Tanken op franse tolwegen

CDO

Forumguru
Een jaar verder, wederom op vakantie naar Frankrijk en weer hetzelfde probleem. De eerste tankbeurt in België ging prima, de tweede in Frankrijk was een drama.
Na 10 liter en 10 minuten maar gestopt en naar de volgende gereden, zelfde probleem. Op de camping aangekomen, caravan afgekoppeld en solo met de auto gaan tanken, wat schetst mijn verbazing: geen enkel probleem.

Vlak voor dat ik terug zou reizen wederom gezeik met tanken (solo auto). Daarna na iedere tankbeurt de dop eerst vastgedraaid tot de klik en daarna weer iets losgedraaid. Tot nu toe gaat het goed.

Het lijkt erop dat de tank op een of andere manier vacuüm zuigt en dat de tank ontluchting niet lekker werkt. Door de dop niet helemaal vast te draaien gaat het bij mij tot nu toe goed. Ik zal de dealer vragen er bij de eerstvolgende beurt eens naar te kijken.

Als ik hier alle reacties zo lees, wellicht ook interessant op te letten wat op dat moment je belading is?
aanhanger, volle achterbak of achterbank?
Misschien dat bij teveel naar "achteren hellen" de ontluchting slecht werkt?
Heeft de Superb ergens (diep) in de tankopening een ontluchtingspalletje?

CDO

Forumguru
Ontluchting heb ik nog naar gezocht, kon het niet vinden. Probleem heeft zich voorgedaan zowel beladen als onbeladen, maakt dus niet zoveel uit. Daarnaast rij ik met hulpveren dus het doorzakken is minimaal bij belading (kan dus eigenlijk ook niet de oorzaak zijn).

Bovenaan Onderaan