@
MarcoD. Ik zeg erbij dat hij in de praktijk sneller zal zijn dan de handbak. Je moet gelijk ne bezetene schakelen om echt snel te zijn met een handbak, bij de DSG zit je altijd goed. Goed, dat gaat je bij een stoplichtsprintje nog wel lukken (ik schakel echter van 1 naar 2 vaak gewoon brak, tot eenieders vermaak), maar zo alledag wegtrekken of tussensprinten? Je legt het af tegen eender welke automaat, laat staan een DSG!
Daarbij heeft de O3 1.6 TDI een 5-bak. Dat schiet niet op. Heb er mee gereden en zou voor mij echt reden van afkeur zijn geweest. Dan kies je zeker de 2.0, dat ben ik met je eens.
Die 0,1 seconden trouwens, vind ik altijd wel interessant. Volgens mij zit dit puur in het wegtrekken van 0. Bij een handbak kun je natuurlijk toeren maken voordat je weg spurt, dus daar zit in theorie de winst, mocht je dit optimaal doen. Vervolgens verlies je alleen maar bij iedere schakelbeweging. Er is natuurlijk ook nog een gewichtsaspectje. Overigens kun je een DSG ook prima op wat toeren brengen. Gewoon een beetje gasgeven en de rem erop, bij groen LOS!
Waar lees je trouwens de vergelijking met de Golf? Die lijkt mij inderdaad technisch gelijk.