Volgens mij is jou bak toch aangepast??? Dan zou ik zeggen lekker laten maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen. Ik heb het niet gedaan. Lees maar terug
Nee aan mijn bak geen polonaise Aantal gevallen tot op heden in Nederland .............. 0Daar denk ik toch anders over. Die hele actie kost VAG vele miljoenen. Dat geven ze echt niet zomaar uit. Er is dus wel degelijk iets aan de hand, en dat het klimaat in China zo anders is dan hier in Europa geloof ik niet. Bovendien, waarom zou VAG anders die actie hier uitvoeren?
Ik zou dus de update zeker laten uitvoeren, en vervolgens (als het met slippende koppeling in z'n twee rijden nog steeds niet is opgelost door VAG) direct weer langs TVS rijden om deze nieuwe software weer te laten aanpassen. En daar zou ik TVS dan ook wel weer wat voor willen betalen.
@ertromp : Als je die nieuwe software niet wilt, kun je altijd nog overwegen om alleen de olie te laten wisselen. Volgens mij staan die nieuwe SW en de olie namelijk los van elkaar. Die olie is alleen maar de olie die rond de tandwielen circuleert. De hydraulische olie van de Mechatronic blijft immers hetzelfde (en die is voor de SW wel erg belangrijk).
Desnoods probeer je de nieuwe olie eerst met de oude SW. Als dat niet bevalt kun je altijd nog terug om alsnog de SW te laten upgraden.
Wat niet duidelijk is: heeft jou defect aan de mechatronic te maken met de synthetische olie in de bak?Het aantal gevallen van een valende Mechatronic door dit probleem is al 2! Op pagina 2 heeft avdleeuw al een kapotte bak gehad en ik was vorige week aan de beurt. Eerst af en toe de melding ESP fault, vervolgens complete uitval van de bak (knipperende schakelindicator), doorbrandende zekeringen en wegsleep naar de dealer.
Na een week bij de dealer gestaan de mechatronic vervangen (2000eur!). TVS SDG programmering is dan dus ook weg! PON is nog aan het praten met de fabriek of dit onder de coulanceregeling valt voor mij (bij avdleeuw wel vorig jaar).
Ondertussen rijdt mijn auto vreselijk met de originele VAG software, 50km/u in zijn 5, veel te vroeg opschakelen, ik zit steeds weer met de hand te schakelen merk ik. Vanmiddag weer langs bij DSGdr in Varseveld voor het herstellen van de software. Ik zal ze eens uitvragen wat zij kunnen betekenen met deze recall, ik begreep dat ze die kunnen overnemen.
He?... TVS raadt dan ook af om de olie vervanging niet uit te laten voeren.
Volgens mij is dat precies het defect wat beschreven is in de reden voor de terugroepactie van VAG.Nee, ik had al wel een afspraak maar de olie was nog niet vervangen.
@alwinkruijt
Er was sprake van kortsluiting waarbij zekering 2 doorknapte.
Je schrijft het een beetje krom, maar je bedoelt dus dat TVS aanraadt om de terugroepactie WEL uit te laten voeren?De mechatronic was stuk en moest vervangen.
Volgens Ronald is er in NL nog steeds geen enkele koppeling stuk gegaan door kortsluiting door minerale olie. TVS raadt dan ook af om de olie vervanging niet uit te laten voeren.
@alwinkruijtHet aantal gevallen van een valende Mechatronic door dit probleem is al 2! Op pagina 2 heeft avdleeuw al een kapotte bak gehad en ik was vorige week aan de beurt.