Telefoonhouder met laadsnoer weggewerkt?

jelleg

Lid
Ik heb ook een poging ondernomen. Zonder te breken heb ik het laadsnoer via onderkant stuurkolom netjes naar boven kunnen werken. Ook achter de knoppen van de airco kan je het snoertje netjes wegmoffelen, zit wel wat speling in de materialen :). De telefoon bevestig ik via een tetrax magneetje. De magneet op het luchtrooster is eenvoudig te bevestigen. Hij bleef overigens alleen op de bovenste lamel goed zitten. De andere lamellen zijn te diep waardoor ie niet goed klemt.
Voor sommige mensen wellicht een nadeel, maar voor mij niet, is het magneetje op de achterzijde van je telefoon. Het Tetrax pakketje koste 25 euro. Goed beschouwd, best duur voor dat kleine spul, maar het werkt wel perfect, telefoon zit stevig vast. Recht eraf trekken (naar je toe halen) kan niet, muurvast. Je moet hem links of rechts kantelen, dan gaat ie los.
 

Bijlagen

  • 2014-06-20 21.54.02.jpg
    2014-06-20 21.54.02.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 371
  • 2014-06-20 21.54.14.jpg
    2014-06-20 21.54.14.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 180
  • 2014-06-15 22.02.22.jpg
    2014-06-15 22.02.22.jpg
    2 MB · Weergaven: 178
  • 2014-06-15 22.03.14.jpg
    2014-06-15 22.03.14.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 175
  • 2014-06-15 22.04.27.jpg
    2014-06-15 22.04.27.jpg
    2 MB · Weergaven: 179
  • 2014-06-20 21.57.03.jpg
    2014-06-20 21.57.03.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:

Roco

Lid
jammer, dat de draden zo moeilijk weg zijn te werken achter het plastic van de stijlen ed. Bij mijn Roomster is geen draad zichtbaar, alles zit achter plastic weggewerkt. Alle aansluitingen komen samen in de armsteun. navigatie en mp3 zitten op Brodit steunen. In de armsteun 12v aanvoer en 12v alleen als motor loopt spanning.
Alle knoppen ed ook in de armsteun. Alleen de knop voor de schietstoel moet nog een plek..... :D
 

Bijlagen

  • 2014-07-05 07.17.33.jpg
    2014-07-05 07.17.33.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 126

Roco

Lid
dank voor complimentjes !:thumbsup:
dog vent= ventilator voor onze hond achterin, die op 2 standen kan ventileren.
Zo ver mogelijk weg, zodat geen tocht in de oren optreedt.
II = 12v en I = 7.5 volt
 

lugolux78

Donateur
Bezig met klein project.
idealiter komt telefoon zo te zitten.
 

Bijlagen

  • WP_20140712_003.jpg
    WP_20140712_003.jpg
    888,2 KB · Weergaven: 124

DeVisdude

Senior Member
Hi guys,
Ik heb zojuist mijn Brodit carkit houder ontvangen.
Deze heeft een permanente 12v oplader welke in het dashboard gemonteerd moet worden.
Heeft iemand enig idee waar ik de rode en witte draad op aan moet sluiten?
Met een beetje gemak doe ik het namelijk lekker zelf om de kosten te besparen.

Ik heb een Amundsen in een Superb2
 

andrehj

Forumguru
Ik zou dit aansluiten met zo'n extra zekering:
add-a-circuit-zekeringhouder-fha92.jpg

En dan op het circuit van de lichtschakelaar (nr 42), die hangt namelijk achter een dikke hoofdzekering (SB7 van 40A) en wordt geschakeld met het contact.
Je kunt ook de (meestal lege) posities 40 en 41 gebruiken (zitten achter dezelfde hoofdzekering), maar dan moet je een contactje aan de achterkant van de zekeringkast toevoegen, dat gaat om zoiets:
3-2050-25-40mm2.jpg
of deze voor een dunnere draad:
3-4647.jpg


Het hebben van een elektrisch schema maakt deze klus overigens wel een stuk makkelijker.
 

DeVisdude

Senior Member
12 was vrij en heeft continue voeding. Ik had in mijn vorige auto ook contact onafhankelijke voeding, dus dat lijkt me ook hier geen probleem ;)
 

andrehj

Forumguru
Zo'n voeding zal altijd een beetje stroom trekken, zodat ie meehelpt om bij lange stilstand je accu leeg te maken. Zelf zou ik dat nooit zo aansluiten.
 

DeVisdude

Senior Member
Ach, dat houdt de spanning er een beetje in. Het leven van een skoda rijder is toch al zo vanzelfsprekend saai :D
 
Bovenaan Onderaan