telefoonhouder

wegzagen..?
shocked.gif
heeft dat geen consequenties voor andere functies e.d.?? Daarbij begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt met 'kunststof steunpunt'. Kun je de locatie preciseren, bijv. waar t.o.v. opbergvakje?

Hoe dan ook, ik zal morgen maar weer eens gaan kijken en m'n ijzerzaagje meenemen..

</font><blockquote><font class="small">Citaat: TurboBooster</font><hr />

Het zou kunnen dat het kunststof steunpunt achter de radio in het dasboard de boosdoener is. Advies &gt;&gt; met een beugelzaagje/yzerzaagje dit steunpunt wegzagen.
Hierdoor komt er achter de radio meer ruimte beschikbaar voor de kabels.
Bij mijn O1 is het steunpunt er ook uitgezaagd om de bekabeling meer ruimte te geven.

TB.

[/ QUOTE ]

higgy

Forumguru
Als je het opbergvakje bovenop verwijdert, kun je toch perfect achter en op de radio kijken? Zo heb ik dat gedaan bij de inbouw van mijn MS5000, MW6000 en alle bekabeling. Je wilt niet weten wat ik DAAR voor bekabeling weg heb gebouwd naast en achter de radio...
shocked.gif

de radio zit bij mij BOVEN, niet onder het opbergvakje. Nu dat opbergvakje eruit is, heb ik inderdaad meer ruimte om de bundel draden weg te werken in een van de kleine ruimtes acherin, maar op de een of andere manier lukt het me nooit om de radio er weer helemaal (tot de 'klik') in te schuiven.

Maar ik ga nog experimenteren met de ijzerzaag (advies van Turbobooster, zie voorgaand bericht). I keep u posted..

Okki

Donateur
Het is een beetje prutsen, maar de aanhouder wint.

Zelf ben ik bezig geweest om de door de dealer destijds gemonteerde carkit 91 van Nokia er weer uit te halen. Veel draadjes met tie-rips (?) vast. Dus lastig om erbij te komen en de tie-rips door te knippen zonder andere bedrading te beschadigen...maar het is gelukt!

ik heb net gekeken en begrijp nu wat je bedoelt. maar het lijkt me moeilijk om dit weg te zagen.. het zit nogal ver achterin en dan moet ik wel veel plastic wegzagen (aan 3 kanten geloof ik)

daarbij zit er middenboven in dit steunpunt een (schroef?)gat, en volgens de instructies (voor aansluiting van de Sony radio CDX-L410) is dit bedoeld als 'brandschot'?

om dat nu weg te zagen..
crazy.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: TurboBooster</font><hr />

Het zou kunnen dat het kunststof steunpunt achter de radio in het dasboard de boosdoener is. Advies &gt;&gt; met een beugelzaagje/yzerzaagje dit steunpunt wegzagen.
Hierdoor komt er achter de radio meer ruimte beschikbaar voor de kabels.
Bij mijn O1 is het steunpunt er ook uitgezaagd om de bekabeling meer ruimte te geven.

TB.

[/ QUOTE ]

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Camel</font><hr />

de radio zit bij mij BOVEN, niet onder het opbergvakje.

[/ QUOTE ]
Ik drukte me wellicht niet duidelijk genoeg uit. Ik bedoel het OPBERGbakje bovenin: dat kan er in z'n geheel uit (dus met luchtroosters ven al).
Daarna kijk je boven op de radio (die toch echt lager zit dan dat opbergvakje
wink.gif
)

Higgy, ik zie dat jij Octavia II (bj 2005) rijdt, en misschien heeft die nog een opbergvakje bovenop..?

Anders heb ik nog geen idee hoe dat er uit moet zien.. want boven de radio is bij mij alles dicht, d.w.z. alleen kunststof (zie foto van een andere wagen als voorbeeld)

skoda_octavia50s.jpg

ben er een poosje uit geweest (beetje druk geweest) maar ik wil iedereen nog even bedanken voor alle reacties
smile.gif

het probleem is inmiddels opgelost, d.w.z. ik heb de telefoonkabel losgekoppeld. probleem was vervolgens wel om de radio weer terug te duwen, omdat de bedrading zich had opgehoopt en ik de radio niet meer helemaal naar achteren kon duwen.

hoe ze dat bij Skoda hebben opgelost weet ik helaas niet, maar ze deden het voor niks dus heb daar ook niet moeilijk over gedaan

Bovenaan Onderaan