tankklep heeft kuren

jaapO

Lid
Goedemorgen forumleden,

Mijn tankklep ontgrendeld sinds een aantal weken niet (meer) mee met de centrale ontgrendeling . (wagen ontgrendeld, contact uit)
Wat ik nu bijzonder vind, is dat als ik nogmaals op ontgrendelen druk op de AB, de tankklep wel ontgrendeld..
Dit was voorheen niet zo en was de klep ontgrendeld.
Is dit een instelling? Toeval? of het einde van het motortje dat de tankklep moet ontgrendelen?

groet, Jaap

JeSko

Forumguru
Ik weet niet of het nog zo is, maar ik heb hetzelfde meegemaakt op mijn Superb, werkte een tijdje stroef en op een keer stond ik aan het tankstation en deed ie niks meer, is een vag kwaaltje. Maar ik kan me nu wel niet meer herinneren of hij al dan niet bij de tweede keer ontgrendelde, bij mij was het de slot actuator die niet meer lekker was en na een tijdje de geest gaf, ik heb het er zelf gewoon allemaal afgehaald, nadeel is dat iedereen de tankklep dan open krijgt zonder sleutel, maar dat maakt eigenlijk niks uit want als een kwaadwillige je brandstof wilt komen ze er toch aan door de klep kapot te trekken.

Hier wat draadjes.

In het tweede draadje staat jouw probleem beschreven.

Bakkertje

Forumguru
Was dat niet een kwestie van smeren?

Nog even terug gelezen en schijn je op te kunnen lossen door het motortje te vervangen..

Bovenaan Onderaan