Tankdop-touwtje geknapt

Joske

Forumguru
zobiezo zijn de tankklepjes die besproken zijn enkel te openen van binnenuit. Dus de tankklep is de anti-diefstal niet de tankdop ;)

Canon-Eye

Forumguru
Helaas is dat bij de FII niet het geval, daar wordt een dop met slot geleverd. M'n F1 had zo'n hendeltje bij de bestuurdersdorpel (heb ik me de allereerste keer - in het donker - de gierende pestpokken naar gezocht trouwens...) en bij m'n OIIC was het klepje opgenomen in het cv-circuit.

Wat dat betreft vind ik m'n huidige auto echt wel een stapje terug in de tijd. En extreem goedkoop was-tie nou toch ook weer niet...

Joske

Forumguru
@Canon-Eye : dat is in mijn ogen inderdaad een stapje terug, ik vind het alvast superhandig dat nu bij mijn O2 dit inderdaad in de centrale vergrendeling zit.

R.Heikamp

Forumguru
M'n F1 had zo'n hendeltje bij de bestuurdersdorpel (heb ik me de allereerste keer - in het donker - de gierende pestpokken naar gezocht trouwens...)

Dit kan ik bevestigen ik had daar ook last van stond te drukken op de klep maar kreeg hem niet open, me ouders hadden een felicia uit 2000 (misschien bij iemand bekend (28-DS-HH)) daar moest je met je vinger op de klep drukken om hem te openen daar sloot die de klep trouwens ook af via cv. Ik dacht dat dit bij de fabia ook was maar kreeg hem niet open toen ff snel in de boekjes gekeken he verrek eens kijken en ja hoor 2 hendeltjes op de dorpel (achterklep en tankdop) die van de achterklep vindt ik eigenlijk nutteloos de achterklep zit gewoon op de cv namelijk.

Joske

Forumguru
zo nutteloos vind ik dat hendeltje voor de achterklep niet hoor, bij mijn F1 kan ik de deuren ontgrendelen met het knopje. Maar als ik dus al gereden heb, gaat automatisch ook de koffer op slot en ontgrendel ik de deuren met het "anti-carjack-knopje" zonder zelf uit te stappen (dus maw de bestuurdersdeur te openen) gaat de kofferklep niet van slot.. niet zo praktisch als je frequent carpoolt ;)

R.Heikamp

Forumguru
zo nutteloos vind ik dat hendeltje voor de achterklep niet hoor, bij mijn F1 kan ik de deuren ontgrendelen met het knopje. Maar als ik dus al gereden heb, gaat automatisch ook de koffer op slot en ontgrendel ik de deuren met het "anti-carjack-knopje" zonder zelf uit te stappen (dus maw de bestuurdersdeur te openen) gaat de kofferklep niet van slot.. niet zo praktisch als je frequent carpoolt ;)

dan zou het een ander verhaal zijn indd ik zelf carpool nooit vandaar ;) tot nu toe ook niet nodig gehad weet trouwens niet of de klep op slot zit als ik niet uitstap en een bijrijder wel ;)

turboturbo

Forumguru
Bij de Fabia 1 gaat de achterklep toch ook niet speciaal op slot? In geval van 'auto op slot' reageert het 'tip-toetsje' op de klep gewoonweg niet... en blijft de klep dicht.

Als mijn carpooler uitstapt, en dus de auto na de anti-hijack vergrendeling weer ontgrendeld is, kan hij dus ook gewoon zelf de klep openen. Echter. Omdat men vaak die knop helemaal niet kan vinden op de klep (staan dan meestal iets te roepen en waarschijnlijk op het groene skoda logo te drukken) is zo'n hendeltje naast de stoel wel degelijk handig. Behalve dan dat die op een onzichtbare plek zit en direct naast het tank-klepje. Zodat ik de rest van de rit meestal ook vervolg met een iets geopend tank-klepje... :pardon:

R.Heikamp

Forumguru
Bij de Fabia 1 gaat de achterklep toch ook niet speciaal op slot? In geval van 'auto op slot' reageert het 'tip-toetsje' op de klep gewoonweg niet... en blijft de klep dicht.

