Tankklep is afgebroken. Kan je dit zelf vervangen?

Citigo-Fan

Nieuw lid
Ja dit is wat ik zag. Dat slangetje hing inderdaad niet los in het binnen spatbord maar was inderdaad op deze manier bevestigd.
Dan ben ik nu wel overtuigd dat het een afwatering slangetje is. Het kan denk ik geen kwaad als deze licht verstopt is.

Canon-Eye

Forumguru
De tankhals steekt uit buiten het rubber, dus dat eventuele water zal (bij een verstopt slangetje) eerder uit de tankklep lekken dan de tank instromen.
Overigens is dat slangetje niet alleen voor waterafvoer, maar ook om eventueel iets overvulde brandstof uit die holte af te voeren naar de vloeistofdichte vloer van het tankstation.

Tees

Donateur
Ik denk zelfs dat het vooral voor brandstof is. Gegeven de dikte van t slangetje zal water daar namelijk maar heel beperkt doorheen stromen, terwijl benzine/diesel dankzij de veel lagere oppervlaktespanning er wel soepel doorheen zal stromen

Rallye

Forumguru
Ja dit is wat ik zag. Dat slangetje hing inderdaad niet los in het binnen spatbord maar was inderdaad op deze manier bevestigd.
Dan ben ik nu wel overtuigd dat het een afwatering slangetje is. Het kan denk ik geen kwaad als deze licht verstopt is.
Grappig. Ik zou juist zeggen dat zo’n slangetje helemaal niet verstopt mag zijn…..

Citigo-Fan

Nieuw lid
Grappig. Ik zou juist zeggen dat zo’n slangetje helemaal niet verstopt mag zijn…..
Komt de auto nog door de APK als dat slangetje verstopt zit? Dat moet wel want mijn auto heeft een paar maanden geleden nog een Duitse TUV keuring gehad en toen was alles in orde.

Tees

Donateur
Ik weet niet wat jij denkt dat er allemaal bij een APK keuring wordt bekeken, maar bij die €35-50 zitten dit soort kleinigheden écht niet inbegrepen. APK is echt het minimum aan vereisten wat betreft veiligheid en milieu.

Bovenaan Onderaan