Tanken op franse tolwegen

Jan Z

Nieuw lid
Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem
Bij het tanken op de tolwegen van Frankrijk heb ik bij 4 pompen problemen gehad om een paar liter in de tank de krijgen.?
Rij een suberb Combi 1.8 TSI met DSG ( ben hier zeer tevreden mee , wat rijdt dat ding lekker).
Na 1 of 2 liter slaat het vulpistool af, en krijg er dan maar wat in......
Vul pistool schuin zetten, op zijn kop er uit , leeg laten druppen en weer opnieuw, niets helpt !!
En dat is vrij lastig als je 1000 km ovetr tolweg rijdt.
Zodra je in Belgie of Nederland of buiten de tolwegen bent heb ik nog nooit problemen gehad.
Zoek het in de druk op tank installatie en combinatie met opening.

Is dit een bekend probleem. is hier een oplossing voor? Help !
Heb werkelijk op punt gestaan om een jerrycan te kopen en te vullen via de jerrycan.

Rallye

Forumguru
Ik ben net terug. Geen problemen met tanken gehad behalve één tankstation waar de euro 98 op was. Toen heb ik er E10 ingegooid, de enige vorm van 95 die men in Frankrijk nog kent. Je kunt overigens beter bij een supermarkt tanken, scheel 15 cent per liter: 1.48 in plaats van 1.63 voor 98. Alleen betalen met de credit card is soms moeilijk. Leve E. LeClerc.

Jan Z

Nieuw lid
Bedankt voor de snelle reactie.
Heb het forum al eerder geraadpleegt en de tips daarover meegenomen en in parktijk uitgveoerd.
Zoals pistool 5 cmm terug trekken, schuin etc etc.
Nierts hielp.
Heb tevens de dealer Rijnwoude gebeld in Rotterdam waar ik de auto geleverd kreeg. ZIj waren vrij laconiek en hadden hier nog nooit over gehoord.
Kwam er op neer dat ik maar ergens moest gaan tanken................
Donderdag reis ik weer af naar het zuiden, neem maar een jerrycan en trechter mee voor de zekerheid :)

eddiea

Forumguru
Ik kom net terug uit het zuiden en heb 7 keer zonder problemen getankt. Ik tank niet altijd gelijk volle bak maar laat de handel altijd geleidelijk opkomen anders slaat ie inderdaad wel eens uit. Ook steek ik het pistool er zo ver mogelijk in net als bij mijn vrouw..........

Ben net terug uit het zuiden van Frankriijk, meteen het goede weer mee genomen :), heb de hele vakantie getankt bij verschillende tankstations en nergens problemen gehad met zowel het tanken als betalen met mijn creditcard......... Wellicht komt dat omdat ik Gazole tank..

Eppiegrande

Actief lid
En dan maar hopen dat hij niet afslaat.....:eek:

Zowel bij supermarkt als langs de Tolwegen geen probleem met tanken en betalen credit card (ook Gazole)

Dolf

Actief lid
Net terug uit spanje geen probleem Heb dan wel de 1.4 maar lijkt me niet dat 1.8 een verschil heeft met tanken

Gr

Dolf

Jan Z

Nieuw lid
Rij op benzine . Heb het nu ook al 3 keer in Nederland gehad. Al naar dealer geweest voor afspraak.
Zit hem echt in de ontluchting. Hoop dat ze het kunnen oplossen.

jalex_h

Forumguru
Ik heb hier in Frankrijk één maal problemen mee gehad. Was zowiezo wel duidelijk dat het aan de pomp lag. Was zo'n groot station langs de autoroute en ongeveer 50% stond te emmeren met het pistool.

Die 3 keer in Nederland, was dat steeds bij verschillende pompen?

Jan Z

Nieuw lid
nee het was bij 3 verschillende stations. 2 xShell en 1x Q8.
Had het probleem nog nooit in Nederland gehad.
Tank zoveel als mogelijk bij hetzelfde station

TDI_DSG

Senior Member
Zojuist ook weer terug uit Frankrijk en ook ik had bij 1 pomp problemen. Pistool stukje teruggetrokken en 360 graden gedraaid, niets hielp. Door naar de volgende pomp en daar ging het vlekkeloos. Vorig jaar in Duitsland een soortgelijke ervaring gehad. Ik heb een 1.8 TSI

CDO

Forumguru
Kom afgelopen dinsdag terug uit Frankrijk en wil in NL even de tank vol gooien. Tot nu toe nog nooit een probleem gehad..... (21.000 km) maar kan er nu niet meer dan 5 liter in gedruppeld krijgen voor ik mijn geduld verlies..

Dan maar daar naar de volgende pomp, hetzelfde geval. Toch raar dat het 21.000 km goed gaat en nu ineens niet meer.

Donnie68

Nieuw lid
Ik heb dat probleem ook gehad in Duitsland (Superb Combi 1.8 TSI bj 2010). Maar dan alleen bij ARAL, ging ik ergens anders dan ging de tank wel vol.
Je zou toch zeggen dat men bij Skoda/PON van dit probleem gehoord moet hebben en dus ook een oplossing heeft??

CDO

Forumguru
Net zo snel als het opkwam is het ook weer verdwenen. Bij 3 tankbeurten bij verschillende pompen 5 liter getankt (na 10 minuten martelen) ging het de 4e keer weer normaal.

Ter info de 4e keer tanken was bij dezelfde pomp als de 2e en de 3e keer dus daar kan het ook niet aan liggen.

Tankontluchting even vastgezeten?? Wie het weet mag het zeggen, voor mij rara pindakaas.

Ik ben nu voor de derde keer met men wagen in het zuiden van frankrijk en heb nog geen enkele keer een probleem gehad met het tanken, heb al meerder tankstations gehad en niets te merken.
ik vertrek zaterdag avond terug naar huis, hopen dat het zo blijft he.

greetz...

Ik rij nu 1,5 jaar in een 1.9TDI en heb er zo ongeveer om de 20 a 25 tankbeurten ook last van dat het tankpistool telkens afslaat.
Dan is het liter voor liter de tank vullen .. en dat neemt best wat tijd in beslag. Een volgende keer tanken .. en er is niets aan de hand.
Probleem heeft (doet zich soms dus nog steeds voor) zich bij mij voorgedaan in diverse landen en bij diverse merken.
Volgens de garage (hebben er al diverse malen naar gekeken) niets te vinden wat niet goed zou zijn ....

Bovenaan Onderaan