Terugroepactie s3

Ik mag morgen even langs, ze gaven mensen met de terugroepactie voorrang dus dat is wel fijn. Kunnen ze gelijk even naar mijn rechter ruitensproeier kijken, daar komt wel erg weinig uit...
 

MarsMars

Senior Member
Ik mag morgen even langs, ze gaven mensen met de terugroepactie voorrang dus dat is wel fijn. Kunnen ze gelijk even naar mijn rechter ruitensproeier kijken, daar komt wel erg weinig uit...
Bij jou ook al? Mijn ruit wordt net aan geraakt door de rechter sproeier :nono:
 
Mijn rechtersproeier is ook lang niet zo actief als de linker. Met dit weer nogal irritant

Ja ik heb het al vanaf het begin, nog zelf even naar gekeken maar kan zo niks vinden. Hopelijk kunnen ze het gelijk fixen, anders maar een aparte afspraak voor maken.
 
Nou ze hebben de sproeierkop vervangen vandaag, maar ze waren zelf ook niet helemaal tevreden met het resultaat. Ik ga het de komende periode uitproberen en als het me niet bevalt zouden ze verder gaan kijken...
 

yves1966

Forumguru
Bij jou ook al? Mijn ruit wordt net aan geraakt door de rechter sproeier :nono:
Had ik ook, eens naar gekeken en gezien dat de rechtersproeier te hoog staat en een deel tegen de motorkap sproeit. Voorzichtig vandaag met een torx-sleutel even laag gezet als de linker en morgen es testen als dit beter is.
 

MrEdge_

Forumguru
Vandaag een terugroepactie-oproep gehad mbt het panoramadak. Blijkbaar gaat dat mee open en dicht met de comfortsluiting en is er geen veiligheidsoptie geïmplementeerd.
Moet dus nu naar de dealer om het uit te laten zetten, terwijl ik in het VCDS topic meen te hebben gelezen dat het niet eens aan staat :arghh:

Zo maar eens even testen hoe het zit.

Edit: De comfortopening betekent dat-ie het dak alleen op een kiertje openzet. Daar zou je theoretisch met je vingers tussen kunnen komen.
 

Bijlagen

  • terugroepactie panodak.png
    terugroepactie panodak.png
    78,8 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:

Jurg

Nieuw lid
&MrEdge_
Heb de terugroepactie brief ook gekregen.
Comfortopening bestaat voor zover ik weet niet, maar het gaat om comfortsluiting. Bij inhouden van de sluitknop op de afstandsbediening sluiten alle ramen en ook het panoramadak. Bij het panoramadak zou hierbij de wettelijk toegestane sluitkracht MOGELIJK worden overschreden. Ik vind dit zeer vaag, als je die comfortsluiten functie gebruikt zit er normaal gesproken niemand meer in de auto die beklemd kan raken.

De oplossing is er van het niveau "geen oplossing". Ze schakelen de functie gewoon uit. Dit ga ik niet laten doen.
Een echte oplossing zou zijn om de sluitkracht aan te passen (andere elektronica/elektromotor).
Problemen van de auto oplossen door functies uit te schakelen is wel heel gemakkelijk.

Nu nog bij de eerstvolgende beurt melden dat ze dit niet stiekem wel doen.
 

sandervdw

Actief lid
&MrEdge_
Heb de terugroepactie brief ook gekregen.
Comfortopening bestaat voor zover ik weet niet, maar het gaat om comfortsluiting. Bij inhouden van de sluitknop op de afstandsbediening sluiten alle ramen en ook het panoramadak. Bij het panoramadak zou hierbij de wettelijk toegestane sluitkracht MOGELIJK worden overschreden. Ik vind dit zeer vaag, als je die comfortsluiten functie gebruikt zit er normaal gesproken niemand meer in de auto die beklemd kan raken.

De oplossing is er van het niveau "geen oplossing". Ze schakelen de functie gewoon uit. Dit ga ik niet laten doen.
Een echte oplossing zou zijn om de sluitkracht aan te passen (andere elektronica/elektromotor).
Problemen van de auto oplossen door functies uit te schakelen is wel heel gemakkelijk.

Nu nog bij de eerstvolgende beurt melden dat ze dit niet stiekem wel doen.
Ik vermoed dat jij dan moet aangeven dat jij alle verantwoordelijkheid bij mogelijke problemen op jezelf neemt. En dat zij niet meer aansprakelijk gesteld kunnen worden.
 

Schep

Forumguru
Heb de brief ook net binnen.
Niet heel happy met de oplossing. Het is juist ideaal dat ie het dak ook meeneemt. Eigenlijk is de enige reden dat ik de functie gebruik dat dak. Ramen heb ik toch vrijwel nooit open.

Maar ik gok zomaar dat ze het via VCDS uitschakelen. Dan moet het in theorie dus ook weer in te schakelen zijn ;)
Wel de terugroepactie uitgevoerd, dus een 'tick in the box', daarna eigenwijs zelf gaan coderen.

Ik moet toch nog naar de dealer voor de rammelende achterwielophanging, zal deze vraag meteen even bij ze neerleggen.
"Fix die terugroepactie even, krijg je daarna een tientje om het met VCDS weer aan te zetten."
 

Antera

Donateur
Het is weer in te schakelen dan maar zie het probleem niet. Beter kunnen ze met comfort opening het raam helemaal laten openen :-)
 

thijskok

Senior Member
Terugroep om pano dak heb ik ook gehad maar met dealer afgesproken niets te laten aanpassen. Is uiteindelijk verantwoordelijkheid van eigenaar zelf vonden wij om op te letten bij het remote sluiten.
 

Tassin

Forumguru
Net terug van de garage omwille van terugroepactie voor de T2a-stekker.
Bleek dat nog een andere actie openstond: de rechtse ruitensproeier. Nu kan ik ook mijn voorruit @Tuulster-gewijs volspuiten als een gek. :deuk:

De AdBlue hebben ze zonder morsen bijgevuld. Over het pano-dak hebben ze niet gerept.

't Zou max een uurtje duren. Na 2 uur toch maar gaan vragen hoe het zat. Bleek de wagen al klaar, alleen hadden ze dat niet laten weten ... :banghead: Gelukkig had ik lang het gezelschap van een zwartharige knappie bie :).
 

MrEdge_

Forumguru
@Jurg De comfort-opening werkt wel degelijk. Het dak gaat op een kier open en ook weer dicht.

Je kunt er inderdaad voor kiezen om een modificatie niet uit te laten voeren, dan moet je meestal een formuliertje ondertekenen waarin je zelf de verantwoordelijkheid neemt.
 

thijskok

Senior Member
@Tassin , wat was er met je ruitensproeier, ook een terugroep actie? Die van mij staat telkens tegen de motorkap te pissen maar is al twee keer "recht gezet".

@MrEdge_ , geen formuliertje gezien!
 

Tassin

Forumguru
Rechtse ruitensproeier had te weinig druk. Ik weet niet hoe ze het hebben verholpen, maar het is wel opgelost.
 
Bovenaan Onderaan