Tankklepje

Reizende

Actief lid
Hebben meerdere mensen het volgende probleem?
In de wasstraat gaat elke keer mijn tankklepje open, ongeacht of de auto op slot zit of niet. Ik ben bang dat 'ie een keer "knak" zegt... Iemand tips?

Peter79

Actief lid
naar een andere wasstraat gaan. Ik heb er nooit last van en ik ga regelmatig naar de wasstraat. Misschien heb ik gewoon een goede wasstraat....dat kan ook...

klepje zou zowieso niet mogen opengaan als je wagen op slot is, niet?
Kan je het dan ook manueel openen als je buiten je wagen staat en hij op slot is?

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Slowface</font><hr />

[/ QUOTE ]
Dan niet nee, maar als je in de wagen zit en door de wasstraat gaat zit die niet op slot. Bij mij niet tenminste.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: jurjen</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Slowface</font><hr />

[/ QUOTE ]
Dan niet nee, maar als je in de wagen zit en door de wasstraat gaat zit die niet op slot. Bij mij niet tenminste.

[/ QUOTE ]

volgens mij heeft slowface wel enigzins gelijk. Als je met de knop voor de handrem de deuren vergrendeld is de tankdop toch ook op slot !?

Als je die knop gebruikt is de tankklep ook afgesloten.
Bij mij zijn alle deuren wel dicht, maar ik heb dan ook de automatische vergrendeling erin laten zetten. (anti carjacking??)

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

volgens mij heeft slowface wel enigzins gelijk. Als je met de knop voor de handrem de deuren vergrendeld is de tankdop toch ook op slot !?

[/ QUOTE ]
Ja, dat wel. Ik bedoelde dat ik nooit in de wasstraat de deuren op slot doe en ga dus altijd -probleemloos- met ontgrendeld tankklepje door de borstels enzo.

Reizende

Actief lid
Bedankt voor alle reacties. Als ik de wasstraat binnen rij, dan doe ik alle deuren op slot met de knop naast de handrem.
Echter blijft het klepje opengaan. Ik ga juist altijd naar deze wasstraat omdat deze met "lappen" werkt. Ook wordt de auto eerst helemaal voorgewassen in het eerste gedeelte, waarna je doorrijdt naar het tweede gedeelte waar de auto gewassen en gedroogd wordt. Tot nu toe nog geen krasje! Maar wel de angst dat het klepje een keer afbreekt. Maar aan de antwoorden te zien hebben jullie er geen ervaring mee..

higgy

Forumguru
Raar hoor, als je deuren vergrendeld zijn moet je klepje dat OOK zijn en MAG ie helemaal niet opengaan. Ik zou maar eens langs de dealer gaan om dat tankklepje na te laten kijken.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Raar hoor, als je deuren vergrendeld zijn moet je klepje dat OOK zijn en MAG ie helemaal niet opengaan. Ik zou maar eens langs de dealer gaan om dat tankklepje na te laten kijken.

[/ QUOTE ]
Probeer zonder wasstraat met de deuren op slot of je klepje kunt openen, zoja dan heeft het niks met de wasstraat te maken en werkt de afsluiting gewoon niet.
Zo laten is vragen om problemen.

JettaFreak

Actief lid
Ik heb ook altijd bij de maccarwash in amersfoort dat de klep naar buiten staat na de behandeling, maar ja, dan wordt het achter de klep dus ook goed schoon.

Groet,

JettaFreak

Skody

Actief lid
Volgens mij ligt de oplossing gewoon in het feit dat wanneer je in de auto blijft zitten, de sleutel uit het contact haalt en de deuren vergrendelt met je AB. Deze sluit dan (uiteraard als het goed is) ook je tankklep af. Ik doe het ook op deze manier en geen enkel probleempje.

probleem met deze oplossing is dat je bij alle carwashes die ik al gedaan heb het niet toegestaan is de sleutel uit je contact te nemen (stuurslot wordt actief)

mijn klepje gaat moeilijk open als ik er op druk, moet precies op de vergrendeling drukken, anders gaat hij niet open

Bij mij is het klepje dus al een keer afgebroken in de wasstraat in Hoorn (Otowas van Otosam) Filiaalhouder wees uiteraard alle varantwoordelijkheid af en deed zelfs onbeschoft tegen mij toen ik verhaal kwam halen. Hij zei dat het klepje vast al open was, terwijl de jongen in de wasstraat bevestigde dat dat niet zo was. Hij zei altijd tijdens het voorwassen te controleren of dergelijke klepjes goed dicht zijn voordat de auto de wasstraat ingaat.

Uiteraard heeft deze wasstraat nu een klant minder!

En het klepje gaat volgens mij niet op slot, of je nou de sleutel uit het contact haalt of niet. Er zit geen slot op en is alleen met de hand te bedienen door er op te drukken.

Ik ga nu naar een andere wasstraat met alleen draaiende borstels en daar heb ik geen problemen. Mijn klepje ging kapot door een ronddraaiend zuil met brede lappen. Probeer wasstraten met dit soort systemen dus te mijden!

Dit vind ik wel een minpuntje van de O2. Mijn Golf IV had wel een afsluitbaar klepje die alleen van binnenuit bedienbaar was.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JazzySOB</font><hr />

En het klepje gaat volgens mij niet op slot, of je nou de sleutel uit het contact haalt of niet. Er zit geen slot op en is alleen met de hand te bedienen door er op te drukken.

......

Dit vind ik wel een minpuntje van de O2. Mijn Golf IV had wel een afsluitbaar klepje die alleen van binnenuit bedienbaar was.

[/ QUOTE ]
Deuren op slot is klepje op slot (zo niet dan is de sluiting kapot)

hemi24

Forumguru
Het is al een ouder draadje, maar ik heb nu twee keren gehad dat ik bij de geparkeerde auto kom en de tankklep iets open staat.

Kan het zijn dat de vergrendeling niet helemaal goed pakt en het klepje open duwt?

Zoiets valt je natuurlijk pas op als je weer terug bij de auto komt, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of dit nu wel of niet het geval was bij het afsluiten van de auto.

Wellicht meer mensen die dit al eens hebben gehad?

Rallye

Forumguru
Bij mij zat een paar keer het rubbertje in de weg waarmee de tankdop aan de auto zit. Overigens gaat de tankdop bij mij wel op slot via de centrale deurvergrendeling.

Bovenaan Onderaan