Als mijn carpooler uitstapt, en dus de auto na de anti-hijack vergrendeling weer ontgrendeld is, kan hij dus ook gewoon zelf de klep openen. Echter. Omdat men vaak die knop helemaal niet kan vinden op de klep (staan dan meestal iets te roepen en waarschijnlijk op het groene skoda logo te drukken) is zo'n hendeltje naast de stoel wel degelijk handig. Behalve dan dat die op een onzichtbare plek zit en direct naast het tank-klepje. Zodat ik de rest van de rit meestal ook vervolg met een iets geopend tank-klepje... :pardon:

ik weet inmiddels dat de onderste de tankdop is;)

CDK

Forumguru
Ik heb 2 van die Formule 1 tankdoppen besteld :D ff checken of het werkt, misschien dat ik er op de Polo van mijn vrouw ook 1 zet, anders kan ik er misschien hier iemand blij mee maken ;) @Jee13 bedankt voor het delen van je link!

turboturbo

Forumguru
Deze ligt al sinds kerst te wachten om gemonteerd te worden. Een splinternieuwe dop met vers touwtje :geek:

Mede mogelijk gemaakt dankzij @Joske - bedankt!

Was alsnog iets meer dan 20,- incl verzend, een ander aanbod (kreeg ik pas later) was 15,- incl verz. die was dan weer 2e hands. Is me eigenlijk te gortig voor een touwtje, maar ja het gemak is ook wat waard he...:greedy:

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    81,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
de 2 snelle doppen die ik besteld heb zijn verzonden vanuit Duitsland, nog even geduld hebben maar :nailbiting:

Cordoba

Forumguru
Als je klepje afsluitbaar is via de CV is het niet van belang, dan heb je normaal ook geen afsluitbare dop (ten minste niet met sleutel).

Overigens zit het 'touwtje' van de normale tankdop niet vast aan een soort rubberring die in een gleufje van de tankdop valt?

@turboturbo : je mag wel eens beginnen met rapen van al die gevallen kwartjes. :D

Overigens had ik die gleufjes in de dop ook bij mjin Cordoba, maar dan zonder 'touwtje'. Overigens daar één keer in ruim 11 jaar tijd de tankdop vergeten, en een halve km verder gestopt: ik zag in mijn rechterspiegel het tankklepje open staan. Dop hing nog netjes op m'n plaats, dus dop erop, klepje dicht en weer verder. De F-1 dop is inderdaad een mooie oplossing: een losse dop die ergens wordt neergelegd kan niet alleen makkelijk worden vergeten, maar pikt ook makkelijk zand op dat dan je tank in gaat.

Edit: ik zie dat er nog een pagina met reacties is, mijn bericht is dus een beetje achterhaald. Nu ja, was vanmorgen alweer bijtijds onderweg naar m'n werk.

turboturbo

Forumguru
Zo. Vanmiddag de nieuwe standaard/originele dop even geplaatst. Past prima, 'ratelt' ook.

Ik ben er erg blij mee want onlangs nog rolde m'n tankdop zonder touwtje pardoes over de straat onder m'n auto tijdens het tanken...:facepalm: Ik had de dop netjes aan het klep hangen, maar stootte 'm er weer af met het vulpistool (clumsy me :nono:)

Op het nieuwe touwtje op de nieuwe dop stond nog een artikelnummer waarmee je via internet evt nieuwe kunt vinden, een andere dan die alreeds op pag 1 van dit draadje vermeld: 1J0201556

Laatst bewerkt:

R.Heikamp

Forumguru

Ik ben van mening veranderd ik ben nu blij dat dat hendeltje erzit want ik zit met een kapotte microchip dus na een stukje gereden te hebben stap je uit wil je iets uit de klep pakken jammer de enige mogelijkheid is dan nog via dat hendeltje.

Verstuurd via tapatalk.

Bovenaan Onderaan