Tankinhoud; wel of geen 55ltr??

Heb gisteren 52,4 liter getankt, ik kon nog 10 km rijden volgens de teller. (wel spannend overigens, om 5.50 's-ochtends op zoek naar de dichtstbijzijnde nachtpomp)

JeroenvdBerg

Nieuw lid
Blijft de O2 de nog te rijden kilometers ook aangeven als de tank bijna leeg is? Mijn huidige auto (Laguna 1.9d) houdt op bij 100km. Als de auto dus nog minder dan 100km kan rijden, neemt Renault de verantwoordelijkheid niet meer. Heel begrijpelijk, vind ik.

Tallguy

Forumguru
dat had ik dus ook met de Golf, na het signaal "tanken" kon ik nog redelijk makkelijk 100km doorrijden. Het lijkt erop dat de O2 dat dus ook kan.

Hoi, Vandaag toch even wat spanning gehad.
Gisteren op en neer naar Antwerpen gereden, had nog 80 km in de tank zitten dus kon mijn vrouw nog makkelijk de 20 km op en neer naar haar werk rijden.
Die vertrok inderdaad met 80 km over op de teller, dat werden er 30 voor ze de wijk uit was. Niet erg, koude moter, zal wel verbeteren. Zij op en neer naar haar werk, komt thuis, er zou nog 30 km in zitten. Niet erg, ik voor het gemak toch maar gaan tanken. Start ik de auto, nog 10 km over, maar het is maar 3,5 km naar de pomp, kan dus makkelijk. Rij ik de straat uit, springt die meter toch op 0 (!) km. Rustig gereden, veel stationair laten rollen en zo naar de pomp. Er paste dus 53,26 liter aan diesel in. Dat scheelde dus niks. Oftewel let op met de teller die aangeeft hoeveel je nog kunt, want die kan er naast zitten.

rickske

Actief lid
Volgens mij klopt die teller voor geen meter toen ik gisteren ging tanken kon ik volgens de meter nog 30 km rijden en toen ik gedaan had met tanken bleek dat er 57.25 liter ingaat,dus in het vervolg ga ik toch eerder tanken om niet voor verrasingen te komen staan.

Lim

Lid
Net als blacktdie eerder, stond ik vandaag ook niet op te letten /forum/images/graemlins/blush.gif (bellen met een collega is niet slim als je tankt). Hierdoor moest ik ook leeggeslurpt worden door de ANWB. Bij mij ging er, na een of twee keer extra knijpen na het afslaan van de pomp 57.78 liter in. (Elegance TDI 2.0 DPF)

BlackTDI: op het briefje van de anwb stond nog dat je de auto na moest laten kijken door de garage. Ben jij daar nog voor langs gegaan?

Volgende keer de kop er weer bij houden. Die paar euro voor de peut is zo erg nog niet. Dat wachten op die man met die gele bus wel /forum/images/graemlins/wink.gif

Ook bij 0 km resterend val je dus niet stil. Ik heb me gisteren ook laten verassen doordat die laatste 100 km er maar 60 bleken... 20 km gereden nadat de 0 verscheen en dan 56 liter diesel kunnen tanken. Als ik dit zo lees zal de tank zowat 57,5 liter zijn.

Bovenaan Onderaan