechie's "jazyk" selecteren en veranderen in engels.

Topsport, bedankt voor het meedenken.
Helaas, er zit aan de onderkant van mijn ruitenwisser schakelaar maar een knopje, en dat is de reset knop voor de gegevens in het maxidot display. Deze knop kan ik vasthouden totdat ik een ons weeg, het enige dat ik bereik is het wissen van mijn gegevens mbt verbruik, rijtijden en afstanden.

Topsport, bedankt voor het meedenken.
Helaas, er zit aan de onderkant van mijn ruitenwisser schakelaar maar een knopje, en dat is de reset knop voor de gegevens in het maxidot display. Deze knop kan ik vasthouden totdat ik een ons weeg, het enige dat ik bereik is het wissen van mijn gegevens mbt verbruik, rijtijden en afstanden.

Sorry, je hebt gelijk het is de knop aan de zijkant die je moet vasthouden, nogmaals proberen dan???

Nogmaals na een edit...... het is zeker een Fabia 1 uit 2007???? ik zit te pitten, maar dat dan alleen met de comp... toch nog die 60km sorry....

Bovenaan Onderaan